Xbox Series X i S automatycznie upłynnią już niemal 100 gier. A to nie koniec
Microsoft znalazł sposób na zwiększenie liczby klatek na sekundę w grach na konsole poprzedniej generacji. Ich twórcy nie muszą nic robić, w tym tworzyć żadnych łatek. To po prostu działa. Choć jest pewien haczyk.
Innowacyjna funkcja FPS Boost – obecna w konsolach Xbox najnowszej generacji – można w dużym uproszczeniu opisać jako hackowanie gier na Xbox One. Microsoft znalazł sposób na zwiększenie płynności gier, które z przyczyn technicznych miały na sztywno ustawiony limit renderowanych klatek na sekundę.
Silniki gier, które w standardowy i pewien określony sposób korzystają z DirectX API, mogą zostać shackowane przez system operacyjny konsol Xbox Series tak, by zamiast ustalonej przez twórców płynności – wyznaczonej by wykorzystać jak najlepiej moc starszej konsoli – generowały dużo więcej klatek na sekundę. Wszak nowy sprzęt na to pozwala.
Niestety, nie jest to możliwe ze wszystkimi grami. Dlatego też początkowa lista upłynnionych w ten sposób gier była względnie krótka. Teraz jednak Microsoft prezentuje listę niemal stu tytułów – i dodaje, że tych będzie wyłącznie przybywać.
Gry wykorzystujące FPS Boost na konsolach Xbox Series – gdzie tkwi haczyk?
Niestety, mechanizm FPS Boost ma też pewne minusy. Nie wszystkie gry będą upłynnione na tańszej z konsol nowej generacji, czyli Xbox Series S. Przede wszystkim jednak ów tryb, jak zwrócicie uwagę przeglądając listę, w niektórych grach jest domyślnie wyłączony. Dlaczego?
Wspomniane hackowanie siłą rzeczy nie zmienia starej gry w zoptymalizowaną pod konsole Xbox Series. A to oznacza, że mimo wielokrotnie wyższej mocy obliczeniowej nowych konsol, nie wszystkie gry są w stanie wykorzystać pełnię ich możliwości technicznych. W tym konkretnym przypadku: by móc osiągnąć nowowyznaczony klatkaż.
Gry, w których FPS Boost jest domyślnie wyłączony, po jego włączeniu są ograniczane do wersji uboższej graficznie. Konkretniej, ładowana jest wówczas wersja zoptymalizowaną pod konsolę Xbox One S zamiast Xbox One X – a więc w niższej rozdzielczości i niższą szczegółowością obrazu. Użytkownik ma więc wybór: ładniejsza oprawa graficzna lub wyższa płynność. Gry w których FPS Boost jest domyślnie włączony nie cierpią w żaden sposób na upłynnieniu.
FPS Boost na Xbox Series S i Xbox Series X – pełna lista gier.
