Google Duplex poradzi sobie ze skomplikowanymi formularzami i wynajęciem samochodu
Algorytm Google Duplex to najważniejsza część nowego Asystenta Google, z którego na razie mogą korzystać tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Mam jednak nadzieję, że ten stan rzeczy wkrótce ulegnie zmianie. Tak bowiem wygląda przyszłość.
Już rok temu widzieliśmy niesamowite funkcje, z którymi dzięki zaimplementowaniu nowego algorytmu, radził sobie asystent Google. Wtedy najbardziej eksponowaną funkcją Google Duplex była możliwość prowadzenia wirtualnych rozmów przez telefon, czyli Call Screen. Dzięki niej Asystent Googla potrafi zarezerwować stolik w restauracji, wizytę u fryzjera, czy… spławić natrętnych telemarketerów. W tym roku, zespół Scotta Huffmana pokazał nam nowe możliwości Asystenta.
Google Duplex poradzi sobie teraz z wypełnianiem skomplikowanych formularzy na stronach internetowych
Funkcja ta została zademonstrowana na żywo i - jak na tego rodzaju prezentację i wczesną wersję produktu - działała bardzo sprawnie. Czego nauczył się Duplex? W skrócie: wypełniania skomplikowanych formularzy na stronach internetowych. W ramach demonstracji mogliśmy zobaczyć, jak algorytm radzi sobie z wypożyczaniem auta z amerykańskiej wypożyczalni National.
Użytkownik uczestniczy w tym procesie wyłącznie w takich momentach, jak np. wybór preferowanej marki, bądź samego typu samochodu. Resztą danych potrzebnych do wypełnienia formularza zajmuje się sam algorytm. Co więcej, Duplex doskonale radzi sobie z rozpoznawaniem intencji użytkownika. Jeśli w naszym kalendarzu mamy np. wpisany wyjazd do innego miasta, wystarczy powiedzieć coś w stylu „zarezerwuj mi samochód na następny wyjazd”. Duplex przeszuka wtedy nasz terminarz, ustali kiedy wyjeżdżamy i zajmie się wypełnianiem formularza.
Wynajem samochodów nie będzie jedynym zastosowaniem dla tej technologii. Duplex już wkrótce z taką samą łatwością będzie rezerwował bilety do kina, pokoje hotelowe i inne usługi, kojarzone z przydługimi formularzami, których wypełnianie nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy na świecie.
Najważniejszym pytaniem pozostaje: kiedy Duplex dostępny będzie dla europejskich użytkowników Androida
Odpowiedź nadal pozostaje tajemnicą. Rok po swoim debiucie, Duplex nadal pozostaje technologią dostępną wyłącznie dla obywateli Stanów Zjednoczonych. Żaden z przedstawicieli Google nie wspomniał nawet o przybliżonej dacie pojawienia się algorytmu na innych kontynentach.
Możemy założyć, że firma z Mountain View chce najpierw dopracować swój produkt, zanim zacznie oferować go globalnie. Do tego dochodzi też kwestia językowa. O ile w krajach anglojęzycznych nie będzie z tym problemu, o tyle szczerze wątpię, żebyśmy kiedykolwiek doczekali się polskiej wersji, radzącej sobie ze spławianiem polskich telemarketerów.