Ta przeglądarka zaliczyła ogromny skok popularności. To przez usunięcie ograniczeń
Nowy raport Opery ujawnia, że przeglądarka zaliczyła ogromny skok popularności wśród użytkowników korzystających z iPhone'ów. To wszystko zasługa nowej wersji iOS 17.4 oraz Unii Europejskiej.
Na początku marca 2024 r. weszła w życie unijna ustawa o rynkach cyfrowych (DMA), która sprawia, że wielu gigantów technologicznych musiało zdecydować się na niemałe zmiany w kwestii działania usług i aplikacji. Zmiana dotyczy prawie 400 mln użytkowników smartfonów z iOS i Androidem na terenie UE. Ma pomóc użytkownikowi w podjęciu decyzji o porzuceniu Safari (iOS) lub Chrome (Android) i wydaje się, że naprawdę działa.
Ludzie rzucili się na inne przeglądarki w smartfonach. Opera z dużym skokiem popularności na iOS
Ostatnio pojawiły się ciekawe doniesienia sugerujące, że po aktualizacji iOS 17.4 przeglądarka Brave mocno zyskała na popularności - liczba dziennych pobrań mocno poszybowała w górę. Wydaje się, że nie jest to jedyny taki przypadek, ponieważ teraz Opera, która też jest wyświetlana wśród opcjonalnych przeglądarek internetowych, również zyskała na popularności. W okresie od 5 do 7 marca przeglądarka odnotowała 164-procentowy wzrost nowych dziennych użytkowników.
Przyrost liczby nowych użytkowników przeglądarki Opera na iOS był odczuwalny w całej Unii Europejskiej. Przeglądarka norweskiej firmy największą popularność zyskała we Francji, gdzie liczba użytkowników wzrosła aż pięciokrotnie – zanotowano 402-procentowy wzrost. Na innych rynkach liczby również robią wrażenie – 7 marca w Hiszpanii liczba nowych użytkowników wzrosła o 143 proc., w Niemczech o 56 proc., natomiast w Polsce o 68 proc.
Największą różnicę w popularności można zauważyć w przypadku Opery na smartfony Apple iPhone, natomiast Opera na Androidzie również zyskała. We Francji zauważono wzrost dziennej liczby użytkowników o 54 proc. w dniu wprowadzania unijnych regulacji. Opera już wcześniej przeprowadziła ankietę na europejskich użytkownikach przed 6 marca, z której wynikało, że aż 8 na 10 osób jest otwarta na przetestowanie nowej przeglądarki internetowej.
W dniu, w którym zaczął się pojawiać ekran wyboru nowej domyślnej przeglądarki, zaobserwowaliśmy gwałtowny wzrost liczby naszych codziennych aktywnych użytkowników, szczególnie w przypadku Opery na iOS. Naszym zdaniem wpływają na to dwa czynniki: po pierwsze, znaczenie samej unijnej regulacji, która zapewnia uczciwe warunki konkurencji, a po drugie, użytkownicy są ciekawi nowych i innowacyjnych produktów, które mogą zapewnić lepszą jakość korzystania z Internetu
– mówi Jørgen Arnesen, EVP Mobile w Operze.
Wydaje się, że zmiana, którą wymusiła Unia Europejska może przynieść duże korzyści producentom alternatywnych programów do przeglądania internetu. Osoby, które wcześniej korzystały z Chrome'a lub Safari, a nie miały styczności z innymi przeglądarkami, otrzymały okazję do przetestowania konkurencyjnych aplikacji.
Więcej o zmianach, które Unia Europejska wymusiła na gigantach technologicznych: