100 tysięcy iPhone'ów sprzedanych w Chinach
Sprawa debiutu iPhone'a na rynku chińskim zdążyła nabrać rangi "kryzysu Apple i iPhone'a". Najpierw zastanawiano się nad przyczynami słabego debiutu iPhone'a w Chinach. Później podawano przykład sklepu internetowego, w którym sprzedało się 5 (słownie: pięć) iPhone'ów w ciągu miesiąca. Prawda jest nieco inna, choć ciągle nie różowa dla Apple.
Wczoraj prezes chińskiego partnera mobilnego Apple, czyli sieci China Unicom, Chang Xiaobing oficjalnie podał liczbę 100 tysięcy iPhone'ów sprzedanych w Chinach w ciągu pierwszych 40 dni jego dostępności na lokalnym rynku. Mimo tego, że to liczba znacznie większa od 5 tysięcy i tych nieszczęsnych 5 sprzedanych online, 100 tysięcy nie może robić wrażenia, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę wielkość tego rynku, na którym jest ponad 700 milionów abonentów.
Warto posłuchać wywiadu z prezesem China Unicom na stronach Fortune. Pan Xiaobing rzuca nieco światła na problem (choć on go tak oczywiście nie nazywa). Okazuje się, że jest spory problem z dostępnością iPhone'a w Chinach, bo Apple wymusiło dostosowanie sklepów oferujących smartfon do odpowiednich standardów, co nastąpi dopiero do końca tego roku. Do tej pory China Unicom nie odpaliła również żadnej kampanii reklamowej iPhone'a, więc wynik 100 tys. jest dla Pana Xiaobinga satysfakcjonujący.
Bezpośredni link do wywiadu z prezesem China Unicom