Tech

Czy można wysłać normalny list e-mailem? Z Pocztą Polską wszystko staje się możliwe

Pamiętam jak kilka lat temu po sieci krążyło zdjęcie, wykonane przez redakcję bodajże Polskiego Radia, które przedstawiało list od czytelnika, który zaadresował kopertę na adres mailowy i wysłał tradycyjnie Pocztą Polską. Przesyłka o dziwo dotarła do adresata, gdyż jak powiedział sam listonosz, każdy pracownik wiedział jaki jest poprawny adres redakcji. Historyjka jest śmieszna, ale idealnie pasuje jako wstęp do wpisu o nowej usłudze Poczty Polskiej.

Nowa przesyłka hybrydowa łączy w sobie wygodę wysyłania e-maili z tradycyjną formą dostarczania korespondencji. Klienci będą mogli przekazywać Poczcie Polskiej korespondencję w formie elektronicznej w celu dalszej obsługi takiej jak drukowanie, kopertowanie i doręczenie do adresata. Oczywiście moje nawiązanie do maila jest pewnym skrótem myślowym, gdyż usługodawca już teraz zapowiada, że jest w stanie zarządzać bazami danych swoich klientów w celu realizacji sprawnego i wygodnego dla obu stron procesu realizacji wysyłek.

Przesyłka hybrydowa to pierwsza tego typu usługa w ofercie naszej firmy. Skierowana jest do klientów biznesowych, przede wszystkim tych dużych, którzy nadadzą jednorazowo co najmniej pięć tysięcy przesyłek – mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych. – Od naszych klientów przyjmujemy elektroniczne pliki ze zleceniem przygotowania i doręczenia przesyłek. Na podstawie informacji z pliku drukujemy korespondencję, kopertujemy przesyłki i doręczamy w obrocie pocztowym do adresatów w całym kraju w formie tradycyjnej – dodaje Agnieszka Piaskowska.

Takie rozwiązania są dedykowane głównie dla większych podmiotów, które obsługują duże ilości klientów, którym wysyłają cyklicznie różne informacje. Przesyłka hybrydowa sprawdzi się np. przy realizacji comiesięcznych wysyłek faktur, bilingów i rachunków przez urzędy, banki, operatorów telekomunikacyjnych, firmy ubezpieczeniowe czy spółdzielnie mieszkaniowe. Jeżeli wraz z wprowadzeniem tego rozwiązania zmaleje liczba zaginionych w akcji przesyłek, jestem za jej szybkim wprowadzeniem przez wszystkie duże firmy, które wysyłają do mnie podobną korespondencję. Jeśli jednak za terminowość i rzetelność dostarczenia przesyłki odpowiadać będzie późniejszy proces obsługi przez pocztę obawiam się, że my jako klienci nic na tym nie zyskamy.

Poczta Polska nieczęsto prezentuje usługi, które potwierdzają jej nowoczesność i biegłe posługiwanie się nowymi technologiami. Jednak przesyłka hybrydowa to strzał w dziesiątkę. Wierzę, że rynek biznesowy czekał na takie rozwiązania i będzie z nich od teraz regularnie korzystał.

Wracając do historyjki wspomnianej na początku tego wpisu, jestem ciekaw, czy doczekamy się kiedyś wprowadzenia usługi “wyślij e-mail jako tradycyjny list”. Na tego typu usługę mógłby być popyt, wśród młodych duchem i sercem klientów, zakochanych w nowych technologiach, którzy chcą w nieco bardziej tradycyjny sposób wysłać list do babci, złożyć pisemną reklamację u usługodawcy lub wysłać znajomym zdjęcia, które zostałyby najpierw wydrukowane przez pocztę, a następnie doręczone do adresatów.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst