Śmierć „wielkiej trójki”. Play ma 14,15 mln klientów i mówi wprost: „jest czterech porównywalnych graczy”
W Polsce zima. W Hiszpanii niby też, ale czuć ją trochę inaczej - upał jakby zelżał. W tych okolicznościach niemal tradycyjnie już poznajemy wyniki Playa za poprzedni rok. W 2016 r. nie mogłoby być inaczej.
Play zakomunikował, że ma już 14,15 mln klientów, co oznacza wzrost o 1,86 mln (czyli o 15,2 proc.) rok do roku. Duża dynamika, której może tylko pozazdrościć „wielka trójka”… zaraz, zaraz… Jaka „wielka trójka”? „Wielkiej trójki” już nie ma, bo Play ma 25,2 proc. udziałów w rynku co oznacza wzrost o 3,8 puntu procentowego rok do roku.
Dlatego nikogo nie powinien dziwić slajd z prezentacji Playa, na którym widnieje napisz: „czterech porównywalnych graczy”, a kolorowe strzałki na drogowskazie symbolizują właśnie Playa, T-Mobile’a, Orange’a i Plusa.
Inne statystyki i wyniki Playa również wyglądają ciekawie. 50 proc. klientów postpaid i tyle samo prepaid. To bardzo ważne dane, tym bardziej, że poprawiono je w ciągu ostatniego roku. Poprzednio Play miał 47 proc. postpaida (umów abonamentowych).
Przychody operacyjne na poziomie 5363 mln zł, oznaczają wzrost o 22,1 proc. rok do roku, zaś 4102 mln zł przychodów z usług - wzrost o 16,4 proc. Wskaźnik EBIDA - 1544 mln zł (wzrost o 44 proc.)
Play podsumował też polski rynek, więc nie mogło zabraknąć wyników głośnej aukcji LTE, w której fioletowi zgarnęli 1 blok 800 MHz i 4 bloki 2600 MHz.
Na koniec prezentacji pojawiła się fajna ciekawostka: w 2015 roku odnotowano 5-krotny wzrost użycia transferu danych na LTE.