REKLAMA

Ile kosztuje telefon przeciętnego Polaka? Wolimy Androida niż iOS i nie lubimy staroci

Wygląda na to, że przeciętny Polak wcale nie korzysta ze starego telefonu. Jednocześnie nie stawia na najdroższe i najlepsze modele kosztujące tysiące złotych. Nasi rodacy wymieniają smartfony, kiedy te ulegną awarii.

Ile kosztuje telefon przeciętnego Polaka? Wolimy Androida niż iOS i nie lubimy staroci
REKLAMA

W sieci pojawiła się tegoroczna edycja raportu Barometr, która ujawnia kilka ciekawostek dotyczących smartfonów Polaków. Z badań dowiadujemy się, że Polacy kupują coraz bardziej świadomie i decydują się na pozostawanie ze swoimi urządzeniami na dłuższy czas.

Polacy korzystają ze smartfonów za więcej niż 1000 zł. Choć głównie z Androidów

REKLAMA

Badania podają, że większość Polaków korzysta z urządzeń, których wartość przekracza 1000 zł, choć brakuje dokładnych danych co do najpopularniejszych półek cenowych. Wiemy jednak, że aż 85 proc. badanych korzysta z telefonów z Androidem, natomiast użytkownicy smartfonów z iOS są w mniejszości - tę odpowiedź wskazało 12 proc. badanych. 

Oprócz samych smartfonów ankietowani chętnie korzystają ze słuchawek Bluetooth (55 proc.), dużą popularnością cieszy się integracja telefonu z telewizorem (43 proc.), a nawet z systemami samochodowymi takimi jak Android Auto oraz Car Play (32 proc.). Smartwatche też należą do bardzo popularnych urządzeń - średnio co trzecia badana osoba korzystała z takiego sprzętu.

Samsung Galaxy A56 - przedstawiciel uwielbianej przez Polaków serii Galaxy A

Badani Polacy wskazywali, że korzystają z nowych urządzeń, których wiek nie przekracza 1,5 roku. Jednocześnie nie wymieniają aż tak często swoich urządzeń - 16 proc. osób korzysta z urządzeń, które mają ponad trzy lata. Jeśli już dochodzi do wymiany telefonu na nowy, to głównie przez awarię (47 proc. badanych) lub spadku wydajności baterii (43 proc.). Tylko mały odsetek badanych (4 proc.) zmienia swój smartfon, jeśli wydawany jest nowy model. Konsumenci mają oczekiwać od smartfonów większej trwałości i niezawodności.

Natomiast wystarczy tylko spojrzeć na producentów smartfonów, którzy wydłużają czasy aktualizacji oprogramowania w swoich urządzeniach. Istnieją modele nawet z siedmioletnimi uaktualnieniami (Samsung, Google, Honor), a tańsze smartfony Samsunga za ok. 1500 zł mogą liczyć na sześcioletnie wsparcie. Urządzenia mają na tyle mocy obliczeniowej, że przez wiele lat będą oferować dobre działanie.

Raport sugeruje, że Polacy wolą nowe smartfony ze sklepów lub od operatorów - tę odpowiedź zaznaczyło 90 proc. osób. Tylko 8 proc. decyduje się na urządzenia używane, a 2 proc. na odnowione. Zresztą, dzisiejsze nowe smartfony bardzo słabo trzymają ceny. W wielu przypadkach znacznie bardziej opłaca się kupić telefon nowy, ponieważ sprzedawcy mają tendencję do zawyżania cen kilkuletnich, używanych urządzeń. 

Badania co prawda zostały przeprowadzone tylko na 1000 osobach w wieku 18-60 lat, natomiast niektóre trendy wydają się zgodne z rzeczywistością. Wystarczy tylko spojrzeć na coroczne rankingi najpopularniejszych smartfonów u operatorów, gdzie w głównej mierze dominują telefony ze średniej półki cenowej kosztujące ok. 1000-2000 zł. To nie tak, że Polacy nie kupują drogich telefonów, natomiast mimo wszystko większość sięga po bardziej opłacalne urządzenia ze średniej półki. 

I dobrze, ponieważ dzisiejsze średniaki oferują bardzo dobry stosunek ceny do możliwości. Może nie mają najlepszej wydajności i aparatów, ale umówmy się - przeciętny użytkownik nie potrzebuje najlepszego telefonu do obsługi social mediów, codziennych aplikacji i gier. Znacznie lepiej wybrać urządzenia typu Samsung Galaxy A56, które oferują naprawdę dużo.

Więcej o smartfonach przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-09T05:53:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA