REKLAMA

To w Polsce odbyło się największe w Europie wydarzenie e-sportowe, czyli IEM 2016 w liczbach

Na początku marca odbył się finał 10. sezonu Intel Extreme Masters. IEM 2016 przyciągnął do Katowic ogromną rzeszę ludzi, a mnóstwo widzów w trakcie weekendu oglądało zmagania graczy w CS: GO, Stacrafta II i LoL-a przed ekranami swoich komputerów. Organizatorzy podzielili się wreszcie statystkami dotyczącymi imprezy i przygotowali, jak co roku, infografikę.

E-sport w Polsce Fnatic na IEM 2016 udowodnili, że są nie do ruszenia.
REKLAMA
REKLAMA

Nie da się ukryć, że finały Intel Extreme Masters to impreza, która zdobywa co roku coraz większą popularność. Za każdym razem zainteresowanie finałami rozgrywek e-sportowych jest coraz większe, czym ESL nie omieszkało się pochwalić.

Katowickie finały IEM 2016 zostały nazwane przez organizatora największym wydarzeniem e-sportowym w historii.

Relację z zawodów na gorąco mogliście czytać w serwisie iem2016.spidersweb.pl, a dzisiaj przyszła kolej na podsumowanie imprezy. Do transmisji - w 26 różnych językach - wykorzystano aż 14 różnych platform w Sieci w 17 krajach. Zaliczają się do nich m.in. Twitch.tv, Yahoo, Azubu, Hitbox i polski player.pl.

W tym roku rozgrywki e-sportowe w katowickim Spodku przyciągnęły przed ekrany w jeden weekend aż 34 mln unikalnych widzów. ESL chwali się, że w tym roku 2 mln osób oglądało transmisję w tym samym czasie. To wzrost odpowiednio o 32 proc. i 25 proc. względem poprzedniej edycji.

Spodek podczas IEM 2016 też pękał w szwach.

IEM 2016 to nie tylko transmisje online. Do Katowic, chociaż po poprzedniej edycji wydawało się to nieprawdopodobne, przyjechało jeszcze więcej ludzi niż rok temu - zmagania e-sportowców, spotkania z youtuberami i targi IEM Expo przyciągnęły aż 113 tys. widzów.

Nie dziwne, że kolejki były nieprawdopodobne, a w środku panował straszny ścisk, skoro impreza Intel Extreme Masters skusiła o 8 proc. więcej widzów w porównaniu do poprzedniej edycji. Wszystkie finały kolejnych rozgrywek w tym roku były oglądane na żywo przez przynajmniej 10 tys. osób.

IEM 2016 pobiło też rekordy w Sieci. Badanie zaangażowania internautów wykazało, że:

  • konta ESL i IEM w serwisie Facebook zanotowały aktywność związaną z postami na poziomie 3,2 mln;
  • zasięgi można liczyć w setkach mln;
  • blisko 1000 postów dotarło do ponad 30 mln unikalnych użytkowników na Twitterze i Facebooku.

Pula nagród we wszystkich edycjach Intel Extreme Masters wyniosła ponad 5,5 mln dol. Tylko w tym roku podczas finałach 500 tys. dol. trafiło do najlepszych graczy.

REKLAMA

Inne liczby związane z IEM 2016? Do tej pory odbyło się 58 turniejów, zawody Intel Extreme Masters rozgrywane były na pięciu kontynentach, a liczba uruchomionych sesji wzrosła przez 10 lat z 0,5 mln do 132,326 mln.

Infografika IEM 2016 class="wp-image-487094"
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA