Zainspirował ich smog w Krakowie. Polacy tworzą next-genowe Forever Skies - grę ze zrujnowaną Ziemią
Wrocławskie studio Far From Home pokazało światu owoc swojej dwuletniej pracy. Forever Skies to survivalowa gra dla konsol nowej generacji oraz komputerów, w której powracamy na zdewastowaną Ziemię. Powstanie tej gry to reakcja na powszechne zobojętnienie ludzi wobec pogarszających się warunków życia na naszej planecie.
![Polska gra Forever Skies jest inspirowana smogiem z Krakowa](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2022%2F01%2Fforever-skies-6.jpeg&w=1200&q=75)
Zniszczyliśmy naszą planetę. Niczym niepohamowany konsumpcjonizm, korporacyjna chciwość oraz wygodny styl życia sprawiły, że zatruliśmy Ziemię. Kłęby trujących gazów pochłonęły place, ulice i mieszkania, a ludzie uciekali coraz wyżej i wyżej. Jednak nawet najbogatsi, zajmujący najwyższe piętra futurystycznych drapaczy chmur, nie mogli czuć się bezpiecznie. Toksyczna, gazowa śmierć wspinała się wyżej i wyżej, zmuszając człowieka do porzucenia planety. Do ucieczki na orbitę okołoziemską.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2022%2F01%2Fforever-skies-4-1000x527.jpeg&w=1200&q=75)
Po latach orbitalnej izolacji, Forever Skies zmusza nas do powrotu na zrujnowaną Ziemię.
W bezpiecznej pozaziemskiej enklawie ludzkości wybucha nowa choroba, a lekarstwo może skrywać wyłącznie Ziemia. Gracz wraca więc na planetę-matkę, wciąż pogrążoną w toksycznych chmurach i gazach. Najpierw eksplorujemy szczyty wieżowców, lecz szukając ratunku dla całego gatunku, jesteśmy zmuszeni schodzić oraz niżej i niżej. Aż do poziomu samej ulicy. Ta doczekała się zupełnie nowych władców. Co dokładnie żyje w cieniu zrujnowanych wieżowców? Tego twórcy z Far From Home nie chcą jeszcze zdradzać.
Forever Skies przypomina survivalowe gry w stylu No Man's Sky, Chernobylite czy Subnautica. Gracz otrzyma szeroki wachlarz możliwości. Będziemy eksplorować Ziemię w poszukiwaniu leku, ale również zbierać surowce, wytwarzać przedmioty, opracowywać technologie oraz ulepszać naszą podniebną bazę wypadową. Wszystko to poprzeplatane klimatycznymi misjami dla jednego gracza, pokazującymi bezmiar ludzkiej chciwości oraz nieodpowiedzialności.
![https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2022/01/forever-skies-2-1000x527.jpeg](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2022%2F01%2Fforever-skies-2-1000x527.jpeg&w=1200&q=75)
![photo](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2022%2F01%2Fforever-skies-2-1000x527.jpeg&w=306&q=75)
![photo](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2022%2F01%2Fforever-skies-3-1000x527.jpeg&w=306&q=75)
Do stworzenia Forever Skies Polaków zainspirował smog z Krakowa. Grę produkują branżowi weterani.
W rozmowie z IGN prezes studia Far From Home Andrzej Blumenfeld zaznacza, jak fatalnie wygląda sytuacja Krakowa. W polskim mieście stężenie smogu jest takie samo jak w najgęściej zaludnionych, silnie uprzemysłowionych aglomeracjach Azji, na przykład Pekinie czy Delhi. Aby mieszkańcy Krakowa mogli odetchnąć czystym powietrzem, muszą to robić na wysokości ponad 100 metrów. Sytuacja w naszym kraju to jedna z inspiracji, dzięki którym powstaje Forever Skies.
Nad grą pracuje zespół złożony z doświadczonych deweloperów, którzy wcześniej współtworzyli takie projekty jak Dead Island, The Medium, Dying Light, Chernobylite oraz Divinity: Original Sin. Forever Skies jeszcze w tym roku pojawi się na Steam, w formie wersji wczesnego dostępu. Twórcy chcą, aby już wtedy gra oferowała około 30 godzin zabawy dla jednego gracza. W dalszym planach jest dodatkowy tryb kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę przez sieć. Jednocześnie Polacy pracują nad konsolową wersją gry. Co ciekawe, Forever Skies zadebiutuje wyłącznie na PlayStation 5 oraz Xbox Series. Posiadacze platform minionych generacji muszą obejść się smakiem.