Nowe taryfy T-Mobile są hitem. Z magentowej sieci korzysta w Polsce prawie 11 mln użytkowników
10 milionów 690 tysięcy. To aktualna liczba użytkowników sieci T-Mobile, która pochwaliła się dziś swoimi wynikami na koniec trzeciego kwartału 2018 r.
Powyższa liczba oznacza, że w ciągu ostatniego kwartału, liczba użytkowników T-Mobile zwiększyła się o 84 tys. 7,1 mln klientów to klienci kontraktowi. Jeśli zaś chodzi o prepaidy, to T-Mobile może pochwalić się obecnie 3,5 mln użytkowników tego segmentu. Co ważne, T‑Mobile nie tylko sprawniej pozyskuje klientów, ale także skutecznie ich utrzymuje – współczynnik odejść klientów kontraktowych churn spadł do poziomu 0,8 proc., najniższego od 2012 roku.
Klienci są zadowoleni z jakości świadczonych przez T-Mobile usług.
Trzeci kwartał był kolejnym, w którym T‑Mobile zanotował stabilny wzrost zaufania klientów oraz satysfakcji z usług. Przyczynił się do tego szereg zmian wprowadzonych na przestrzeni ostatnich kwartałów w obszarze doświadczenia klienta. Taką zmianą jest m.in. usprawnienie działania call center, które pozwoliło na czterokrotne skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem.
Operator wdrożył również nową aplikację mobilną, która umożliwia klientom łatwe zarządzanie usługami oraz rozwiązanie najczęstszych zgłoszeń dużo szybciej niż za pośrednictwem infolinii. T-Mobile chwali się, że ich najnowsze badania satysfakcji klientów pokazały wyraźny wzrost zaufania oraz zadowolenia z obsługi, zwłaszcza w segmencie post-paid. Stan ten przełożył się nie tylko na poprawę wskaźnika churn, ale także w wynikach przenośności numerów.
Nowe taryfy, które okazały się hitem.
W trzecim kwartale T‑Mobile wprowadził na rynek ofertę rodzinną, która od razu stała się hitem sprzedażowym. Propozycja operatora zjednała sobie przychylność klientów przede wszystkim za sprawą elastyczności. Chodzi tu chociażby o płynne zarządzanie numerami wchodzącymi w jej skład. W segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tys. aktywnych użytkowników.
W sektorze małych i średnich firm z bardzo dobrym przyjęciem spotkało się wprowadzenie planów MagentaBIZNES, dająca możliwość korzystania w ramach wszystkich kart SIM w firmie z jednej, nielimitowanej oferty internetowej oraz oferująca szereg usług dodatkowych przydatnych w prowadzeniu biznesu, takich jak zdalne usługi serwisowe IT, pakiet Office365 lub księgowość online. W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży oferta zyskała ogromne zainteresowanie klientów i stanowiła 85 proc. sprzedaży w segmencie SOHO VSE.
To wszystko przełożyło się na zysk operatora. I zwiększyło jego apetyt.
W omawianym okresie T‑Mobile Polska zanotował wzrosty zarówno w warstwie przychodowej, jak i pod względem zysku EBITDA. Wypracowane przychody wyniosły 1,688 mld zł, a więc były wyższe od analogicznego okresu ubiegłego roku o 5,5 proc. Jednocześnie wynik EBITDA wzrósł do kwoty 418 mln zł o 11,5 proc
Spółka będzie kontynuować działania obliczone na przejście od operatora mobilnego w stronę firmy nowoczesnej, w pełni konwergnetnej. Po zawarciu umowy z Orange, gwarantującej dostęp do sieci światłowodowej operatora, dochodzącej do budynków wielorodzinnych, T‑Mobile zawarł kolejny kontrakt. Tym razem z operatorem kablowym Nexera.
Nowa umowa uzupełnia tę zawartą z Orange, ponieważ umożliwia dostęp do łączy instalowanych przede wszystkim poza dużymi miejscowościami i doprowadzanymi do domów jednorodzinnych. Dzięki obu umowom, a także decyzji Urzędu Komunikacji Korporacyjnej, obligującej Orange do udostępnienia konkurentom sieci na obszarach regulowanych, oferta konwergentna T‑Mobile do 2020 będzie dostępna w 4,5 miliona gospodarstw domowych, a pierwsi klienci będą mogli skorzystać z niej jeszcze w tym roku.