REKLAMA

Coraz częściej surfujemy na komórkach, liderem przeglądarek - Safari

Nie żeby mnie to jakoś strasznie dziwiło, ale Safari jest liderem zdecydowanym, prawie jak Internet Explorer na komputerach w czasach słusznie minionych. Popatrzcie zresztą sami jak wygląda rynek mobilnego surfowania po sieci. 

02.02.2013 09.19
Coraz częściej surfujemy na komórkach, liderem przeglądarek – Safari
REKLAMA
REKLAMA

Z wielkim zadowoleniem obserwuję stopień, w jakim mobilne przeglądarki zaczynają zdobywać udziały w rynku całego buszowania po internecie, choć trzeba mieć świadomość, że jak na razie nie są to jakieś spektakularne wyniki. Niektórzy wróżą rychłą śmierć pecetów na rzecz tabletów i telefonów, ja byłbym daleki od tak katastroficznej wizji, nawet przy świadomości, że ten mobilny rynek jeszcze nie jest bardzo mocno zagospodarowany.

PC-vs-mobile-browser-share-2013-01_610x364

Jak sami widzicie, wieści o rychłej śmierci desktopów są mocno przesadzone (swoją drogą zastanawiam się cóż to był za kryzys formy w lutym 2012).

Jeśli chodzi o rynek najpopularniejszych przeglądarek na telefonach komórkowych i tabletach, to bez wątpienia można mówić o wielkim sukcesie Safari i nie tylko rozdrobnienie konkurencji jest tutaj winowajcą. Trudno nawet racjonalnie prognozować tutaj jakieś tendencje, ponieważ na przestrzeni ostatniego roku Safari to traciło, to znowu zyskiwało.

W dłuższej perspektywie nie da się jednak ukryć, że jakby trochę przybywało urządzeń z domyślną przeglądarką Androida, a te zaś wraz z kolejnymi tygodniami traciły udziały na rzecz konkurenta spod znaku Google Chrome. Wyników Opery Mini w zasadzie w żaden rozsądny sposób nie da się skomentować. Nie żartuję, popatrzcie na te wykresy.

mobile-browser-share-2013-01_610x323 (1)

Wyciąganie wniosków na ich podstawie albo zupełnie nie ma sensu, albo nakazuje mieć jak najdziwniejsze mniemanie na temat użytkowników mobilnych przeglądarek, a to co wedle tych danych w minionym roku robiła Opera Mini to już niemalże kuriozum. Jedyne pożyteczne informacje, jakie wynikają z tych statystyk to możliwość obserwowania sukcesu mobilnej Chrome oraz narodziny nowego gracza, Internet Explorera rozwijającego się wraz z powracającymi do życia za sprawą Nokii Windowsami.

Jeszcze tylko dla oddania sprawiedliwości, wyniki przeglądarek stacjonarnych z ostatniego roku. Wspominaliśmy zresztą o nich jakiś czas temu, bowiem chodzi o Net Applications, czyli jedną z tych trzech wielkich agencji, gdzie liderem niekwestionowanie wciąż jest Internet Explorer. Kończył on rok z ponad 50% udziałów w rynku, ale co jest najciekawsze - te udziały się powiększał. Mimo stale rosnącej popularności Chrome i Firefoxa (i podumierającej Opery), mniej więcej od września, po premierze Internet Explorer, udało się odzyskać część udziałów w rynku.

REKLAMA
PC-browser-share-2013-01_610x414

Bardzo dziwne te wyniki badań - nie tylko pod względem ostatecznych rezultatów, ale i gwałtownie zmieniających się tendencji. Pozostaje mieć nadzieję, że niebawem konkurencyjne agencje przedstawią coś bardziej czytelnego.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA