REKLAMA

Będą naprawiać wojskowe lokomotywy. Jest przetarg

Wojsko przygotowuje się do gruntownej naprawy lokomotyw spalinowych i ogłasza nowe postępowanie. Prace obejmą rzadko spotykane modele maszyn SM-30, SM-04 i WLs-40. Zainteresowani wykonawcy mają czas na złożenie ofert do 6 sierpnia.

Wojsko ogłasza przetarg na naprawę lokomotyw SM–30, SM–04 i WLs–40
REKLAMA

1. Regionalna Baza Logistyczna wszczęła właśnie postępowanie przetargowe dotyczące kompleksowej naprawy lokomotyw należących do wojska. Chodzi o maszyny typu SM-30, SM-04 oraz WLs-40, które wymagają serwisu na poziomie utrzymania P4, czyli zaawansowanego przeglądu technicznego z możliwością regeneracji i wymiany najważniejszych komponentów.

REKLAMA

Można już składać oferty

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, a cała dokumentacja została opublikowana 4 lipca na portalu platformazakupowa.pl. Termin składania ofert upływa 6 sierpnia o godzinie 08:30. Otwarcie kopert nastąpi pół godziny później. Prace mają być realizowane zgodnie z wymaganiami szczegółowo określonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym z uwzględnieniem parametrów eksploatacyjnych i technicznych wojskowych jednostek taborowych.

Lokomotywy, które pracują w cieniu

Wojsko Polskie od lat korzysta z własnego zaplecza kolejowego, które obsługuje m.in. bocznice wojskowe, place przeładunkowe i transport sprzętu ciężkiego. Takie modele, jak SM-30 i SM-04 były dawniej wykorzystywane także w przemyśle i przez koleje państwowe, ale dziś znajdują zastosowanie głównie na krótkich odcinkach manewrowych. WLs-40 to z kolei kompaktowa lokomotywa, która jest idealna do pracy na wąskich torach i w jednostkach o ograniczonej infrastrukturze torowej.

Dzięki własnym lokomotywom wojsko może utrzymać autonomię transportową w sytuacjach kryzysowych i podczas ćwiczeń. Maszyny te, choć pozornie archaiczne, spełniają dziś ważną rolę w systemie logistyki wojskowej, zwłaszcza przy relokacji zasobów i sprzętu wojskowego o dużej masie.

Wyspecjalizowane prace i wojskowa precyzja

Zlecone naprawy obejmują nie tylko standardowe czynności serwisowe. Zgodnie z dokumentacją zamówienia, poziom P4 zakłada m.in. kontrolę i ewentualną regenerację układów napędowych, hamulcowych, instalacji elektrycznych oraz komponentów konstrukcyjnych. Zlecenie będzie realizowane zgodnie z wojskowymi normami technicznymi, a cała dokumentacja, w tym Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, została już udostępniona na platformie przetargowej.

Przeczytaj także:

REKLAMA

Zainteresowani wykonawcy muszą posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny i przestrzegać zasad określonych przez Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z 2014 r. Komunikacja z zamawiającym odbywa się wyłącznie elektronicznie, a oferta musi zostać złożona zgodnie z załączonymi instrukcjami technicznymi.

*Źródło zdjęcia wprowadzającego: mykhailo pavlenko / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-09T15:49:54+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T10:30:55+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T07:54:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T20:04:17+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:56:47+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:18:59+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T16:39:34+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T16:05:29+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T16:00:06+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA