REKLAMA

Dostawca zwiększył prędkość Internetu, a później podniósł abonament - UOKiK zareagował i nałożył karę

W lipcu 2012 roku Multimedia Polska wprowadziła promocję “multiPower”, która polegała na podwojeniu prędkości Internetu. Dostawca zdecydował się na automatyczne uruchomienie usługi u abonentów, a pierwsze dwa miesiące miały być darmowe. Następnie za usługę należało zapłacić 4,99 zł brutto miesięcznie.

Dostawca zwiększył prędkość Internetu, a później podniósł abonament – UOKiK zareagował i nałożył karę
REKLAMA
REKLAMA

O szczegółach nowej oferty poinformowano abonentów za pomocą ulotek reklamowych.

"Promocje" w Multimedia Polska

Problem pojawił się po upływie dwóch miesięcy darmowego korzystania z promocji. Multimedia Polska wysłała do klientów faktury, na których doliczyła 4,99 zł za skorzystanie z oferty specjalnej. Dostawca usług poinformował małym druczkiem, iż opłacenie faktury będzie równoznaczne z zaakceptowaniem nowych warunków i chęcią dalszego korzystania z promocji.

Inną możliwością rezygnacji z “multiPower” był telefoniczny kontakt z Multimedia Polska, wizyta w punkcie obsługi lub zlecenie dyspozycji z poziomu strony internetowej.

Netto, brutto? Sam sobie policz

Aby dodatkowo utrudnić życie abonentom, Multimedia Polska umieściła na fakturze cenę netto za dodatkową usługę i podała obowiązującą stawkę VAT. Klienci, którzy nie byli zainteresowani skorzystaniem z oferty specjalnej, musieli samodzielnie obliczyć kwotę brutto za dodatkową usługę, a następnie odjąć ją od sumy na fakturze i dopiero wtedy odpowiednią kwotę przelać na konto Multimedia Polska.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainteresował się tą sprawą w lipcu 2013 roku. Prezes UOKiK po zapoznaniu się z doniesieniami medialnymi oraz zawiadomieniami od konsumentów wszczęła postępowanie przeciwko Multimedia Polska. Dostawca dopuścił się jednostronnej zmiany umowy, włączając dodatkowe usługi bez zgody konsumentów. Według UOKiK opłacenie faktury nie może oznaczać zgody klienta na przyjęcie nowej oferty

UOKiK ukarał dostawcę Internetu

REKLAMA

Na dostawcę została nałożona kara finansowa w wysokości wysokości 637 850 zł.

To dobra lekcja dla Multimedia Polska, innych dostawców usług oraz konsumentów. UOKiK przypomniał nam swoją decyzją o nieuczciwych praktykach dostawców Internetu, telewizji i innych usług cyfrowych, którzy lubią eksperymentować z różnymi promocjami.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA