Nowe wcielenie legendy
W końcu jest - zupełnie nowy Mercedes Klasy G. Większy, lepszy, bardziej luksusowy i... tak samo kanciasty.

REKLAMA
Po latach oczekiwania Mercedes w końcu zdecydował się stworzyć i zaprezentować nową klasę G. Ale spokojnie, nie będzie ona kolejnym miejskim SUV-em.
REKLAMA
Pomimo 30 lat, które minęły od debiutu Klasy G, o jednym nie mogło być mowy - o rewolucji z zewnątrz.

Bryła, choć miejscami wyraźnie zmieniona, nadal pozostaje niesamowicie charakterystyczna i trudno nową Klasę G pomylić z czymkolwiek innym.

Zachowano m.in. klasyczne kierunkowskazy...

... ogromne, okrągłe reflektory przednie (choć teraz oczywiście LED-owe)...

... oraz typowy dla Klasy G sposób i miejsce montażu zawiasów drzwi (więc zapewne zachowany został także dźwięk ich zamykania).

Koło zapasowe na tylnej klapie? Oczywiście też jest.

Dodatkowo spore już i tak auto w nowej generacji dodatkowo urosło. Jest o 5,3 cm dłuższe i o 12,1 cm szersze.

Różnicę w rozmiarach zobaczymy też w nowym wnętrzu, szczególnie z tyłu. Pasażerowie drugiego rzędu zyskali aż 15 cm miejsca na nogi.

Klasa G nie stała się przez to jednak nagle limuzyną. Nadal jest terenówką z prawdziwego zdarzenia.

W porównaniu do poprzednika zwiększono nawet prześwit - teraz wynosi on 24,1 cm (27 cm dla przedniej osi). Kąt natarcia - 31 stopni. Kąt zejścia - 30 stopni.

Głębokość brodzenia? Do 70 cm. O 10 cm więcej, niż potrafił znieść poprzednik.

Nowa klasa G jest też sztywniejsza i lżejsza (o 170 kg) od poprzednika, a przy projektowaniu zawieszenia pomagali inżynierowie z AMG.

Wnętrze - które już znamy - to natomiast zupełnie inna bajka. Tutaj zdecydowano się jedynie zachować najbardziej charakterystyczne elementy, zmieniając wszystko inne.

W środku debiutuje m.in. zestaw podwójnych wyświetlaczy (opcjonalnie) oraz kierownica z touchpadami zamiast przycisków kierunkowych.

Również i tutaj nie zabrakło jednak nawiązań do legendy klasy G. Widać do chociażby w kształcie nawiewów środkowych czy głośników na podszybiu.

Nowa klasa G zadebiutuje w jednej wersji silnikowej. Z 4-litrowym, benzynowym V8 o mocy ponad 420 KM (610 Nm), współpracującym z 9-biegową przekładnią automatyczną.

Kierowca do wyboru będzie miał kilka trybów jazdy - od Comfort, przez Sport, aż po Off-road.

REKLAMA
Oprócz tego, niezależnie od wyboru jednego z powyższych trybów, po włączeniu blokady dyferencjałów aktywowany zostanie tryb G-Mode, dedykowany jeździe w trudniejszym terenie.

Cena? W Niemczech na start około 107 tys. euro - tyle samo, ile trzeba było zapłacić za poprzednika.
REKLAMA
Piotr Barycki
15.01.2018 11:07
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-27T11:21:36+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T10:53:25+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T10:06:59+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T09:00:16+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T08:48:47+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T07:42:26+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T07:24:43+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T06:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T06:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T06:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T20:23:18+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T19:27:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T19:09:43+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T18:45:50+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T18:14:08+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T17:35:12+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T17:18:43+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T16:38:01+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T16:33:17+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T15:25:03+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T15:17:07+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T15:08:39+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T14:40:59+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T13:51:53+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T13:21:19+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T13:08:31+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T12:30:32+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T11:31:12+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T11:05:39+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T10:00:41+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T09:53:13+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T09:17:12+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T08:50:57+02:00
8:42
Łatwe klonowanie dysku twardego na dysk SSD w systemie Windows bez utraty danych. Jak to zrobić?Aktualizacja: 2025-08-26T08:42:59+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T07:46:04+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T06:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T06:41:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA