REKLAMA

Jeżeli zapadłeś w sen w 1992 r. i właśnie się obudziłeś, niemiecka kolej ma dla ciebie pracę

Jeżeli jedyne przenośne nośniki pamięci, jakie znasz, to kasety i dyskietki, a twój komputer nadal używa monitora CRT, to jesteś człowiekiem, którego potrzebują niemieckie koleje. Bowiem właśnie otwarto nabór na pracownika biegłego w obsłudze systemów Windows 3.1 i MS-DOS.

Jeżeli zapadłeś w sen w 1992 r. i właśnie się obudziłeś, niemiecka kolej ma dla ciebie pracę
REKLAMA

Kiedy szukasz pracy, która wymaga obsługi komputera, zależnie od stanowiska wymagana jest znajomość obsługi systemu Windows, pakietu Office, przeglądarek internetowych, a na pozycjach takich jak grafik, programista, architekt czy montażysta dodatkowo wymagane jest znajomość oprogramowania będącego standardem w branży.

Ale co jeżeli duchem i sprzętem zatrzymałeś się w 1992 r. i twoim konikiem są Windows 3.1 i MS-DOS? W 2024 r. także dla ciebie znajdzie się praca.

Praca marzeń dla nerda. Niemieckie koleje szukają pracownika ze znajomością Windows 3.1 i MS-DOS

REKLAMA

W piątek 26 stycznia bliżej nieokreślone niemieckie przedsiębiorstwo w branży kolejowej za pośrednictwem platformy GULP opublikowało ogłoszenie poszukiwania pracownika na zdalne stanowisko "Administratora Windows 3.1".

Przyszły pracownik będzie odpowiadał za oprogramowanie wyświetlające interfejs w systemach kontroli maszyn na kolei wysokiej prędkości oraz w pociągach kursujących po regionalnych trasach. Od kandydata wymaga się znajomości systemu Windows 3.1, znajomości starszych systemów operacyjnych (zwłaszcza MS-DOS oraz Windows for Workgroups - aktualizacji Windows 3.1 pozwalającą na połączenie w zintegrowanej sieci). Dodatkowo plusem będzie znajomość branży kolejowej oraz systemu kontroli trakcji SIBAS.

Przyszły pracodawca nie podał możliwych zarobków, a jako benefity dla pracownika wymieniono łatwość rozliczenia z pracodawcą oraz możliwość zdalnego podpisania dokumentów.

Mimo to ogłoszenie było na tyle atrakcyjne, że choć okres jego ważności wyznaczono na okres od 1 lutego do 30 września, to zniknęło ono z platformy GULP już 29 stycznia - zostając jedynie w archiwum Wayback Machine.

Jak tłumaczy jeden z użytkowników forum Hacker News, specyficzne wymogi stanowiska podyktowane są wymogami pociągów ICE 1 i ICE 2 - jednych z najstarszych składów pociągów dużych prędkości wciąż będących w użytku przez koleje niemieckie.

"Pociągi ICE 1 i ICE 2 używają go do swojego wewnętrznego systemu. Deutsche Bahn utrzyma je w ruchu co najmniej do 2029 r. (ICE 1) i 2030 r. (ICE 2). Kolega z pracy pokazał mi film przedstawiający wyświetlacz systemu informacji pasażerskiej, który uruchamia się w systemie MS-DOS, a następnie uruchamia się ponownie po tym, jak nie załaduje sterowników sieciowych. BIOS z 1996 roku (166 MHz, 8 MB RAM). Domyślam się, że potrzebują również ludzi do utrzymywania sterowników sieciowych (oraz sterowników portu szeregowego/równoległego i aplikacji z niego korzystających). SIBAS jest również używany w japońskich i szwajcarskich pociągach."

Więcej na temat retro komputerów:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-03T10:07:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-03T08:58:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-03T07:55:34+02:00
Aktualizacja: 2025-06-03T06:24:45+02:00
Aktualizacja: 2025-06-03T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T22:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T21:49:20+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T21:17:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T21:01:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T20:02:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T19:19:38+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T19:01:21+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T18:34:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T17:31:09+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T17:04:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T15:42:54+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T14:51:36+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T13:12:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T11:53:32+02:00
Aktualizacja: 2025-06-02T10:39:34+02:00
Aktualizacja: 2025-06-01T16:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA