Gry  /  News

Xbox Series X i S automatycznie upłynnią już niemal 100 gier. A to nie koniec

Picture of the author

Microsoft znalazł sposób na zwiększenie liczby klatek na sekundę w grach na konsole poprzedniej generacji. Ich twórcy nie muszą nic robić, w tym tworzyć żadnych łatek. To po prostu działa. Choć jest pewien haczyk.

Innowacyjna funkcja FPS Boost – obecna w konsolach Xbox najnowszej generacji – można w dużym uproszczeniu opisać jako hackowanie gier na Xbox One. Microsoft znalazł sposób na zwiększenie płynności gier, które z przyczyn technicznych miały na sztywno ustawiony limit renderowanych klatek na sekundę.

Silniki gier, które w standardowy i pewien określony sposób korzystają z DirectX API, mogą zostać shackowane przez system operacyjny konsol Xbox Series tak, by zamiast ustalonej przez twórców płynności – wyznaczonej by wykorzystać jak najlepiej moc starszej konsoli – generowały dużo więcej klatek na sekundę. Wszak nowy sprzęt na to pozwala.

Niestety, nie jest to możliwe ze wszystkimi grami. Dlatego też początkowa lista upłynnionych w ten sposób gier była względnie krótka. Teraz jednak Microsoft prezentuje listę niemal stu tytułów – i dodaje, że tych będzie wyłącznie przybywać.

Gry wykorzystujące FPS Boost na konsolach Xbox Series – gdzie tkwi haczyk?

Niestety, mechanizm FPS Boost ma też pewne minusy. Nie wszystkie gry będą upłynnione na tańszej z konsol nowej generacji, czyli Xbox Series S. Przede wszystkim jednak ów tryb, jak zwrócicie uwagę przeglądając listę, w niektórych grach jest domyślnie wyłączony. Dlaczego?

Wspomniane hackowanie siłą rzeczy nie zmienia starej gry w zoptymalizowaną pod konsole Xbox Series. A to oznacza, że mimo wielokrotnie wyższej mocy obliczeniowej nowych konsol, nie wszystkie gry są w stanie wykorzystać pełnię ich możliwości technicznych. W tym konkretnym przypadku: by móc osiągnąć nowowyznaczony klatkaż.

Gry, w których FPS Boost jest domyślnie wyłączony, po jego włączeniu są ograniczane do wersji uboższej graficznie. Konkretniej, ładowana jest wówczas wersja zoptymalizowaną pod konsolę Xbox One S zamiast Xbox One X – a więc w niższej rozdzielczości i niższą szczegółowością obrazu. Użytkownik ma więc wybór: ładniejsza oprawa graficzna lub wyższa płynność. Gry w których FPS Boost jest domyślnie włączony nie cierpią w żaden sposób na upłynnieniu.

FPS Boost na Xbox Series S i Xbox Series X – pełna lista gier.

  • Alien Isolation – podniesione do 60 Hz
  • Anthem – podniesione do 60 Hz, niedostępne na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
  • Assassin’s Creed III Remastered – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Assassin’s Creed Rogue Remastered – podniesione do 60 Hz
  • Assassin’s Creed The Ezio Collection – podniesione do 60 Hz
  • Assassin’s Creed Unity – podniesione do 60 Hz
  • Battle Chasers: Nightwar – podniesione do 60 Hz
  • Battlefield 1 – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
  • Battlefield 4 – podniesione do 120 Hz
  • Battlefield Hardline– podniesione do 120 Hz
  • Battlefield V – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
  • Beholder Complete Edition – podniesione do 60 Hz
  • Dead Island Definitive Edition – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
  • Dead Island: Riptide Definitive Edition - – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
  • Deus Ex Mankind Divided – podniesione do 60 Hz
  • DiRT 4 – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S
  • Dishonored – Definitive Edition - – podniesione do 60 Hz
  • Dishonored: Death of the Outsider - – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Don’t Starve: Giant Edition – podniesione do 120 Hz
  • Dragon Age: Inquisition – podniesione do 60 Hz
  • Dungeon Defenders II – podniesione do 60 Hz
  • Dying Light – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
  • Fallout 4 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Fallout 76 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Far Cry 4 – podniesione do 60 Hz
  • Far Cry 5 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Far Cry New Dawn – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Far Cry Primal – podniesione do 60 Hz
  • Gears of War 4 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Golf with your Friends – podniesione do 120 Hz
  • Halo Wars 2 – podniesione do 60 Hz
  • Halo: Spartan Assault – podniesione do 120 Hz
  • Hollow Knight: Voidheart Edition – podniesione do 120 Hz
  • Homefront: The Revolution – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Hyperscape – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
  • Island Saver – podniesione do 120 Hz
  • LEGO Batman 3: Beyond Gotham – podniesione do 60 Hz
  • LEGO Jurassic World - – podniesione do 60 Hz
  • LEGO Marvel Super Heroes 2 – podniesione do 60 Hz
  • LEGO Marvel Superheroes – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
  • LEGO Marvel’s Avengers – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
  • LEGO STAR WARS: The Force Awakens – podniesione do 60 Hz
  • LEGO The Hobbit – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
  • LEGO The Incredibles – podniesione do 60 Hz
  • LEGO Worlds – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
  • Life is Strange – podniesione do 60 Hz
  • Life is Strange 2 – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
  • Lords of the Fallen – podniesione do 60 Hz
  • Mad Max – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
  • Metro 2033 Redux – podniesione do 120 Hz
  • Metro: Last Light Redux – podniesione do 120 Hz
  • Mirror’s Edge Catalyst – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S
  • Monster Energy Supercross 3 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • MotoGP 20 – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series X (sic!)
  • Moving Out – podniesione do 120 Hz
  • My Friend Pedro – podniesione do 120 Hz
  • My Time at Portia – podniesione do 60 Hz
  • New Super Lucky’s Tale – podniesione do 120 Hz
  • Overcooked! 2 – podniesione do 120 Hz
  • Paladins – podniesione do 120 Hz
  • Plants vs. Zombies Garden Warfare – podniesione do 120 Hz
  • Plants vs. Zombies Garden Warfare 2 – podniesione do 120 Hz
  • Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
  • Power Rangers: Battle for the Grid – podniesione do 120 Hz
  • Prey - – podniesione do 60 Hz
  • Realm Royale – podniesione do 120 Hz
  • ReCore – podniesione do 60 Hz
  • Sea of Solitude – podniesione do 60 Hz
  • Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition – podniesione do 60 Hz
  • Shadow Warrior 2 – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series S
  • Sleeping Dogs Definitive Edition – podniesione do 60 Hz
  • SMITE – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
  • Sniper Elite 4 – podniesione do 60 Hz
  • STAR WARS Battlefront – podniesione do 120 Hz
  • STAR WARS Battlefront II – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S, domyślnie wyłączone
  • Steep – podniesione do 60 Hz, nie na Xbox Series X (sic!)
  • Super Lucky’s Tale – podniesione do 120 Hz
  • SUPERHOT – podniesione do 120 Hz
  • The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition – podniesione do 60 Hz
  • The Evil Within 2 – podniesione do 60 Hz (domyślnie wyłączone
  • The Gardens Between – podniesione do 120 Hz (Xbox Series X) lub 60 Hz (Xbox Series S)
  • The LEGO Movie 2 Videogame – podniesione do 60 Hz
  • The LEGO Movie Videogame – podniesione do 120 Hz
  • Titanfall – podniesione do 120 Hz, nie na Xbox Series S
  • Titanfall 2 – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
  • Tom Clancy’s The Division – podniesione do 60 Hz
  • Tomb Raider: Definitive Edition – podniesione do 60 Hz
  • Totally Reliable Delivery Service– podniesione do 120 Hz
  • Two Point Hospital – podniesione do 60 Hz
  • UFC 4 – podniesione do 60 Hz
  • Unravel 2 – podniesione do 120 Hz, domyślnie wyłączone
  • Unruly Heroes – podniesione do 120 Hz
  • Untitled Goose Game – podniesione do 120 Hz
  • Wasteland 3 – podniesione do 60 Hz, domyślnie wyłączone
  • Watch Dogs 2 – podniesione do 60 Hz
  • Watch_Dogs – podniesione do 60 Hz
  • Yakuza 6: The Song of Life – podniesione do 60 Hz
przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst