Moje ING będzie bardziej „moje”. Apka i strona zmieniają się na lepsze

Lokowanie produktu: ING Bank Śląski

ING Bank Śląski odświeża swoją stronę i aplikację mobilną na smartfony. Jakie zmiany czekają użytkowników apki Moje ING? Przyglądamy się nowościom: ekranowi logowania, głównemu menu oraz panelowi skrótów.

13.11.2023 14.47
moje ing 2023 zmiany nowosci

Z aplikacji mobilnej Moje ING korzystam od lat i od początku jestem z niej zadowolony, a do tego niezwykle podobają mi się zmiany, jakie wdrożono w niej na przestrzeni lat. Po pierwsze: działa świetnie zarówno na moim iPhonie, jak i na iPadzie, gdzie w pełni wykorzystuje powierzchnię ekranu tabletu. Do tego co rusz dodawane są nowe funkcje.

Czytaj inne nasze teksty na temat ING Banku Śląskiego:

Bankowość mobilna ING stale się zmienia - na lepsze.

Na przestrzeni zaledwie ostatnich kilku lat doszły takie funkcje jak mobilny kantor pozwalający kupować i sprzedawać waluty, sprawdzanie statusu wniosku o kredyt hipoteczny, opłacanie parkingów, przeglądanie transakcji (w tym tych z innych banków!), obsługa głosowa oraz moduł dodawania urządzeń do zaufanych. To jednak dopiero początek.

Bank stawia na personalizację i odświeża zarówno swoją mobilną stronę internetową, jak i apkę mobilną. W przypadku witryny www po pierwsze odświeżony został ten pierwszy ekran witający użytkownika, w którym na front wysunęły się ostrzeżenia związane z bezpieczeństwem oraz instrukcje pomagające w logowaniu. Aplikacja również będzie teraz wyglądała inaczej już na starcie.

Moje ING będzie teraz bardziej „moje”

Guzik służący do logowania się na swoje konto nie tylko się pojawił, ale również umieszczono go na samym dole - nie da się go przegapić. Do tej pory go… nie było. Aby wejść na konto, trzeba było wciskać np. ikonę swojego rachunku, co nie było intuicyjne. ING Bank Śląski zrezygnował też z interfejsu „rączki” na rzecz kilku rzędów ikon, a część informacji dostępna jest bez logowania się.

Na samej górze aplikacji można przypiąć teraz najważniejsze dla nas elementy, w tym np. wyświetlić aktualnie wykupione bilety komunikacji miejskiej, jeśli z takowych korzystamy. W kolejnej sekcji mamy ikony z rachunkami, gdzie widnieje informacja, ile na nich przechowujemy aktualnie środków (czy to kwotowo, czy to procentowo) oraz skróty do opcji opłacania parkingów, BLIK-a itp.

A jak będzie teraz wyglądało Moje ING po zalogowaniu się na konto?

Ta mobilna strona główna bankowości mobilnej została podzielona na trzy sekcje znajdujące się pod nagłówkiem z logo banku oraz skrótami do menu Pomoc, Powiadomień oraz Ustawień. Pierwsza z sekcji nosi nazwę Moje finanse i przewijana jest poziomo. Widzimy tu sumę pieniędzy przechowywanych na wszystkich naszych rachunkach oraz ikony konkretnych rachunków oraz menu kart płatniczych.

Następna sekcja to nowość, która powinna spodobać się wszystkim: to tutaj mamy skróty do najistotniejszych dla nas funkcji. To od użytkownika zależy, czy pokaże, czy ukryje tutaj takie pozycje jak Analiza wydatków, Budżet, Doładowania gier czy Doładowanie telefonu. Nie korzystasz z nich? Możesz je schować głębiej i wybrać takie skróty, które faktycznie będą przydatne.

Opcje konfiguracji Mojego ING to świetna wiadomość - już wiem, do czego je wykorzystam.

W moim przypadku w tym menu chciałbym mieć pod ręką nie tylko opcję zakupu biletów komunikacji miejskiej, ale też szybki dostęp do BLIK-a, w tym zarówno szybkich przelewów na telefon, jak i kodów BLIK do realizacji płatności. Ktoś inny z kolei, jeśli jest np. kierowcą, może wyciągnąć na wierzch możliwość łatwego opłacania autostrad lub parkingów.

Niżej pod sekcjami Moje finanse oraz Skróty (które będą prokonfigurowane na start z opcją ich zmiany) znajduje się przestrzeń, którą ING Bank Śląski będzie wykorzystywał do komunikacji z klientami. W tej sekcji wcale nie chodzi tutaj jedynie o np. sprzedaż dodatkowych usług lub propozycje kredytów, ale też o informowanie użytkownika, że jeden z jego dokumentów niedługo straci ważność.

Zmiany w bankowości mobilnej ING Banku Śląskiego nie wzięły się znikąd.

ING cytuje badania, z których wynika, że wedle 93 proc. Polaków technologia ułatwia życie, ale jednocześnie ponad połowa respondentów liczy na to, że apki bankowe będą im podpowiadały, z jakich produktów warto skorzystać. Jeszcze więcej, bo aż 72 proc. z nas oczekuje od tego, że „nowe technologie będą oferowały im wybór” i bank wychodzi naprzeciw tym potrzebom.

Zmiany w aplikacji Moje ING zostały zapowiedziane pod koniec października, a klienci zobaczą je w praktyce już 12 listopada 2023 r. W tym celu wystarczy wejść na stronę internetową banku lub pobrać aktualizację apki z ze sklepów Google Play lub App Storze. W przypadku Androida wymagana jest wersja co najmniej 4.11.0, a na iPhone’ach program musi być zainstalowany w wersji 4.10.0.

A co jeszcze warto wiedzieć o Moim ING i jakie zmiany pojawią się w przyszłości?

Jedną z najciekawszych nowości, która pojawi się w nadchodzącym czasie, jest weryfikacja konsultantów. Jeśli zadzwoni do nas pracownik banku, apka mobilna mobilna wyśle nam powiadomienie z informacją, że taki kontakt miał miejsce, a po jego otwarciu zobaczymy, jak nazywa się osoba, która chce z nami rozmawiać. To świetna odpowiedź na rosnący problem związany z tzw. spoofingiem.

Swoją drogą na spotkaniu z przedstawicielami banku ING poruszyłem temat, który nie dawał mi spokoju: chodzi o autouzupełnianie kodów autoryzacyjnych z SMS-ów, a raczej jego brak w Moim ING. Ciekaw byłem, czy to niedopatrzenie albo błąd, czy też świadoma decyzja projektantów, że nie ma takiej możliwości i trzeba ręcznie przeskakiwać pomiędzy apką banku, a tą do obsługi wiadomości tekstowych.

Okazuje się, że brak autouzupełniania kodów SMS w aplikacji Moje ING to nie bug, tylko feature. Owszem, jest to mniej wygodne, ale firma nie chce przyzwyczajać klientów do tego, by tylko klikali guziki „dalej” i „dalej”. Zamiast tego zachęca ich, właśnie w ten sposób, by faktycznie czytali komunikaty, jakie ma dla nich bank - co może pomóc w wykryciu na czas potencjalnego oszustwa.

Więcej infromacji na temat zmian i nowości, jakie ING Bank Śląski przygotował dla użytkowników swojej bankowości mobilnej oraz aplikacji Moje ING, można znaleźć na poświęconej temu zagadnieniu stronie internetowej.

Lokowanie produktu: ING Bank Śląski
Najnowsze
Zobacz komentarze