REKLAMA

Będą naprawiać wojskowe lokomotywy. Jest przetarg

Wojsko przygotowuje się do gruntownej naprawy lokomotyw spalinowych i ogłasza nowe postępowanie. Prace obejmą rzadko spotykane modele maszyn SM-30, SM-04 i WLs-40. Zainteresowani wykonawcy mają czas na złożenie ofert do 6 sierpnia.

Wojsko ogłasza przetarg na naprawę lokomotyw SM–30, SM–04 i WLs–40
REKLAMA

1. Regionalna Baza Logistyczna wszczęła właśnie postępowanie przetargowe dotyczące kompleksowej naprawy lokomotyw należących do wojska. Chodzi o maszyny typu SM-30, SM-04 oraz WLs-40, które wymagają serwisu na poziomie utrzymania P4, czyli zaawansowanego przeglądu technicznego z możliwością regeneracji i wymiany najważniejszych komponentów.

REKLAMA

Można już składać oferty

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, a cała dokumentacja została opublikowana 4 lipca na portalu platformazakupowa.pl. Termin składania ofert upływa 6 sierpnia o godzinie 08:30. Otwarcie kopert nastąpi pół godziny później. Prace mają być realizowane zgodnie z wymaganiami szczegółowo określonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym z uwzględnieniem parametrów eksploatacyjnych i technicznych wojskowych jednostek taborowych.

Lokomotywy, które pracują w cieniu

Wojsko Polskie od lat korzysta z własnego zaplecza kolejowego, które obsługuje m.in. bocznice wojskowe, place przeładunkowe i transport sprzętu ciężkiego. Takie modele, jak SM-30 i SM-04 były dawniej wykorzystywane także w przemyśle i przez koleje państwowe, ale dziś znajdują zastosowanie głównie na krótkich odcinkach manewrowych. WLs-40 to z kolei kompaktowa lokomotywa, która jest idealna do pracy na wąskich torach i w jednostkach o ograniczonej infrastrukturze torowej.

Dzięki własnym lokomotywom wojsko może utrzymać autonomię transportową w sytuacjach kryzysowych i podczas ćwiczeń. Maszyny te, choć pozornie archaiczne, spełniają dziś ważną rolę w systemie logistyki wojskowej, zwłaszcza przy relokacji zasobów i sprzętu wojskowego o dużej masie.

Wyspecjalizowane prace i wojskowa precyzja

Zlecone naprawy obejmują nie tylko standardowe czynności serwisowe. Zgodnie z dokumentacją zamówienia, poziom P4 zakłada m.in. kontrolę i ewentualną regenerację układów napędowych, hamulcowych, instalacji elektrycznych oraz komponentów konstrukcyjnych. Zlecenie będzie realizowane zgodnie z wojskowymi normami technicznymi, a cała dokumentacja, w tym Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, została już udostępniona na platformie przetargowej.

Przeczytaj także:

REKLAMA

Zainteresowani wykonawcy muszą posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny i przestrzegać zasad określonych przez Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z 2014 r. Komunikacja z zamawiającym odbywa się wyłącznie elektronicznie, a oferta musi zostać złożona zgodnie z załączonymi instrukcjami technicznymi.

*Źródło zdjęcia wprowadzającego: mykhailo pavlenko / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-29T11:01:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T10:44:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T10:21:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T09:31:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T08:11:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T06:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T21:52:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T21:13:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T20:18:31+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T19:59:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T19:46:40+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T18:48:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T17:57:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T15:43:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T13:27:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T12:28:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T11:07:09+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T10:12:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T06:40:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA