REKLAMA

Jeżeli zapadłeś w sen w 1992 r. i właśnie się obudziłeś, niemiecka kolej ma dla ciebie pracę

Jeżeli jedyne przenośne nośniki pamięci, jakie znasz, to kasety i dyskietki, a twój komputer nadal używa monitora CRT, to jesteś człowiekiem, którego potrzebują niemieckie koleje. Bowiem właśnie otwarto nabór na pracownika biegłego w obsłudze systemów Windows 3.1 i MS-DOS.

Jeżeli zapadłeś w sen w 1992 r. i właśnie się obudziłeś, niemiecka kolej ma dla ciebie pracę
REKLAMA

Kiedy szukasz pracy, która wymaga obsługi komputera, zależnie od stanowiska wymagana jest znajomość obsługi systemu Windows, pakietu Office, przeglądarek internetowych, a na pozycjach takich jak grafik, programista, architekt czy montażysta dodatkowo wymagane jest znajomość oprogramowania będącego standardem w branży.

Ale co jeżeli duchem i sprzętem zatrzymałeś się w 1992 r. i twoim konikiem są Windows 3.1 i MS-DOS? W 2024 r. także dla ciebie znajdzie się praca.

REKLAMA

Praca marzeń dla nerda. Niemieckie koleje szukają pracownika ze znajomością Windows 3.1 i MS-DOS

W piątek 26 stycznia bliżej nieokreślone niemieckie przedsiębiorstwo w branży kolejowej za pośrednictwem platformy GULP opublikowało ogłoszenie poszukiwania pracownika na zdalne stanowisko "Administratora Windows 3.1".

Przyszły pracownik będzie odpowiadał za oprogramowanie wyświetlające interfejs w systemach kontroli maszyn na kolei wysokiej prędkości oraz w pociągach kursujących po regionalnych trasach. Od kandydata wymaga się znajomości systemu Windows 3.1, znajomości starszych systemów operacyjnych (zwłaszcza MS-DOS oraz Windows for Workgroups - aktualizacji Windows 3.1 pozwalającą na połączenie w zintegrowanej sieci). Dodatkowo plusem będzie znajomość branży kolejowej oraz systemu kontroli trakcji SIBAS.

Przyszły pracodawca nie podał możliwych zarobków, a jako benefity dla pracownika wymieniono łatwość rozliczenia z pracodawcą oraz możliwość zdalnego podpisania dokumentów.

Mimo to ogłoszenie było na tyle atrakcyjne, że choć okres jego ważności wyznaczono na okres od 1 lutego do 30 września, to zniknęło ono z platformy GULP już 29 stycznia - zostając jedynie w archiwum Wayback Machine.

Jak tłumaczy jeden z użytkowników forum Hacker News, specyficzne wymogi stanowiska podyktowane są wymogami pociągów ICE 1 i ICE 2 - jednych z najstarszych składów pociągów dużych prędkości wciąż będących w użytku przez koleje niemieckie.

"Pociągi ICE 1 i ICE 2 używają go do swojego wewnętrznego systemu. Deutsche Bahn utrzyma je w ruchu co najmniej do 2029 r. (ICE 1) i 2030 r. (ICE 2). Kolega z pracy pokazał mi film przedstawiający wyświetlacz systemu informacji pasażerskiej, który uruchamia się w systemie MS-DOS, a następnie uruchamia się ponownie po tym, jak nie załaduje sterowników sieciowych. BIOS z 1996 roku (166 MHz, 8 MB RAM). Domyślam się, że potrzebują również ludzi do utrzymywania sterowników sieciowych (oraz sterowników portu szeregowego/równoległego i aplikacji z niego korzystających). SIBAS jest również używany w japońskich i szwajcarskich pociągach."

- napisał użytkownik tauchunfall na forum Hacker News.
REKLAMA

Więcej na temat retro komputerów:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA