PZU stawia na cyfryzację. Grupa przedstawiła plany na przyszłość
Prostota, koncentracja, rozwój i zaangażowanie – to filary biznesowe Grupy PZU na najbliższe lata. W okresie 2025-2027 ubezpieczyciel chce znacząco wykorzystać sieć i technologie.
Nowe technologie już odgrywają istotną rolę w Grupie PZU. Posiadając konto w mojePZU można nie tylko zarządzać swoimi polisami, ale też obliczyć składkę ubezpieczenia, kupić polisę lub opłacić ofertę od agenta. Klienci PZU w serwisie czy aplikacji mojePZU znajdą podgląd wybranych polis życiowych i majątkowych czy też łatwo zgłoszą szkodę i sprawdzą jej status. W mojePZU można także korzystać z usług medycznych – m.in. odebrać e-receptę, umówić badania czy wizytę u lekarza. Nawet niezalogowani mają możliwość kalkulacji składki i zakupu online ubezpieczenia.
Nie trzeba wychodzić z domu, aby móc się ubezpieczyć. Co więcej – tylko w 2024 r. klienci zgłosili w mojePZU już ponad 500 tys. szkód i świadczeń oraz umówili 4,7 mln wizyt w ambulatoriach.
Grupa PZU chce jeszcze mocniej skoncentrować się na cyfrowej relacji z klientami
Aktualnie z serwisu korzysta 4,9 mln klientów ubezpieczyciela. Strategia zakłada 18-proc. wzrost roczny liczby użytkowników, co oznacza zbliżenie się do 8 mln klientów korzystających z mojePZU w ciągu najbliższych lat. O 50 proc. zwiększy się również sama liczba logowań do serwisu.
Kontakt z ubezpieczycielem ma być jeszcze łatwiejszy i wygodniejszy dla użytkowników. Bazując na aktywności klientów w serwisach, możliwe będzie wybranie przez PZU takiej treści, kanału, formy i momentu kontaktu, aby pasował do sytuacji klienta i samego kontekstu. Grupa PZU zapowiada, że celem jest budowa interakcyjnego CRM nowej generacji umożliwiającego hiperpersonalizację w czasie rzeczywistym oraz aktywne zarządzanie relacjami w digital.
Dużą rolę w planach Grupy PZU odegra sztuczna inteligencja. Już teraz jest ona używana m.in. w obszarze likwidacji szkód. Za pomocą narzędzi wykorzystujących AI przeprocesowano do tej pory szkody o wartości ok. 10 mld zł. Cel na najbliższe trzy lata to skalowanie technologii oraz wprowadzenie rozwiązania AI w taryfikacji. Ubezpieczyciel planuje również duży pilotaż Asystenta AI.
PZU stawia na startupy
Dotychczasowa współpraca z młodymi firmami technologicznymi przyniosła PZU ponad 200 mln zł dodatkowego wyniku przy 76 zrealizowanych projektach. Trwający już siedem lat program Ready for Startups będzie kontynuowany, a grupa chce dotrzeć do szerszego grona startupów, oferując im wsparcie przy wdrażaniu innowacji.
Niedawno wybrane firmy otrzymały możliwość przetestowania razem z PZU swoich technologii związanych z cyberbezpieczeństwem, ubezpieczeniami online czy konwersacyjną sztuczną inteligencją. Wyłonione startupy – RIFFSEC, simpl.rent oraz Muffintech – zajmą się innowacjami, które usprawnią wewnętrzne procesy, jak poprawią doświadczenia klientów.