Pakiet 3 GB Internetu mobilnego za 5 zł i faktura za... 200 zł. Takie rzeczy tylko w Aero2
W kwietniu bieżącego roku spółka Aero2 znacznie ograniczyła funkcjonalność swojego bezpłatnego dostępu do Internetu. Od tego momentu użytkownicy tej usługi co godzinę muszą wpisywać kod CAPTCHA. Działanie to miało na celu zmniejszenie obciążenia sieci przez osoby, które pobierały za jego pomocą duże ilości danych. Teraz Aero2 umożliwia poradzenie sobie z tym problemem. Szkoda tylko że za dodatkową opłatą.
Od wczoraj osoby używające Aero2 mogą wykupić pakiety danych Aero Mini, podczas korzystania z których wpisywanie kodu CAPTCHA nie będzie wymagane. W ich ramach możliwe jest wykupienie za 5 zł pakietu danych o wielkości 3 GB, którego ważność wynosi 30 dni. Druga dostępna opcja to pakiet 5 GB danych ważny przez 60 dni, który kosztuje 10 zł.
Może wydawać się, że jest to cena bardzo atrakcyjna, ale należy pamiętać, że maksymalna prędkość połączeń realizowanych przez Aero2 to zaledwie 512 kb/s, przez co połączenie takie nie będzie komfortowe.
Dodatkowo właśnie pojawiła się bardzo ciekawa promocja Orange, która przewiduje możliwość wykupienia normalnego pakietu danych o wielkości 3 GB za jedyne 3 zł.
Pakiet Aero2 można wykupić na stronie operatora, tam również możliwe jest możliwe sprawdzenie jego ważności. Warto dodać, że zamówione pakiety nie sumują się, przez co jest to usługa bardzo niewygodna w użyciu. Na wspomnianej stronie można też wygenerować elektroniczną wersję faktury lub zamówić drukowaną za jedyne… 200 zł. Sporo.
Nie dziwi jednak takie postępowanie firmy CenterNet, należącej do Zygmunta Solorza-Żaka, właściciela grupy Cyfrowy Polsat. W końcu została ona zmuszona do świadczenia tej usługi przez warunki przetargu na zarządzanie częstotliwościami 2,5-2,6 GHz. Nic dziwnego zatem, że firma traktuję Aero2 po macoszemu i do tej pory robiła wszystko, by stracić na tej działalności jak najmniej.
Należy jednak spodziewać się, że dodatkowo teraz coraz częściej będzie chciała zyskiwać na tej usłudze.
W końcu Aero2 ma być bezpłatne do 21 grudnia 2016 roku, czyli jeszcze przez dwa lata. Oznacza to, że konieczne jest ustalenie, czy usługa ta będzie po tym terminie nadal istnieć, a jeżeli tak, to w jaki sposób będzie w stanie na siebie zarabiać.
*Zdjęcie główne: Shutterstock.