Nintendo Switch 2 na dokładnej grafice. Duży 8-calowy ekran to strzał w dziesiątkę
W sieci pojawiła się kolejna porcja renderów oraz projektów CAD wykonanych na podstawie przecieków dotyczących konsoli Nintendo Switch 2 oraz jej poszczególnych elementów.
Pierwszym istotnym źródłem informacji na temat wyglądu konsoli Nintendo Switch 2 był producent akcesoriów. Dzięki niemu mogliśmy zobaczyć oczekiwane urządzenie w ochronnym etui. Teraz do sieci trafiły modele CAD oraz rendery samej konsoli, odzwierciedlające wymiary oraz wygląd urządzenia z dokładnością co do milimetra.
Źródłem poniższych screenów plików CAD ma być makieta Switcha 2 przekazywana producentom akcesoriów.
Mamy zatem do czynienia z podobną genezą przecieku. O ile jednak producent etui sam opublikował grafiki reklamowe, tak w przypadku modeli CAD entuzjasta projektowania komputerowego „zdobył” makietę od jednego z producentów akcesoriów, co miało go „niemało kosztować”. Posiadając makietę, powstały poniższe modele, pozwalające dokładnie zobrazować konsolę Nintendo Switch 2 z jej autentycznymi wymiarami:
Uwadze polecam zwłaszcza porównanie Switcha 2 do poprzednika. Widać na nim, że nowa konsola Nintendo będzie odczuwalnie większa, wliczając w to 8-calowy ekran LCD. Dla mnie to bardzo dobra wiadomość. Uwielbiam grać na Lenovo Legion Go właśnie ze względu na duży ekran. Większa przekątna to także okazja na zainstalowanie pojemniejszego akumulatora oraz wydajniejszego układu chłodzenia. Same plusy.
Nieco większe będą też przyciski na nowych Joy-Conach. Z kolei analogi z efektem halla znacząco zredukują awaryjność, stanowiącą duży problem wcześniejszych Joy-Conów. Przyciski odłączające pady od tabletu też są większe, z kolei sam mechanizm mocowania ma być teraz wsparty magnesami. Mnie nurtuje nowy przycisk z ikoną „C” na prawym padzie.
Modele CAD zostały błyskawicznie zamienione na trafiające do wyobraźni rendery.
Za wiarygodnie wyglądające grafiki odpowiada użytkownik Endo na platformie X. Na materiałach widzimy konsolę zadokowaną w stacji, która teraz będzie wspierać standard HDMI 2.1, co za tym idzie, granie w 4K ze 120 klatkami na sekundę. Oczywiście w większości produkcji tego typu wartość nie będzie możliwa do uzyskania, biorąc pod uwagę ograniczoną moc drugiego Switcha.
Nintendo Switch 2 ma kusić graczy trzema asami w rękawie. Pierwszy to wsteczna kompatybilność z poprzednią konsolą, wsparta aktualizacjami graficznymi wybranych gier. Drugim asem jest katalog tytułów na wyłączność. Nintendo produkuje ich znacznie więcej niż Sony czy Microsoft. Trzeci as to technologia Nvidia działająca jak DLSS na PC, optymalizująca wydajność gier przy pomocy upscalera.
W praktyce Nintendo Switch 2 powinien obsłużyć większość współczesnych multiplatformowych tytułów, będąc stale dopalany grami na wyłączność Japończyków. Jedną z najważniejszych produkcji na start konsoli ma być nowy Mario Kart, czyli absolutny bestseller poprzedniego Switcha. Produkcją pokazującą potencjał nowego urządzenia będzie zapewne Metroid Prime 4, znacząco różniący się wizualnie na obu generacjach Switcha. Początkowy katalog konsoli Nintendo ma rzekomo zasilać także Elden Ring.