Intel nie chce zostać w tyle i rzuca wyzwanie konkurencji, prezentując nowe gogle VR
2016 to bez dwóch zdań rok wirtualnej rzeczywistości. Swoje do powiedzenia w kwestii generowania wirtualnych światów chce mieć też intel. Projekt Alloy ma być odpowiedzią na obecne i zapowiedziane już gogle wirtualnej rzeczywistości.
Rok 2016 wprowadził wirtualną rzeczywistość pod strzechy. Chociaż konsumenci mogli już odbywać wycieczki do cyfrowo generowanych światów nie ruszając się z fotela dzięki Google Cardboard i Samsung Gear VR, to dopiero premiera Oculus Rift i HTC Vive pokazała potencjał VR-u.
To dopiero początek.
Cardboard i Gear VR to tak naprawdę zabawki, a gogle produkcji HTC i wykupionej przez Facebooka firmy Oculus VR są niezwykle siermiężne. Wejście w cyfrowy świat po założeniu gogli na głowę robi kolosalne wrażenie, ale uwiązanie kablem do jednostki centralnej w postaci komputera.
Już niedługo kolejne firmy będą przenosić nas do wirtualnych światów, ale zarówno PlayStation VR i Google Daydream nie wywrócą konceptu VR-u do góry nogami. Produkt Sony będzie uwiązany kablem do konsoli niczym HTC Vive i Oculus Rift do komputera, a Daydream może konkurować najwyżej z Gear VR.
Swoje trzy grosze dorzuca Intel.
Najbliższe lata będą kluczowe dla rozwoju wirtualnej rzeczywistości. Mamy juz ekrany, które są w stanie oszukać nasze oczy prezentując sztuczny świat i mamy czujniki, które są w stanie lokalizować użytkownika w przestrzeni. Brakuje nam miniaturyzacji i dobrych baterii.
Możliwe, że z rozwiązaniem tego problemu poradzi sobie Intel, który zainwestował w wirtualną rzeczywistość. Firmie nie udało się zawojować rynku mobilnego, gdzie przegrała z Qualcommem, Apple, Samsungiem i TSMC, więc tym bardziej nie chce przegapić boomu na VR.
Projekt Alloy to odpowiedź Intela na gogle konkurencji.
Nowy produkt zapowiedział Brian Krzanich, czyli szef Intela. Jego firma chce stworzyć gogle, które nie będą wymagały kablowego podłączania do jednostki centralnej. Produkt może być przy tym nieco bardziej zaawansowany, niż gogle wykorzystujące smartfona od Google lub Samsunga.
Gogle mają wykorzystać technologię Intel RealSense, czyli kamery wykrywające głębię obrazu. Dzięki tym kamerom gogle mają pozwolić na poruszanie się po różnych pomieszczeniach, a także odwzorowywać w wirtualnym świecie ręce użytkownika i przedmioty, które weźmie do ręki.
Jak na razie nie musicie jednak tłuc świnki-skarbonki, bo nie ma żadnej przewidywalnej daty wprowadzenia tego typu gogli do produkcji. Jak podaje Venture Beat gogle są ciągle w fazie rozwojowej, a dopiero w 2017 roku Intel ma zamiar udostępnić Projekt Alloy na zasadzie open-source.