Aplikacja PeoBIZ obchodzi pierwsze urodziny. Klienci firmowi Banku Pekao ją pokochali
Właśnie mija rok, odkąd Bank Pekao rozpoczął pilotaż aplikacji PeoBIZ. To aplikacja mobilna, dla klientów firmowych, która zapewnia dostęp do informacji na temat historii rachunku i transakcji, a także przelewów itp.
Pilotaż PeoBIZ wystartował w lipcu 2022 r., a wszystkim użytkownikom aplikacja została udostępniona w listopadzie ubiegłego roku. Aplikacja jest dostępna na dwie najważniejsze platformy mobilne – systemy Android i iOS. Można z niej skorzystać na smartfonach i tabletach. Oferuje zabezpieczenie biometryczne, takie jak weryfikacja odciskiem palca czy Face ID.
PeoBIZ pozwala na sprawdzenie salda rachunków, ich historii, a także na wgląd w wyciągi, zaplanowane operacje. Dostępna jest również usługa Express Elixir z przelewami z podzieloną płatnością. Z aplikacji mogą korzystać te firmy, które mają dostęp do serwisu internetowego PekaoBiznes24, czyli zarówno mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie firmy po korporacje.
– Zależało nam, aby stworzyć narzędzie, które wesprze przedsiębiorców w codziennym, łatwiejszym prowadzeniu biznesu w dowolnym miejscu na świecie. Dodatkowo wyposażyliśmy aplikację m.in. w token umożliwiający mobilną autoryzację operacji zainicjowanych w systemie internetowym PekaoBiznes24. W przyszłości planujemy rozszerzenie funkcjonalności PeoBIZ o korzystanie z transakcji BLIK. W planach mamy również wydanie uproszczonej wersji aplikacji zawierającej jedynie token mobilny, który rozszerzy zakres sposobów autoryzacji dyspozycji dla użytkowników, którzy nie mogą lub nie chcą korzystać z bankowości mobilnej. Będzie to nowoczesna, bezpieczna i wygodna alternatywa dla skomplikowanych podpisów elektronicznych czy kodów SMS
– mówi Piotr Dusza, dyrektor Biura Elektronicznych Kanałów Dystrybucji w Banku Pekao.
Autoryzacja za pomocą tokena mobilnego staje się coraz bardziej popularna. Skorzystano z niej od chwili udostępnienia aplikacji więcej niż 250 tys. razy. Zaletą tego rozwiązania jest jego darmowy charakter, w przeciwieństwie do tokenów autoryzacyjnych wysyłanych przez SMS-y.
Kolejną zaletą aplikacji jest współdzielenie platform z PekaoBiznes24. Oznacza ta, że akcję rozpoczętą w PeoBIZ można dokończyć na PekaoBiznes24 – i vice versa – tę rozpoczętą w serwisie internetowym, dokończymy w aplikacji.
PeoBIZ się rozwija – ile firm korzysta z rozwiązania?
Bank Pekao chwali się, że obecnie korzysta z niej co piąta firma będąca klientem banku, czyli 24 tys. przedsiębiorstw. W skali miesiąca generują one 340 tys. akcji w aplikacji. Tylko w czerwcu tego roku wykonano 23 tys. przelewów, co jest zarazem rekordem w historii PeoBIZ.
Tylko w sektorze mikroprzedsiębiorstw bank ma blisko 3 tys., klientów, którzy korzystają wyłącznie z aplikacji mobilnej.
Bank Pekao zwraca uwagę, że poprzednia aplikacja dla firm zostanie wkrótce wygaszona. Już teraz nie pobierzemy jej ze sklepów z aplikacjami. Docelowo PeoBIZ będzie główną aplikacją mobilną dedykowaną firmom.