Płatność kartą w internecie może być łatwiejsza. Udowadnia to Mastercard

Lokowanie produktu: Mastercard

Niektóre metody płatności w internecie nie nadążają za dzisiejszym stylem życia, są powolne i wymagają od nas podania dużej ilości danych — tak jak w przypadku przelewów. Przyszłość to wygodne transakcje, takie jak Click to Pay, dzięki któremu płatności online będą tak samo szybkie i intuicyjne jak w sklepie. 

Płatność kartą w internecie może być łatwiejsza. Udowadnia to Mastercard

Kiedy chcę zapłacić kartą w internecie, zazwyczaj muszę podać dużą liczbę danych. Prowadzi to do pewnego dysonansu, bo gdybym poszedł do tradycyjnego sklepu, nie musiałbym podawać absolutnie żadnych danych. Wystarczyłoby, żebym przyłożył kartę do czytnika i zapłacone. Tymczasem w internecie musiałem każdorazowo mieć pod ręką fizyczną kartę, żeby przepisać z niej dane. Teraz nie ma już takiej potrzeby, bo dzięki współpracy z Mastercard, firmy takie jak Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay, obsługujące płatności online w polskim e-commerce, wdrożyły Click to Pay i udostępniają go swoim klientom – sklepom online – a ci z kolei oferują tę metodę płatności kupującym w ich sklepie.

Click to Pay to możliwość płatności kartą za pomocą jednego kliknięcia

Click to Pay umożliwia szybką, wygodną i bezpieczną płatność kartą w e-sklepach, bez konieczności każdorazowego wpisywania danych takich jak numer karty, imię i nazwisko posiadacza, data ważności i kod CVC. Otrzymujemy dzięki temu sposób na sprawne opłacenie zakupów w internecie. Co więcej, Click to Pay umożliwia szybkie i bezpieczne płatności bez konieczności tworzenia kont w e-sklepach. Konsumenci, którzy przy płatności kartą zapiszą ją do Click to Pay oraz dodadzą przy tym urządzenie do zaufanych, przy kolejnych zakupach zostaną automatycznie rozpoznani, a płatność będzie mogła się odbyć jednym kliknięciem.  

Jeżeli nie zdecydujemy się na dodanie naszego urządzenia do listy zaufanych, to ze względów bezpieczeństwa będziemy proszeni o wprowadzenie identyfikatora użytkownika i kodu weryfikacyjnego za każdym razem, gdy będziemy chcieli dokonać płatności. W profilu możemy dodać kilka kart, jeżeli korzystamy z ich większej liczby. Dzięki temu dostajemy możliwość zarządzania wieloma kartami płatniczymi w ramach jednego profilu. 

W trakcie płatności jesteśmy rozpoznawani przez system. Wyświetlają nam się dostępne karty, wybieramy tę, z której chcemy skorzystać, potwierdzamy transakcję w naszej bankowości mobilnej (lub inny sposób, który wybraliśmy do tzw. dwuskładnikowej identyfikacji) i gotowe. Nowością i ogromnym usprawnieniem jest funkcja płatności na platformach jako gość. Z jakiegoś powodu większość sklepów internetowych wręcz zmusza nas do założenia konta, nawet jeśli chcemy tam zrobić jednorazowy zakup i nie planujemy tam wrócić. Tymczasem korzystający z Click to Pay są automatycznie rozpoznawani w sklepach internetowych, co pozwala na szybki zakup bez konieczności rejestracji. 

Obecnie zapłacicie Click to Pay wszędzie tam, gdzie podczas wyboru płatności zobaczycie logotyp tego rozwiązania. Click to Pay to standard międzynarodowy, co oznacza, że płatność przebiega zawsze tak samo, niezależnie od miejsca wykonywania transakcji i od strony, na której kupujecie. Nie będzie miało znaczenia czy będzie to polska, francuska, czy może włoska strona. Jeżeli chociaż raz zrobiliście zakupy na zagranicznych stronach, to doskonale zrozumiecie zalety tego rozwiązania i wygodę, którą niesie dla użytkownika. 

Ikona Click to Pay

„Click to Pay pozwala przenieść doskonale znane polskim konsumentom jednolite doświadczenie z płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych do świata online – gdziekolwiek robimy zakupy, proces płatności wygląda tak samo. 70% konsumentów przyznaje, że zbyt złożony proces płatności oraz obawy dotyczące bezpieczeństwa mogą być powodem porzucenia koszyka. Jak pokazuje nasze badanie, co drugi ankietowany jest otwarty na skorzystanie z Click to Pay przede wszystkim dlatego, że rozwiązanie gwarantuje szybkość i bezpieczeństwo transakcji1– mówi Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe.

Ale nie tylko konsument doceni standard Click to Pay. To również szansa dla e-sklepów na zwiększenie sprzedaży. W końcu nie od dziś wiadomo, że wygoda płatności jest jedną z kluczowych kwestii, na jakie kupujący zwracają uwagę. Rynek e-commerce rośnie z roku na rok, więc przedsiębiorcy mają niepowtarzalną okazję zarobić na tym trendzie. Muszą jednak dostosować się do realiów rynkowych, a te są w pewnych kwestiach niezwykle rygorystyczne — jeżeli nie masz wygodnych i bezpiecznych płatności, znikniesz z rynku. Im prostszy i wygodniejszy proces zakupowy, tym lepiej dla wszystkich. I to właśnie pomaga osiągnąć Click to Pay.

Czy Click To Pay jest bezpieczne?

Click to Pay opiera się na globalnych standardach branży płatniczej, opracowanych przez organizację EMVCo. (tę samą, która firmuje płatności zbliżeniowe) i jest obsługiwane przez wszystkie główne sieci kartowe.

Click to Pay działa w oparciu o tokenizację, co oznacza, że wszystkie wrażliwe dane dotyczące karty płatniczej, np. jej numer, zastępowane są tokenem. Jest to indywidualny ciąg znaków, generowany dla każdej transakcji i powiązany z kartą i urządzeniem, z którego dokonujemy płatności. Token jest jednorazowy i nie da się go wykorzystać ponownie po transakcji. Oznacza to, że nawet jeśli komuś udałoby się zdobyć użyty przez nas token, to i tak nic z tym nie zrobi, bo jest już nieaktualny, a przestępca nie będzie w stanie wydobyć z niego żadnych informacji dotyczących karty użytej podczas płatności. 

Obecnie na rynku nie ma bezpieczniejszego rozwiązania niż tokeny, a sam Mastercard dąży do tego, żeby w ciągu najbliższych 5 lat wszystkie transakcje dokonywane kartami operatora w internecie były zabezpieczone tokenami. Dla pewności, w przypadku transakcji wykonanej z niezaufanego urządzenia, użytkownicy Click to Pay zostaną poproszeni o wprowadzenie jednorazowego kodu przesłanego SMS lub wiadomością na wskazany przy rejestracji adres e-mail. Dzięki temu płatności są bezpieczne, szybkie i wygodne. 

Wygoda i bezpieczeństwo nie są jedynymi zaletami Click to Pay

Korzystając z innych form płatności w internecie często jesteśmy pozbawiani dodatkowych korzyści, np. poprzez zbieranie punktów lojalnościowych oraz niezwykle ważnej opcji chargeback. Natomiast w przypadku Click to Pay kupujący nie dość, że mogą brać udział w programie lojalnościowym Mastercard (Bezcenne Chwile), to mają również możliwość reklamacji transakcji płatniczej za pośrednictwem wydawców kart i procedury chargeback w przypadku wystąpienia problemów z zamówieniem. Nie sposób tego nie docenić. 

To co, klikasz i płacisz?

1 Mastercard Global Foresights, Insights & Analytics Research, Listopad 2023

Lokowanie produktu: Mastercard
Najnowsze
Zobacz komentarze