Smartfon zastąpi terminal płatniczy. Ruszył pilotaż systemu SoftPOS
Pilotażowe rozwiązanie SoftPOS trafiło już do kilkudziesięciu reprezentantów sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw w całym kraju. Odpowiadają za nie Polskie ePłatności i Mastercard. Dzięki temu w punktach sprzedaży to smartfon będzie jedynym urządzeniem niezbędnym do przyjmowania płatności zbliżeniowych.
Polskie ePłatności i Mastercard ruszając z programem pilotażowym, chcą poznać opinie przedsiębiorców, jak i konsumentów. Pierwszy etap ruszył w kwietniu. Obejmuje testowanie SoftPOS przez 50 przedsiębiorców. Pochodzą z Warszawy, Janowa Lubelskiego, Rzeszowa i ze Śląska. Reprezentują branże gastronomiczno-cateringową, usługi kosmetyczne oraz drobny handel.
Na koniec roku nawet pół tysiąca.
Na przełomie maja i czerwca mają dołączyć kolejni. W sumie ma być ich nawet 250. A do końca roku ta liczba może nawet się podwoić. W trzecim kwartale zapraszani będą do programu kolejni przedsiębiorcy. Wtedy do projektu ma dołączyć też firma Elavon.
Uczestnicy pilotażu otrzymują smartfony, które pełnią rolę terminala. Pierwszym krokiem jest podpisanie umowy z Polskimi ePłatnosciami. Drugim jest instalacja na smartfonie aplikacji mobilnej i nadanie jej unikatowego kodu PIN. Maksymalna wartość transakcji akceptowanej na smartfonie - bez konieczności autoryzacji kodem PIN karty - wynosi 50 zł.
Aplikacja z bezpiecznym szyfrowaniem.
W SoftPOS wykorzystywana jest opatentowana technologia firmy Mobeewave (reprezentowanej w Polsce przez OT-Morpho), zainstalowana na urządzeniach Samsung Galaxy S7. Umożliwia realizację płatności poprzez zbliżenie karty płatniczej do telefonu sprzedawcy. Aplikacja wykorzystuje możliwości nowoczesnych urządzeń mobilnych, w tym wbudowany tzw. element bezpieczny do szyfrowania i realizacji transakcji.
Zbliżeniowy lider znad Wisły.
Polska jest jednym ze światowych liderów płatności zbliżeniowych. Już 80 proc. transakcji kartami Mastercard w naszym kraju jest dokonywanych w ten sposób. Dane Narodowego Banku Polskiego są jednoznaczne: Polacy w swoich portfelach noszą 30,6 mln kart płatniczych z funkcją zbliżeniową, które stanowią niemal 80 proc. wszystkich wydanych.