Robi wrażenie! CPK będzie prezentować się imponująco... o ile powstanie
Ten haczyk jest istotny, bo mimo wszystko nie wszyscy wierzą w realizację śmiałego projektu. Przedstawiciele spółki pomimo tych obaw przekonują, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Najpierw pokazali masterplan lotniska, a teraz wizualizację tego transportowego molocha.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Dzięki temu dowiadujemy się, jak będzie wyglądał terminal pasażerski – nazywany "sercem CPK" - a także ściśle zintegrowana z nim główna stacja kolejowa i węzeł przesiadkowy.


Przyjęcie przez CPK koncepcji architektonicznej lotniska, przygotowanej przez brytyjskie konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold, oznacza przejście do kolejnego etapu, czyli opracowania projektu budowlanego – zapowiada spółka.

Według harmonogramu i zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami konsekwentnie realizujemy kolejne kroki w ramach przygotowań do budowy CPK. Jestem przekonany, że ta nowoczesna architektura, która została opracowana przy udziale projektantów ze światowej czołówki, stworzy gigantyczne możliwości biznesowe, przyciągnie inwestycje zagraniczne i będzie stymulować gospodarczo nie tylko Polskę, ale cały region Europy Środkowo-Wschodniej

Wizualizacja robi wrażenie
Widać przestrzeń, pewien rozmach. Cieszy sporo zieleni – aż zacząłem żałować, że nikt nie wpadł na to na dworcu Łódź Fabryczna, który niestety zionie pustką. Tymczasem rośliny sprawiają, że jest przytulniej i po prostu milej. Jestem dużym fanem dachu. Podobne, a nawet znacznie ładniejsze rozwiązanie już teraz możemy oglądać w powstającym w Lublinie dworcu.
W każdym razie na papierze CPK nie ma się czego wstydzić, ba, to jest coś, co chciałoby się zobaczyć na żywo. Oby tylko praktyka nie odbiegła od teorii.
I oby w ogóle miejsce na praktykę było. CPK ciągle budzi ogromne emocje. - CPK nie ma sensu i uważam, że ten projekt nie powstanie. Przynajmniej nie w tej formie, którą nam rządzący narysowali – w kwietniu mówił profesor Robert Tomanek, ekonomista i były wiceminister rozwoju na antenie Radia Piekary.
Nie przebierał w słowach także Michał Kaczmarzyk, CEO Buzz - czarterowych linii lotniczych, które należą do Ryanair Holdings. W rozmowie z Interią wprost powiedział: to lotnisko nigdy nie powstanie.
Na terenie oddziaływania, na którym chcą je zbudować, działają już cztery lotniska: Chopin, Modlin, Łódź i Radom. Nie ma żadnego uzasadnienia do budowy piątego portu lotniczego. To się skończy na kilku prezentacjach, na kilku dobrych wizualizacjach, na milionach wydanych na różnych doradców i tyle.
Według planów lotnisko ma działać w 2028 roku.