REKLAMA

Ćwierć miliona nowych klientów T-Mobile Polska. Sieć zarabia też na usługach

Różowy operator pochwalił się właśnie swoimi wynikami za miniony kwartał. T-Mobile ma już niemal 10,1 mln klientów. I to zazwyczaj dość lojalnych.

08.08.2019 11.12
To nie jest zwykła aktualizacja. Mój T-Mobile to zupełnie nowa aplikacja
REKLAMA
REKLAMA

T-Mobile Polska, jak pochwalił się właśnie w swoim sprawozdaniu finansowym, obsługuje obecnie 10,87 mln klientów, a więc o 0,26 mln więcej niż w analogicznym kwartale rok temu. Co więcej, operator pochwalił się wręcz absurdalnie niskim współczynnikiem churn rate (definiuje on ilości klientów kontraktowych, którzy rezygnują z umowy) na poziomie 0,7 proc. A więc jak już jesteś w T-Mobile, to zostajesz w T-Mobile. Wiem coś o tym, nie zmieniałem operatora i numeru od dwóch dekad…

t-mobile wyniki q2 2019 class="wp-image-984771"

Jak nietrudno się domyśleć, to przekłada się na wyższe przychody, nie tylko z tytułu świadczenia podstawowych usług telekomunikacyjnych, ale również tych dodatkowych. Konsumpcja tych usług odnotowała 5,5-procentowy wzrost w zestawieniu z analogicznym kwartałem rok temu. Podobno oferta Magenta 1 jest wyciągnięciem wniosków z tego zjawiska.

t-mobile wyniki q2 2019 class="wp-image-984774"

Jeśli chodzi o twarde liczby, to T-Mobile Polska odnotował 427 mln zł zysku EBITDA AL oraz przychód w wysokości 1,57 mld zł. Dlaczego te wartości są bardzo podobne do tych sprzed roku, mimo iż klientów nie ubywa, a wręcz przybywa? Operator stara się to wytłumaczyć rosnącymi kosztami pracy i rosnącymi cenami energii. Dodał też, że pracuje nad rozwojem usług stacjonarnych i rozrywkowych, a także chmurowych w przypadku klientów firmowych.

No właśnie. Rozwój i inwestycje w T-Mobile Polska.

REKLAMA

W minionym kwartale T‑Mobile kontynuował rozbudowę sieci LTE Carrier Aggregation, czego efektem jest 780 nowych stacji obsługujących tę technologię. Na dziś w zasięgu tych stacji znajduje się już 70 proc. populacji kraju. Na blisko dwa tysiące stacji agregowane są cztery pasma (800MHz, 1800MHz, 2100MHz 2600MHz), co pozwala na transmisję danych z prędkością blisko 600 Mbps.

Jakby tego było mało, blisko 91 proc. danych przesyłanych jest w sieci LTE w ramach T-Mobile, z czego najwięcej z wykorzystaniem częstotliwości 800MHz i 2600MHz. Sieć 3G odpowiada za 9 proc. przesłanych danych, a sieć 2G za jedynie 0,06 proc.. A nie zapominajmy, że T-Mobile chętnie inwestuje w rozwój sieci 5G w Polsce. Możemy się też spodziewać dalszych inwestycji w usługi konwergentne, by wykorzystać wysoką lojalność abonentów tego operatora.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA