Orange ma powody do zadowolenia. Konwergencja kluczem do sukcesu
Już zamykając ubiegły rok Orange Polska miał powody do zadowolenia. Dobrą passę udało się podtrzymać również w 1. kwartale 2019 r.
Pomarańczowy operator jako pierwszy z tzw. Wielkiej Czwórki pochwalił się wynikami finansowymi za 1. kwartał 2019 r. Biorąc pod uwagę to, co sieci udało się wypracować, wcale nie dziwi, że chciała jak najszybciej podzielić się dobrymi wiadomościami. Telekomowi udało się wykazać wzrosty w wielu liczących się dla niego obszarach.
Wyniki finansowe Orange za 1. kwartał 2019 roku.
W analizowanym okresie firma wypracowała 2,778 mld zł przychodu, co przekłada się na wzrost 2,6 proc. rok do roku. Orange wykazuje, że na pozytywny wynik miał wpływ wzrost przychodów z usług konwergentnych - aż 27 proc. w ujęciu rok do roku. Do tego firma wykazuje jeszcze wyższe wzrosty - 31 proc. rok do roku - w segmentach usług IT i integratorskim.
Orange zwiększył przy tym nakłady inwestycyjne. Firma wydała na ten cel 463 mln zł, czyli o blisko 1/3 więcej niż rok wcześniej. Było to jednak od początku uwzględnione w planie na nadchodzące miesiące, a operator podtrzymuje swoje całoroczne prognozy.
Coraz więcej abonentów usług mobilnych i coraz szybszy światłowód w Orange.
Orange obsługuje 14,837 mln kart SIM, czyli o 3,3 proc. więcej niż rok temu. Składają się na to abonamenty (9,970 mln, wzrost o 2,3 proc. rok do roku) oraz prepaidy (4,867 mln, wzrost o 5,3 proc. rok do roku).
Liczba klientów, którzy płacą za internet stacjonarny od Orange, zwiększyła się natomiast w analizowanym okresie o 34 tys. osób, co przekłada się na wzrost o 61 proc. rok do roku. Obecnie ze światłowodu od pomarańczowego operatora korzysta już 400 tys. abonentów.
Operator zresztą parę dni temu ogłosił, że podniósł prędkość swojego światłowodu do 1 Gbps dla wszystkich klientów będących w zasięgu usługi, który wynosi 3,5 mln gospodarstw domowych. Oznacza to, że Orange dociera już 25 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. Biorąc pod uwagę największe miasta, zasięg jest jeszcze większy i zbliża się do poziomu 50 proc.
Orange Love rośnie w siłę.
Operator konsekwentnie realizuje strategię polegającą na przekonywaniu klientów do wykupywania większej liczby usług w ramach jednej umowy, dzięki czemu rośnie liczba klientów decydujących się na taryfy Orange Love. W minionym kwartale przybyło ich 41 tys. Przekłada się to na wzrost 17 proc. w ujęciu rok do roku. Łączna liczba usług w pakietach to 5,2 mln.
Zwiększył się też procentowy udział klientów usług konwergentnych w ogóle klientów. Patrząc z perspektywy osób decydujących się na usługi stacjonarne, dodatkową umowę podpisało już 59 proc. z nich. Jeśli zaś przyjrzeć się osobom, które wykupują indywidualne usługi mobilne, na podobny krok - czyli dokupienie innej usługi - zdecydowało się 47 proc. takich abonentów.