"W sprzedaży jesteśmy lepsi od live chatów" – CallPage zwycięża IV edycję UPC Think Big

Patronat medialny

LiveChat, wart ponad miliard złotych, to jedna z największych historii sukcesu polskich startupów. Teraz w ich ślady chce pójść CallPage.

Sprzedajemy lepiej od live chatów – mówi zwycięzca UPC Think Big

IV edycja UPC Think Big dla startupów z Polski, Węgier, Słowacji i Czech zakończyła się zwycięstwem polskiego CallPage. W nagrodę firma dostała 10 tys. euro i zaproszenie do współpracy z UPC.

CallPage to system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Działa następująco: jeśli osoba odwiedzająca stronę internetową jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niej oddzwania. CallPage dodatkowo oferuje system CRM do zarządzania kontaktami.

Ross Knap, szef CallPage zauważył, że w niektórych branżach efektywność jego systemu wynosi blisko 100 proc., czyli każdy kto zostawił swój numer telefonu odbiera połączenie od konsultanta.

Już teraz CallPage ma 155 tys. miesięcznego przychodu z abonamentów, a z ich produktu korzysta ponad 1200 firm.

Zespół CallPage class="wp-image-546064"
Zespół CallPage

O kulisach zwycięstwa i prowadzenia firmy rozmawiam ze współtwórcą CallPage, Rossem Knapem.

Karol Kopańko, Spider's Web: Twoje CallPage wygrało dziś ze świetnym startupami z regionu, takimi jak VoicePIN, czy Lab4Motion. Jak sądzisz, co zadecydowało o wyniku?

Ross Knap, CEO CallPage: Po pierwsze mamy świetny produkt, który już się sprzedaje. Po drugie, dynamiczna prezentacja, a po trzecie może szczęście.

Ja myślę, że to coś jeszcze. Inni też mają dobre pitche i produkty, ale Ty jako jedyny pokazałeś konkretne liczby – klientów i przychody, co często w środowisku startupowym zbywa się milczeniem i rozsiewaniem pięknych, choć złudnych idei.

Tak, wydaje mi się, że jury doceniło otwartość w dzieleniu się danymi. Nikt nie lubi lania wody.

Wygrałeś konkurs UPC. Nagrodą jest zaproszenie do integracji z tą dużą korporacją. Jakie masz na to plany?

Najpierw chcemy przetestować urządzenie na kilku stronach UPC. Jeśli się sprawdzi wprowadzić to samo na wszystkich, a w przyszłości może i w innych krajach, gdzie jest działa UPC.

Tak, jak z płatka? A przecież to duża korporacja, a korporacja – wiadomo, ma swoje procedury i ciągi decyzyjne.

Sam jestem zaskoczony jak szybko to poszło. Zaraz po ogłoszeniu wyników zaproszono mnie na spotkanie w sprawie testów za kilka dni.

Ty chyba wiesz jak rozmawiać z korporacjami, bo wcześniej pracowałeś w konsultingu.

Zwykle nie jest to łatwe, ale wystarczy się przyzwyczaić, że cykl sprzedaży może tam trwać nawet rok – rok chodzenia na spotkania i załatwiania.

Teraz dostaliście 10 tys. euro, ale wcześniej od inwestorów kilka milionów. Ekspansja na zachód?

W kwietniu będziemy chcieli pozyskać więcej klientów z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy USA. Za każdym razem, kiedy wchodzimy na nowy rynek stosujemy model freemium przez pół roku, aby przyciągnąć klientów. Dajemy im 10 integracji za darmo, aby mogli przetestować narzędzie.

Jak później decydujecie czy rynek jest perspektywiczny i warto w niego inwestować?

Główną metryką jest churn, pokazujący jaka część klientów, rozwiązuje umowy. Jeśli jest ich wielu staramy się dociec przyczyn. To, że udało nam się w Polsce nie znaczy, że ta sama konfiguracja zadziała też za granicą – musimy optymalizować.

A co częściej wybierają firmy – produkty takie jak wasz, gdzie oferujecie połączenie głosowe, czy może live chaty?

Bardzo mocno konkurujemy z live chatami, choć często firmy korzystają z obu rozwiązań – po lewej stronie witryny mają widżet konkurencji, a prawej stronie nasz.

Jesteśmy lepsi od live chatów w sprzedaży, zwłaszcza tam, gdzie potrzebne jest wrażenie kontaktu z żywą osobą. Live chaty z kolei są lepsze w przypadku wsparcia klienta, który chce np. zgłosić, że nie dotarła do niego przesyłka.

Patronat medialny
Najnowsze