- Alien Isolation – podniesione do 60 Hz
- Anthem – podniesione do 60 Hz, niedostępne na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
- Assassin’s Creed III Remastered – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Assassin’s Creed Rogue Remastered – podniesione do 60 Hz
- Assassin’s Creed The Ezio Collection – podniesione do 60 Hz
- Assassin’s Creed Unity – podniesione do 60 Hz
- Battle Chasers: Nightwar – podniesione do 60 Hz
- Battlefield 1 – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
- Battlefield 4 – podniesione do 120 Hz
- Battlefield Hardline– podniesione do 120 Hz
- Battlefield V – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
- Beholder Complete Edition – podniesione do 60 Hz
- Dead Island Definitive Edition – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
- Dead Island: Riptide Definitive Edition - – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
- Deus Ex Mankind Divided – podniesione do 60 Hz
- DiRT 4 – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S
- Dishonored – Definitive Edition - – podniesione do 60 Hz
- Dishonored: Death of the Outsider - – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Don’t Starve: Giant Edition – podniesione do 120 Hz
- Dragon Age: Inquisition – podniesione do 60 Hz
- Dungeon Defenders II – podniesione do 60 Hz
- Dying Light – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
- Fallout 4 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Fallout 76 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Far Cry 4 – podniesione do 60 Hz
- Far Cry 5 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Far Cry New Dawn – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Far Cry Primal – podniesione do 60 Hz
- Gears of War 4 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Golf with your Friends – podniesione do 120 Hz
- Halo Wars 2 – podniesione do 60 Hz
- Halo: Spartan Assault – podniesione do 120 Hz
- Hollow Knight: Voidheart Edition – podniesione do 120 Hz
- Homefront: The Revolution – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Hyperscape – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
- Island Saver – podniesione do 120 Hz
- LEGO Batman 3: Beyond Gotham – podniesione do 60 Hz
- LEGO Jurassic World - – podniesione do 60 Hz
- LEGO Marvel Super Heroes 2 – podniesione do 60 Hz
- LEGO Marvel Superheroes – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
- LEGO Marvel’s Avengers – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
- LEGO STAR WARS: The Force Awakens – podniesione do 60 Hz
- LEGO The Hobbit – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
- LEGO The Incredibles – podniesione do 60 Hz
- LEGO Worlds – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
- Life is Strange – podniesione do 60 Hz
- Life is Strange 2 – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
- Lords of the Fallen – podniesione do 60 Hz
- Mad Max – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
- Metro 2033 Redux – podniesione do 120 Hz
- Metro: Last Light Redux – podniesione do 120 Hz
- Mirror’s Edge Catalyst – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S
- Monster Energy Supercross 3 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- MotoGP 20 – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series X (sic!)
- Moving Out – podniesione do 120 Hz
- My Friend Pedro – podniesione do 120 Hz
- My Time at Portia – podniesione do 60 Hz
- New Super Lucky’s Tale – podniesione do 120 Hz
- Overcooked! 2 – podniesione do 120 Hz
- Paladins – podniesione do 120 Hz
- Plants vs. Zombies Garden Warfare – podniesione do 120 Hz
- Plants vs. Zombies Garden Warfare 2 – podniesione do 120 Hz
- Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
- Power Rangers: Battle for the Grid – podniesione do 120 Hz
- Prey - – podniesione do 60 Hz
- Realm Royale – podniesione do 120 Hz
- ReCore – podniesione do 60 Hz
- Sea of Solitude – podniesione do 60 Hz
- Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition – podniesione do 60 Hz
- Shadow Warrior 2 – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
- Sleeping Dogs Definitive Edition – podniesione do 60 Hz
- SMITE – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
- Sniper Elite 4 – podniesione do 60 Hz
- STAR WARS Battlefront – podniesione do 120 Hz
- STAR WARS Battlefront II – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
- Steep – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series X (sic!)
- Super Lucky’s Tale – podniesione do 120 Hz
- SUPERHOT – podniesione do 120 Hz
- The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition – podniesione do 60 Hz
- The Evil Within 2 – podniesione do 60 Hz (domyślnie wyłączone
- The Gardens Between – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
- The LEGO Movie 2 Videogame – podniesione do 60 Hz
- The LEGO Movie Videogame – podniesione do 120 Hz
- Titanfall – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S
- Titanfall 2 – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
- Tom Clancy’s The Division – podniesione do 60 Hz
- Tomb Raider: Definitive Edition – podniesione do 60 Hz
- Totally Reliable Delivery Service– podniesione do 120 Hz
- Two Point Hospital – podniesione do 60 Hz
- UFC 4 – podniesione do 60 Hz
- Unravel 2 – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
- Unruly Heroes – podniesione do 120 Hz
- Untitled Goose Game – podniesione do 120 Hz
- Wasteland 3 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
- Watch Dogs 2 – podniesione do 60 Hz
- Watch_Dogs – podniesione do 60 Hz
- Yakuza 6: The Song of Life – podniesione do 60 Hz