Już w ten weekend uczestnicy Service Jam Banku Pekao S.A. zaprojektują cyfrowego asystenta
Już w najbliższy weekend 11-13 października odbędzie się Service Jam Banku Pekao S.A. Jego uczestnicy zaprojektują cyfrowego asystenta.
Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A. w najbliższy weekend po raz kolejny zaprasza na warsztaty dla zewnętrznych interdyscyplinarnych zespołów.
Warto dodać, że w minionym roku odbyły się już dwa podobne wydarzenia i cieszyły się one sporą popularnością. W tym roku zadaniem uczestników będzie zaprojektowanie cyfrowego asystenta.
Cyfrowi asystenci już tu są.
Już teraz cyfrowi asystenci są z nami na każdy kroku. Żyją w chmurze i w naszych smartfonach. Nakładem firm przedsiębiorstw takich jak Apple, Amazon, Google i Microsoft powstały Siri, Alexa, Google Assistant czy Cortana.
Nie wszystkie usługi tego typu odnoszą sukcesy, ale nie ma wątpliwości, że są one przyszłością. Swoich własnych asystentów, którzy mają pomagać nam w codziennych zadaniach, mają firmy usługowe, technologiczne i produkcyjne.
Bank Pekao S.A. chce, by podczas Service Jam na nowo odpowiedziano na pytanie, czym asystent cyfrowy powinien być.
Organizator wydarzenia uznali, że warto się nieco cofnąć, by spojrzeć na kwestię wirtualnych asystentów z odpowiedniej perspektywy. Trzeba zadać właściwe pytania i przyjrzeć się na nowo temu zagadnieniu.
Zadaniem uczestników Service Jamu będzie stworzenie koncepcji osobistego asystenta cyfrowego, który faktycznie pomogą klientom. Chodzi o taką usługę, która weźmie na tapet realne problemy, a nie powstanie wyłącznie po to, by istnieć.
Uczestnicy wydarzenia pod okiem ekspertów będą szukać odpowiedzi na pytania:
- dla kogo rozwiązanie powinno być projektowane;
- na jakie dzisiejsze i przyszłe oczekiwania powinno odpowiadać;
- jakie inne usługi pozafinansowe może zawierać;
- jaką formę powinno przyjąć.
W toku prac nad cyfrowym asystentem będą identyfikowane sytuacje, w których by się on realnie przydał. Faza generowania pomysłów jest tym, na co mentorzy, eksperci i jury Service Jamu będą kładli duży nacisk.
Chodzi tu o dyskusję, a nie o gotowe rozwiązania.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w wydarzeniach takich jak Service Jam mogą się zniechęcić, gdy usłyszą, że muszą przygotować prototyp. Bank Pekao S.A. podkreśla, że nie o to tu chodzi, tylko o szukanie nowych pomysłów.
Dla nas jest to sposób na rozszerzenie fazy budowania koncepcji przyszłych rozwiązań, wkładem do dalszych prac. To bardzo ważne aby szukać sposobów by przestać myśleć perspektywą banku i tworzyć rozwiązania bliższe użytkownikom - komentuje Jan van der Saar, szef Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A.
Wśród mentorów obecnych na wydarzeniu znajdą się Nela Figlarz-Leszczyńska i Michał Szewczyk z Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A. Dołączą do nich Tomasz Szymański (założyciel beggining) oraz Bartosz Balewski (założyciel TGHT).
Każdy może wziąć udział w Service Jam.
Organizator zdaje sobie sprawę, że poszukując niestandardowych rozwiązań, trzeba patrzeć nieszablonowo. Właśnie dlatego Bank Pekao S.A. nie będzie stawiał żadnych ograniczeń w kwestii kompetencji i doświadczenia uczestników.
Widzimy bardzo dużą wartość w angażowaniu osób spoza organizacji, a nawet spoza branży finansowej, w wypracowywaniu rozwiązań. Są one w stanie spojrzeć na wyzwanie z zupełnie innej perspektywy. Mają doświadczenia z różnych branż, a przecież innowacje nie polegają na odtwarzaniu pomysłów naszych rynkowych konkurentów – dodaje Jan van der Saar
W firmie panuje przekonanie, że innowacje powstają często na granicy różnych branż, dlatego Bank Pekao S.A. chętnie przyjrzy się pomysłom osób spoza organizacji. Udział w wydarzeniu jest otwarty, a uczestnicy mogą wygrać nawet 5000 zł.
Service Jam Banku Pekao S.A. - jak się zgłosić?
Aby wziąć udział w wydarzeniu, wystarczy się zarejestrować na stronie internetowej organizatora, a następnie pojawić się na wyznaczonym miejscu. Service Jam odbędzie się w Workin przy ul. Senatorska 2 w Warszawie w dniach 11-13 października 2019 r.
*Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao.