Nowe wcielenie legendy
W końcu jest - zupełnie nowy Mercedes Klasy G. Większy, lepszy, bardziej luksusowy i... tak samo kanciasty.

REKLAMA
Po latach oczekiwania Mercedes w końcu zdecydował się stworzyć i zaprezentować nową klasę G. Ale spokojnie, nie będzie ona kolejnym miejskim SUV-em.
REKLAMA
Pomimo 30 lat, które minęły od debiutu Klasy G, o jednym nie mogło być mowy - o rewolucji z zewnątrz.

Bryła, choć miejscami wyraźnie zmieniona, nadal pozostaje niesamowicie charakterystyczna i trudno nową Klasę G pomylić z czymkolwiek innym.

Zachowano m.in. klasyczne kierunkowskazy...

... ogromne, okrągłe reflektory przednie (choć teraz oczywiście LED-owe)...

... oraz typowy dla Klasy G sposób i miejsce montażu zawiasów drzwi (więc zapewne zachowany został także dźwięk ich zamykania).

Koło zapasowe na tylnej klapie? Oczywiście też jest.

Dodatkowo spore już i tak auto w nowej generacji dodatkowo urosło. Jest o 5,3 cm dłuższe i o 12,1 cm szersze.

Różnicę w rozmiarach zobaczymy też w nowym wnętrzu, szczególnie z tyłu. Pasażerowie drugiego rzędu zyskali aż 15 cm miejsca na nogi.

Klasa G nie stała się przez to jednak nagle limuzyną. Nadal jest terenówką z prawdziwego zdarzenia.

W porównaniu do poprzednika zwiększono nawet prześwit - teraz wynosi on 24,1 cm (27 cm dla przedniej osi). Kąt natarcia - 31 stopni. Kąt zejścia - 30 stopni.

Głębokość brodzenia? Do 70 cm. O 10 cm więcej, niż potrafił znieść poprzednik.

Nowa klasa G jest też sztywniejsza i lżejsza (o 170 kg) od poprzednika, a przy projektowaniu zawieszenia pomagali inżynierowie z AMG.

Wnętrze - które już znamy - to natomiast zupełnie inna bajka. Tutaj zdecydowano się jedynie zachować najbardziej charakterystyczne elementy, zmieniając wszystko inne.

W środku debiutuje m.in. zestaw podwójnych wyświetlaczy (opcjonalnie) oraz kierownica z touchpadami zamiast przycisków kierunkowych.

Również i tutaj nie zabrakło jednak nawiązań do legendy klasy G. Widać do chociażby w kształcie nawiewów środkowych czy głośników na podszybiu.

Nowa klasa G zadebiutuje w jednej wersji silnikowej. Z 4-litrowym, benzynowym V8 o mocy ponad 420 KM (610 Nm), współpracującym z 9-biegową przekładnią automatyczną.

Kierowca do wyboru będzie miał kilka trybów jazdy - od Comfort, przez Sport, aż po Off-road.

REKLAMA
Oprócz tego, niezależnie od wyboru jednego z powyższych trybów, po włączeniu blokady dyferencjałów aktywowany zostanie tryb G-Mode, dedykowany jeździe w trudniejszym terenie.

Cena? W Niemczech na start około 107 tys. euro - tyle samo, ile trzeba było zapłacić za poprzednika.
REKLAMA
Piotr Barycki
15.01.2018 11:07
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-05T15:55:01+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T15:32:42+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T14:52:12+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T14:20:15+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T13:35:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T13:21:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T13:14:38+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T12:50:35+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T11:48:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T11:17:19+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T10:25:24+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T10:10:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T09:29:13+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T09:01:01+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T08:53:12+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T08:44:08+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T08:40:01+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T08:34:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T08:05:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T08:00:31+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T07:51:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T07:50:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T07:23:56+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T06:10:16+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T06:09:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T06:09:15+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T06:07:30+01:00
Aktualizacja: 2025-12-05T06:06:59+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T21:34:07+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T21:10:51+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T20:37:21+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T20:10:27+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T19:54:18+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T19:42:50+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T19:24:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T18:52:34+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T18:01:32+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T17:33:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T16:53:24+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T16:25:41+01:00
REKLAMA
REKLAMA







































