Nowe wcielenie legendy
W końcu jest - zupełnie nowy Mercedes Klasy G. Większy, lepszy, bardziej luksusowy i... tak samo kanciasty.

REKLAMA
Po latach oczekiwania Mercedes w końcu zdecydował się stworzyć i zaprezentować nową klasę G. Ale spokojnie, nie będzie ona kolejnym miejskim SUV-em.
REKLAMA
Pomimo 30 lat, które minęły od debiutu Klasy G, o jednym nie mogło być mowy - o rewolucji z zewnątrz.

Bryła, choć miejscami wyraźnie zmieniona, nadal pozostaje niesamowicie charakterystyczna i trudno nową Klasę G pomylić z czymkolwiek innym.

Zachowano m.in. klasyczne kierunkowskazy...

... ogromne, okrągłe reflektory przednie (choć teraz oczywiście LED-owe)...

... oraz typowy dla Klasy G sposób i miejsce montażu zawiasów drzwi (więc zapewne zachowany został także dźwięk ich zamykania).

Koło zapasowe na tylnej klapie? Oczywiście też jest.

Dodatkowo spore już i tak auto w nowej generacji dodatkowo urosło. Jest o 5,3 cm dłuższe i o 12,1 cm szersze.

Różnicę w rozmiarach zobaczymy też w nowym wnętrzu, szczególnie z tyłu. Pasażerowie drugiego rzędu zyskali aż 15 cm miejsca na nogi.

Klasa G nie stała się przez to jednak nagle limuzyną. Nadal jest terenówką z prawdziwego zdarzenia.

W porównaniu do poprzednika zwiększono nawet prześwit - teraz wynosi on 24,1 cm (27 cm dla przedniej osi). Kąt natarcia - 31 stopni. Kąt zejścia - 30 stopni.

Głębokość brodzenia? Do 70 cm. O 10 cm więcej, niż potrafił znieść poprzednik.

Nowa klasa G jest też sztywniejsza i lżejsza (o 170 kg) od poprzednika, a przy projektowaniu zawieszenia pomagali inżynierowie z AMG.

Wnętrze - które już znamy - to natomiast zupełnie inna bajka. Tutaj zdecydowano się jedynie zachować najbardziej charakterystyczne elementy, zmieniając wszystko inne.

W środku debiutuje m.in. zestaw podwójnych wyświetlaczy (opcjonalnie) oraz kierownica z touchpadami zamiast przycisków kierunkowych.

Również i tutaj nie zabrakło jednak nawiązań do legendy klasy G. Widać do chociażby w kształcie nawiewów środkowych czy głośników na podszybiu.

Nowa klasa G zadebiutuje w jednej wersji silnikowej. Z 4-litrowym, benzynowym V8 o mocy ponad 420 KM (610 Nm), współpracującym z 9-biegową przekładnią automatyczną.

Kierowca do wyboru będzie miał kilka trybów jazdy - od Comfort, przez Sport, aż po Off-road.

REKLAMA
Oprócz tego, niezależnie od wyboru jednego z powyższych trybów, po włączeniu blokady dyferencjałów aktywowany zostanie tryb G-Mode, dedykowany jeździe w trudniejszym terenie.

Cena? W Niemczech na start około 107 tys. euro - tyle samo, ile trzeba było zapłacić za poprzednika.
REKLAMA
Piotr Barycki
15.01.2018 11:07
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-10T08:01:29+02:00
Aktualizacja: 2025-09-10T07:45:02+02:00
Aktualizacja: 2025-09-10T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-10T06:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-10T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-10T06:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-10T06:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T21:38:22+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T21:22:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T21:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:59:49+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:18:45+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:05:39+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:54:10+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:44:24+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:43:07+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:41:19+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:36:37+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T18:37:34+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T18:05:42+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T17:42:37+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T16:48:42+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T16:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T16:16:46+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T16:08:20+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T16:04:05+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T15:49:54+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T14:06:56+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T13:28:34+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T12:05:46+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T11:42:02+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T11:39:02+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T10:30:55+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T09:52:05+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T09:05:43+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T08:36:11+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T07:54:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:08:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA