Wirtualny pulpit w chmurze IBM Cloud to technologia w sam raz na czasy społecznej izolacji

Lokowanie produktu

Epidemia COVID-19 wymusiła na znacznej liczbie firm odesłanie kogo tylko się da do domu. Jak zapewnić zdalnym pracownikom dostęp do firmowych aplikacji i danych – przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa? Technologia wirtualnych pulpitów niemal całkowicie ów problem rozwiązuje.

01.06.2020 09.15
Wirtualny pulpit VMware Horizon w chmurze IBM Cloud

Technika wirtualnych pulpitów nie jest czymś nowym na rynku korporacyjnego IT. Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje ją z powodzeniem od lat, zapewniając swoim pracownikom bezpieczny dostęp do firmowych zasobów informatycznych z niemal dowolnego urządzenia czy miejsca na świecie. Te szczególne czasy wymusiły jednak na wielu innych firmach szukania rozwiązań podobnego rodzaju.

Ale co to jest właściwie ten wirtualny pulpit?

Wirtualny pulpit intuicyjnie – choć w żadnym razie w ujęciu technicznym – łatwo przyrównać do aplikacji webowych, jakich na co dzień używamy w przeglądarkach internetowych. Uruchamiając w przeglądarce, na przykład, naszą pocztę w Gmailu uruchamiamy tym samym aplikację pocztową, która działa nie na naszym komputerze. Nie musimy nic instalować – program na zdalnym serwerze przetwarza wszystkie informacje, wysyłając na nasze urządzenie wyłącznie swój interfejs i oczywiście naszą pocztę.

Wirtualny pulpit to rozwiązanie koncepcyjnie podobne – tyle że zamiast prostej aplikacji strumieniuje ono z serwera zdalnego cały pulpit użytkowy systemu operacyjnego, ze wszystkimi zainstalowanymi na nim aplikacjami. Wszystko przetwarzane jest zdalnie, w chmurze. Innymi słowy użytkownik na ekranie swojego komputera czy innego urządzenia widzi interfejs komputera znajdującego się w bezpiecznej serwerowni.

 class="wp-image-1154221"

Nie trzeba być specjalistą od IT by instynktownie rozpoznać zalety takiego rozwiązania. Cokolwiek złego nie stałoby się z prywatnym komputerem, tabletem czy telefonem użytkownika – na przykład jeśli zostanie skradziony, uszkodzony lub zaatakowany przez złośliwe oprogramowanie – służbowy wirtualny komputer pozostanie nietknięty i zawsze gotowy do pracy. Skonfigurowane przez firmowego administratora środowisko pracy pozostaje nietknięte i gotowe do realizacji kolejnych zadań.

Technologia wirtualnych pulpitów – choć nie jest nowa – to nadal złożone i zaawansowane rozwiązanie. Prawdopodobnie jest bardzo drogie… nieprawdaż?

Zaawansowane informatycznie przedsiębiorstwa stosują wirtualizację pulpitu i aplikacji, aby sprostać stawianym przed nim wyzwaniom. Jednak wdrożenie pulpitu i aplikacji wymaga wyspecjalizowanego personelu IT i jest  czasochłonnym procesem. Utworzenie pełnego środowiska wirtualnego pulpitu i aplikacji może zająć dni, a czasem tygodnie, na dodatek takie rozwiązania wymagają ciągłej konserwacji. To może być kosztowne dla przedsiębiorstwa. Być może w niektórych przypadkach wręcz nieopłacalne.

Na szczęście niektórzy usługodawcy chmurowi wychodzą naprzeciw klientom i oferują rozwiązania znacząco redukujące wymagane roboczogodziny i inwestycje. Doskonałym tego przykładem jest chmura IBM-a, która pięknie integruje się z rozwiązaniami firmy VMware do nadzoru, wdrażania, zarządzania i konserwacji wirtualnych maszyn.

 class="wp-image-1154218"

Usługa Horizon Cloud w IBM Cloud może być wykorzystana do zapewnienia pełnego wirtualnego obszaru roboczego z chmury, zapewniając wirtualne desktopy i aplikacje hostowane jako łatwą do zarządzania, zintegrowaną z chmurą usługę, wykorzystując jednocześnie pełną paletę zalet samej IBM Cloud. Przedsiębiorstwa mogą za jej sprawą szybko udostępniać komputery stacjonarne i aplikacje użytkownikom na dowolnym urządzeniu, w dowolnym miejscu. Wirtualne pulpity są przekształcane z nakładów CapEx nieodłącznie związanych z wirtualizacją pulpitu za pośrednictwem prywatnej chmury przedsiębiorstwa i utrzymaniem fizycznych urządzeń w przewidywalny, łatwy do księgowania element OpEx.

Nie tylko cena i wygoda. Zalet wirtualnych pulpitów VMware w IBM Cloud jest więcej.

Horizon Cloud w chmurze IBM-a zapewnia klientom wsparcie techniczne na poziomie produkcyjnym, bezpieczeństwo klasy korporacyjnej oraz umowę o poziomie dostępności usług na poziomie 99,9 proc, co znacząco odciąża dział IT naszego przedsiębiorstwa i daje pewność, że komputery i aplikacje użytkowników końcowych będą dostępne zawsze, gdy ci będą ich potrzebować.

Usługi Horizon Cloud w IBM Cloud to również korzyść w formie bardzo wysokiej elastyczności we wdrażaniu hostowanych w chmurze wirtualnych pulpitów i aplikacji Windows. Możemy wybierać spośród dedykowanych lub dynamicznie zarządzanych komputerów stacjonarnych i aplikacji hostowanych, aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby pracowników. Dzięki łatwo konfigurowalnej pojemności dzięki narzędziom VMware możliwe jest kontrolowanie specyfikacji wirtualnych pulpitów już w momencie wdrażania, bez potrzeby koniecznej modyfikacji predefiniowanych fabrycznych rozwiązań.

Infrastruktura IBM Cloud pozwala zwiększyć potrzebną nam pojemność chmury w ciągu kilku dni, a nie miesięcy, pomagając w szybszym uruchomieniu nowych użytkowników niż tradycyjne lokalne wdrożenia wirtualnych pulpitów. Dzięki zintegrowanym rozwiązaniom, takim jak User Environment Manager i Instant Clones, możliwe jest zapewnienie pulpitów i aplikacji nowym użytkownikom w ciągu kilku minut. Usługa Horizon Cloud w IBM Cloud oferuje też model wyceny subskrypcji, który pozwala płacić odpowiednie kwoty do konsumpcji zasobów, eliminując czasochłonne i często trudne zadanie oceny z góry zapotrzebowania na moc przerobową chmury – co w praktyce oznacza istotne oszczędności finansowe.

Na dziś to rozwiązanie problemu przymusowej pracy zdalnej. Warto jednak zdać sobie sprawę, że wirtualne pulpity to wygoda, oszczędność i bezpieczeństwo również i na lepsze czasy.

Usługa Horizon Cloud w IBM Cloud upraszcza wdrażanie wirtualnych pulpitów i aplikacji zdalnych jako usługi w chmurze. Dział IT może zaoszczędzić czas i pieniądze, nie rezygnując z poziomu bezpieczeństwa i kontroli przepływu danych niezbędnego w korporacyjnej infrastrukturze informatycznej, nie tylko w czasach epidemii. Użytkownicy końcowi – a więc nasi pracownicy – mogą być bardziej produktywni, mając pełen dostęp, bez przestojów i awarii, do narzędzi potrzebnych do wykonywanej pracy. Leży to w interesie nas samych jak i naszej siły roboczej. Za sprawą IBM Cloud i udostępnionych tam narzędzi VMware jest to przy tym relatywnie tanie i łatwe do wdrożenia.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider's Web w Google News.

*Tekst powstał przy współpracy z firmą IBM.

Lokowanie produktu
Najnowsze