Google mówi dość spamowi. Idzie wielka zmiana w wyszukiwarce
Wyszukiwarka Google przejdzie historyczne zmiany. Możesz pożegnać się z materiałami, które normalnie uznałbyś za spam albo takimi, które nie powinny wyświetlać się wysoko. Czy teraz porzucisz myśl o korzystaniu z innej wyszukiwarki?
Zdarzyło Ci się kiedyś trafić na wynik w Wyszukiwarce Google, który zupełnie nie odpowiadał na twoje zapytanie? Być może był to tekst generowany automatycznie przez sztuczną inteligencję, zoptymalizowany pod daną frazę kluczową, bez realnej wartości dla użytkownika. Google wychodzi naprzeciw temu problemowi. Firma aktywnie walczy z artykułami „napisanymi pod algorytm, a nie pod użytkownika”. Co to oznacza w praktyce?
Rewolucja w Wyszukiwarce Google. Koniec z fatalnymi wynikami?
Nowy tekst opublikowany na blogu firmy przedstawia wysiłki Google’a w zwalczaniu spamu i niskiej jakości treści w wynikach wyszukiwania. Ma się zmienić naprawdę dużo, bo użytkownicy mają nareszcie nie trafiać w wyszukiwarce na wyniki, które są tam wyłącznie po to, by zebrać klik, wizytę na stronie, nie oferując nic wartościowego w zamian. Co Google zmienia dokładnie? Głównie trzy aspekty.
Wyszukiwarka Google wprowadza ulepszenia algorytmiczne do swoich podstawowych systemów oceny „aby zapewnić, że wyszukiwarka pokazuje najbardziej pomocne informacje”. Chodzi o to, żeby użytkownicy otrzymywali wyniki wyszukiwania, które rzeczywiście odpowiadają ich potrzebom i są wartościowe. Google dąży do minimalizacji obecności treści stworzonych jedynie w celu manipulacji wynikami wyszukiwania.
Drugim przedmiotem zmian są wzmocnione filtry antyspamowe. Firma zaktualizowała swoje mechanizmy antyspamowe, aby efektywniej przeciwdziałać różnorodnym praktykom nadużyć, w tym:
- wykorzystywaniu niskiej jakości treści - spam w postaci sztucznie generowanych tekstów lub treści bez wartości merytorycznej zostanie wyeliminowany,
- nadużywaniu reputacji stron - manipulowanie reputacją witryn w celu sztucznego podnoszenia ich pozycji w wynikach wyszukiwania nie będzie już możliwe,
- wykorzystywaniu wygasłych domen - rejestracja wygasłych domen w celu spamowania z nich nie będzie tolerowana.
A trzecią zmianą jest zmniejszanie wartości wyników o niskiej jakości. Google zdradza, że mają zostać podjęte wysiłki w celu dopracowania systemów oceny, aby zidentyfikować i obniżyć pozycję stron internetowych, które oferują słabe doświadczenia użytkownika lub są „stworzone dla wyszukiwarek, a nie dla ludzi”. Chodzi o wyeliminowanie treści, które nie odpowiadają rzeczywistym potrzebom użytkowników i są jedynie dostosowane do algorytmów wyszukiwania.
Przeczytaj więcej o najnowszych zmianach w popularnych aplikacjach:
Ogromna redukcja spamu. Czy to się uda?
Te aktualizacje mają na celu poprawę ogólnego doświadczenia wyszukiwania dla użytkowników poprzez zmniejszenie obecności niskiej jakości treści i spamu w wynikach wyszukiwania. Google oczekuje, że te zmiany, w połączeniu z dotychczasowymi wysiłkami, pozwolą na redukcję takich treści o 40 procent. Czy to się powiedzie? Musimy poczekać. Ale to dobra informacja dla każdego, kogo denerwują kiepskie wyniki w Wyszukiwarce Google.