Nowa aplikacja Santander mobile to także ulepszenia dotyczące bezpieczeństwa

Lokowanie produktu

Klienci Santander Bank Polska mogą pobierać nową, ulepszoną wersję aplikacji Santander mobile. Jednym z jej atutów są rozwiązania łączące wygodę z bezpieczeństwem klienta.

16.11.2023 17.11
Nowa aplikacja Santander mobile to także ulepszenia dotyczące bezpieczeństwa

Nowa aplikacja Santander mobile zadebiutowała na urządzeniach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Istotnym wyróżnikiem nowej aplikacji Santander mobile jest stopień personalizacji, pozwalający dopasować ją do własnych potrzeb i preferencji W parze z wieloma możliwościami personalizacji wprowadzono nowy, ulepszony system zabezpieczeń.

Nowa aplikacja Santander mobile pozwala wybrać sposób weryfikacji użytkownika.

Santander Bank Polska przy logowaniu i potwierdzaniu przelewów stawia na autoryzację biometryczną, która jest znacznie wygodniejsza dla użytkownika. W większości nowoczesnych telefonów dostępne są funkcje takie jak Touch ID lub Face ID, które dają dostęp do urządzenia wykorzystując odcisk palca lub identyfikację twarzy. To pozwala na szybkie i bezproblemowe odblokowanie urządzenia, ale także na potwierdzenie przelewu.

 class="wp-image-4103501"

Podczas pierwszego uruchomienia nowej wersji Santander mobile na urządzeniu mobilnym, klient banku wybiera sposób weryfikacji. Do wyboru ma trzy metody, decydując się na tę, która będzie dla niego najbardziej wygodna:

  • Kod PIN - klasyczny kod wpisywany na wirtualnej klawiaturze urządzenia mobilnego
  • Odcisk palca - unikalna cecha biometryczna użytkownika, rozpoznawana w oparciu o skaner linii papilarnych w telefonie/tablecie
  • Rozpoznanie twarzy - metoda weryfikacji oparta na rozpoznaniu twarzy użytkownika z wykorzystaniem sensorów optycznych urządzenia

Logowanie i potwierdzanie zleceń przy pomocy rozpoznawania twarzy lub odcisku palca zazwyczaj trwa mniej niż sekundę. Po zapoznaniu się z opisem potwierdzanej transakcji wystarczy chwila, odcisk palca lub skan twarzy i gotowe. Jeśli jednak ktoś jest tradycjonalistą bądź jego urządzenie nie posiada odpowiednich sensorów, zawsze pozostaje mu klasyczny kod PIN.

Jako nagminnego użytkownika mobilnej aplikacji bankowej, cieszy mnie bezpieczny tryb dyskretny.

Z roku na rok coraz więcej ważnych operacji finansowych realizujemy z poziomu telefonu. Często robimy to w autobusie, podczas spaceru albo siedząc w lokalu gastronomicznym. Tego typu miejsca nie sprzyjają prywatności i właśnie dlatego aplikacja Santander mobilna ma tryb dyskretny.

Tryb dyskretny chroni dane użytkownika takie jak stan konta, zamazując informacje widoczne na ekranie. Co świetne, trybu nie aktywuje się pospiesznie szukając odpowiedniej opcji w ustawieniach, stojąc w zatłoczonym autobusie. Wystarczy dwukrotnie dotknąć logo banku podczas logowania. W ten sposób zachowujemy prywatność i nikt przypadkowy nie zobaczy stanu salda. Sprytne.

 class="wp-image-4103507"

Świetnym uzupełnieniem bezpieczeństwa oraz kontroli w aplikacji Santander mobile są Alerty24.

Alerty24 to rozwiązanie dla klientów Santander Bank Polska stworzone z myślą o natychmiastowym informowaniu o wszystkim, co dzieje się z ich kontem oraz kartą. Dzięki Alertom24 użytkownik jest błyskawicznie informowany o szeregu interesujących go procesów, na przykład:

  • nieudanym logowaniu na konto,
  • niezrealizowanej transakcji,
  • spadku salda poniżej wskazanej wartości,
  • przekroczeniu dostępnych środków,
  • odrzuceniu transakcji kartą,
  • nadchodzącym terminie spłaty należności,
  • uruchomieniu usług dodatkowych.

Powiadomienia Alerty24 w aplikacji są darmowe (pakiet mini), a użytkownik sam wskazuje, o czym chce być informowany. W ten sposób klientowi banku łatwiej zachować pełną kontrolę nad finansami, a także szybciej zauważy ewentualną nietypową aktywność na swoim koncie.

Ważne, aby pamiętać, że bank nigdy nie wysyła wiadomości SMS czy e-mail z linkami do nowej aplikacji, nie poprosi nas też o jej instalację podczas rozmowy telefonicznej. Jedynym źródłem nowej aplikacji są oficjalne sklepy, wspomniane wyżej.

 class="wp-image-4171166"

Wyjaśnienie pojęć i definicji usług reprezentatywnych, które dotyczą rachunku płatniczego i są w tym materiale, na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku oraz pod numerem infolinii 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora. Konto to rachunek płatniczy. Nowa aplikacja Santander mobile, bankowość mobilna to usługa bankowości elektronicznej. Kod sms,  alerty 24 – to powiadamianie SMS.App Store to sklep Apple Inc. z aplikacjami dla urządzeń mobilnych (iPhone i iPad) z systemem operacyjnym iOS. Google Play to sklep Google dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym Android. Lista zgodnych urządzeń i oprogramowania znajduje się na www.santander.pl/ms/plac-mobilnie. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000008723. NIP 896-000-56-73. REGON 930041341. Wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego 1 021 893 140 zł. Stan 27.09.2023 r.

Lokowanie produktu
Najnowsze
Zobacz komentarze