REKLAMA

Połączenie serwisu muzycznego i społecznościowego receptą na sukces?

mflow
Połączenie serwisu muzycznego i społecznościowego receptą na sukces?
REKLAMA

Co się stanie, gdy Twitter spotka iTunes? Powstanie Mflow, przynajmniej tak twierdzą jego twórcy. Serwisów muzycznych jest coraz więcej i ciężko na tym polu osiągnąć sukces. Ale Mflow ma większe szanse niż pierwszy z brzegu serwis. Z jednego powodu - oferuje integrację z sieciami społecznościowymi i na nich opiera działanie. Ostatnimi czasy to wydaje się kluczem do sukcesu.

Mflow to serwis z ponad 5 milionami utworów działający przez aplikację HTML5. Dostępny więc na wszystkich nowoczesnych przeglądarkach, Androidzie oraz iOS. Bez reklam, bez płatnych abonamentów. Idea jest prosta - utrzymać Mflow ze sprzedaży muzyki, a nie z reklam. To na pewno niełatwe zadanie, ale twórcy serwisu mają plan - wykorzystać sieci społecznościowe.

REKLAMA

Najlepsze rekomendacje to te od osób, które znamy i którym ufamy. Wie o tym Facebook i na tym oparł usługę Places. Wiedzą o tym założyciele Mflow. Każdym z darmowych do odsłuchania online utworów można łatwo podzielić się na Facebooku, Twitterze i Google Buzzie. Gdy ktoś z naszego polecenia kupi ten utwór otrzymujemy 20% jego wartości. Istnieje również opcja kupowania za realne pieniądze, na razie współpracująca tylko z kartami z Wielkiej Brytanii. W aplikacji również zamieszczono funkcje społecznościowe - można śledzić rekomendacje innych użytkowników oraz zapraszać nowych (i dzięki temu otrzymywać środki na zakupy). W skrócie - tworzenie sieci wzajemnych zależności, które utrzymają użytkowników w serwisie.

To strategia długofalowa. Im więcej osób będzie słuchało darmowej muzyki, tym większa szansa na sprzedaż utwórów. Oczywiście, że znaczną rolę odgrywa interfejs, duża baza i reklama która ma przyciągnąć potencjalnych klientów. Ale to funkcje społecznościowe mają stanowić o przyszłym sukcesie tego projektu. Bo przykłady projektów, które bazują na społeczności pokazują, że ten kierunek jest bardzo obiecujący.

Wystarczy wspomnieć o Instagramie. Milion użytkowników w 3 miesiące. Siła tej aplikacji na iPhone?a tkwi właśnie w świetnie zaimplementowanych funkcjach społecznościowych. Strumień zdjęć, możliwość dzielenia się nimi na Faceboku, Twitterze i Flicrze. W ten sposób wieść o Instagramie rozeszła się lotem błyskawicy i taki szybki sukces był możliwy. Dziś brak wtyczek do serwisów społecznościowych w aplikacjach i na stronach to duża wada. W dniu premiery ?The Daily? niemal w każdej recenzji za plus uznawano przycisk Twittera. Albo wszechobecny przycisk ?Like? - świetne narzędzie marketingowe, które w szybki sposób pozwala dzielić się każdą treścią. Jego brak na stronie to obecnie już lekka ujma - muszę kopiować i wklejać link, żeby pokazać znajomym fajny tekst czy zdjęcie? Zbyt skomplikowane. Liczy się czas i prostota.

REKLAMA

Mflow to wszystko oferuje. Nie dość, że darmowy, to jeszcze pozwala dzielić się aktualnie słuchanym utworem jednym kliknięciem. Twórcy serwisu czerpią inspirację z najlepszych - krótkie wiadomości, tagi, wzajemne zależności i nagradzanie za aktywność. To duża część sukcesu, reszta jest bardziej tradycyjna - wykonanie, ergonomia, reklama.

Mflow jest na razie w fazie beta. Jednak obserwując rozwój i przypływ użytkowników w ciągu ostatniego miesiąca można wnioskować, że jego szanse na sukces są duże. Wśród wielu podobnych projektów oferuje coś, co jest coraz ważniejsze - wirtualną i szybką komunikację. To duża przewaga nad konkurencją.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-18T18:46:19+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T18:09:28+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T16:46:56+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:55:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:47:09+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:39:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:18:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T14:33:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T13:17:42+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T10:10:26+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T09:35:44+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T09:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T08:26:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T07:45:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T07:18:31+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:32:55+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:30:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T21:35:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T20:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T20:06:05+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA