Visa razem z Western Union wdrażają Visa Direct - platformę obsługującą w czasie rzeczywistym
Płatności w skali globalnej. Ich transparentność, bezpieczeństwo i niezawodność. To obecnie cel dla wielu instytucji finansowych. I tą drogą poszła Visa razem z Western Union, a efektem współpracy jest platforma Visa Direct. Dzięki niej transakcje transgraniczne mają być niezawodne i wydajne jak nigdy przedtem.
Świat finansów pędzi do przodu bez opamiętania. Każdego dnia - za pośrednictwem przelewu czy rachunku bankowego - przesyłanych jest nawet 80 bilionów dolarów. I nie byłoby nic dziwnego w przypuszczeniu, że w kolejnych latach ta kwota będzie tylko rosnąć. Dlatego wiele podmiotów koncentruje się obecnie na unowocześnieniu całego mechanizmu przelewania pięniędzy i sprawieniu, żeby był bezpieczniejszy.
W tym też celu właśnie Visa podjęła współpracę z Western Union. Tak powstała nowa usługa: Visa Direct. Dzięki tej platformie Western Union będzie mógł oferować swoim klientom szybsze i bardziej transparentne transfery środków na kartę oraz lepsze doświadczenie użytkownika zarówno po stronie nadawcy, jak i odbiorcy.
Visa Direct, czyli obsługa w czasie rzeczywistym.
Visa i Western Union uznały, że ich wspólne rozwiązanie powinno iść z duchem czasu i korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań. Stąd Visa Direct obsługuje klienta w czasie rzeczywistym, tzw. push payments. Dzięki temu na przelew nie będzie trzeba czekać do kilku dni, jak to ma często miejsce obecnie. W dobie, gdy ciągle 85 proc. wszystkich transakcji realizowanych jest w gotówce lub innej fizycznej walucie, na wartości zyskuje czas potrzebny do przeprowadzenia całej transakcji.
To nie incydent, a szersza strategia.
Inicjatywa Visy i Western Union nie jest odosobniona od tego, czym od pewnego czasu kierują się oba podmioty. Przeciwnie: utworzenie platformy Visa Direct wpisuje się w obecną strategię. Elementem taktyki Western Union jest tworzenie innowacyjnych i wygodnych rozwiązań, co zaowocowało rozwijaniem i inwestowaniem w nowe sposoby przesyłania pieniędzy poprzez kanał cyfrowy i mobilny.
Z kolei podnoszenie jakości i unowocześnianie płatności transgranicznych jest od dawna głównym celem Visa, która w zeszłym miesiącu ogłosiła przejęcie kontroli nad Earthport. To firma świadcząca usługi z zakresu płatności transgranicznych. Technologia Earthport umożliwi rozszerzenie usługi Visa Direct, w tym: wypłaty z funduszy, płatności dwustronne peer-to-peer, płatności transgraniczne, płatności na platformach transakcyjnych czy opłacanie rachunków.