Gry  / News

61 mln osób wybrało Switcha, mimo że jego cena ani drgnie. To wielki sukces Nintendo

Picture of the author

Ponad 61 milionów graczy na całym świecie ma już swoją konsolę Nintendo Switch – w wersji podstawowej ze stacją dokującą lub tańszy model Lite. Najnowsza platforma Nintendo sprzedaje się rewelacyjnie, ale dla zrozumienia fenomenu warto ją zestawić z innymi konsolami Japończyków.

Nintendo Switch już dawno przegonił inną konsolę aktualnej generacji: Xboksa One. Platforma Microsoftu najprawdopodobniej zyskała około 40 - 45 mln nabywców. To jednak wyłącznie przypuszczenia, gdyż Microsoft już od dawna przestał raportować sprzedaż swoich platform. Zamiast tego gigant z Redmond woli informować o aktywnych kontach Xbox, które działają również na Windows 10, urządzeniach mobilnych, a nawet PS4 i Switchu.

Najważniejsze dla Nintendo jest to, że dynamika sprzedaży Switcha nie zwalnia.

Wręcz przeciwnie. Konsola znika z półek szybciej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To kluczowy parametr, który dowodzi, że Nintendo idealnie sprofilowało swoje urządzenie. Zamiast bezpośrednio walczyć z Sony i Microsoftem, jak miało to miejsce w przypadku Wii U czy GameCube’a, japońska firma wyprodukowała urządzenie komplementarne. Co za tym idzie, kupno Switcha rozważają posiadacze PC, PS4 i Xboksów.

Duży potencjał popytowy pozwala sądzić, że Switch będzie jednym z najbardziej udanych produktów w historii Nintendo. Konsola już teraz sprzedała się lepiej niż Xbox One, SNES, PlayStation Vita czy Nintendo 64. A przecież Switch jest na rynku zaledwie trzy lata. Dlatego jest w zasadzie pewne, że pod względem liczby sprzedanych pudełek Switch przegoni Nintendo 3DS-a (75 mln), PlayStation Portable (81 mln) czy Game Boya Advance (81 mln).

Nintendo Switch ma szansę dołączyć do elitarnego klubu konsol 100+.

Dotychczas wyłącznie sześć konsol w historii znalazło więcej niż 100 milionów nabywców. Są to platformy: Wii, PlayStation, PlayStation 4, Game Boy, Nintendo DS i PlayStation 2. Nintendo Switch byłby czwartym produktem Wielkiego N w tym zaszczytnym gronie, wobec trzech produktów Sony. Microsoft musi obejść się smakiem, gdyż jego największy sukces sprzedażowy - konsola Xbox 360 - znalazł łącznie 86 mln nabywców.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst