REKLAMA

Plus i Cyfrowy Polsat stracili sporo klientów prepaid, ale i tak mają powody do zadowolenia

Poznaliśmy już wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat, w której skład wchodzi operator Plus. Wiemy, jakie przychody wygenerowało imperium Solorza-Żaka i jak zmieniła się liczba aktywnych kart SIM.

cyfrowy polsat plus wyniki finansowe
REKLAMA
REKLAMA

Grupa Cyfrowy Polsat to kolejna firma działająca na rynku telekomunikacyjnym w Polsce, która pochwaliły się właśnie wynikami za 2 kwartał 2017 roku. Operator Plus jest częścią grupy, która opublikowała dane na temat przychodów, zysku i liczby aktywnych kart SIM.

Przychody Grupy Cyfrowy Polsat za 2 kwartał 2017 roku uplasowały się na poziomie 2,47 mld zł.

To niewielki, 1,1-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Znacznie lepiej sytuacja wygląda, jeśli spojrzeć na zysk netto. Na przestrzeni kwartału wyniósł on 282 mln zł. To zaledwie niewielka część przychodów, ale wzrost w ujęciu rocznym wynosi w tym wypadku 22 proc.

Plus może pochwalić się też sporym wzrostem wskaźnika EBITDA. Rok do roku ten wynik poprawił się o 3,1 proc. i uplasował się na poziomie 964 mln zł przy marży EBITDA na poziomie 39 proc.

Liczba kart SIM Grupy Cyfrowy Polsat zmalała ze względu na ubytek kart prepaid.

W 2 kwartale br. zmniejszyła się liczba aktywnych kart SIM wydawanych przez Plusa i Cyfrowy Polsat. Obecnie jest ich 11,38 mln. czyli o ponad 0,5 mln mniej niż rok temu. Na wynik składa się:

  • 6,81 mln umów abonamentowych (wzrost 3,8 proc. rok do roku);
  • 2,62 mln kart typu prepaid (spadek 24,7 proc. w ujęciu rocznym);
  • 1,77 mln abonamentów na internet mobilny (wzrost 5 proc. r/r);
  • 0,18 mln kart prepaid na internet mobilny (spadek 36,4 proc. r/r).

Spadek liczby kart SIM typu prepaid w skali roku jest znaczący.

To zapewne pokłosie wprowadzenia w Polsce obowiązkowej rejestracji prepaidów. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba użytkowników prepaid spadła zaledwie o ok. 10 tys. więc sytuacja się ustabilizowała, ale trudno będzie grupie odrobić pozycję sprzed roku.

Na uwagę zasługuje jednak to, że Plus i Cyfrowy Polsat zyskują znacznie atrakcyjniejszych ze swojego punktu widzenia klientów abonamentowych.

Grupa może pochwalić się wysokim współczynnikiem liczby umów na abonenta.

REKLAMA

Cyfrowy Polsat sprzedał 4,86 mln abonamentów na usługi telewizyjne, a łącznie z innymi usługami podpisał z klientami 13,42 mln umów. Baza abonentów z długoterminowymi umowami wynosi natomiast 5,82 mln osób. Na jednego klienta przypada więc 2,31 umowy.

Spore sukcesy odnosi realizowany przez Grupę Cyfrowy Polsat program SmartDOM. Klienci mogą w jego ramach podpisać kilka umów na różne usługi w zamian za rabaty. Obecnie z tego rozwiązania korzysta już 1,37 mln klientów. To wzrost o 18 proc. w skali rok do roku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA