To w Polsce odbyło się największe w Europie wydarzenie e-sportowe, czyli IEM 2016 w liczbach
Na początku marca odbył się finał 10. sezonu Intel Extreme Masters. IEM 2016 przyciągnął do Katowic ogromną rzeszę ludzi, a mnóstwo widzów w trakcie weekendu oglądało zmagania graczy w CS: GO, Stacrafta II i LoL-a przed ekranami swoich komputerów. Organizatorzy podzielili się wreszcie statystkami dotyczącymi imprezy i przygotowali, jak co roku, infografikę.
Nie da się ukryć, że finały Intel Extreme Masters to impreza, która zdobywa co roku coraz większą popularność. Za każdym razem zainteresowanie finałami rozgrywek e-sportowych jest coraz większe, czym ESL nie omieszkało się pochwalić.
Katowickie finały IEM 2016 zostały nazwane przez organizatora największym wydarzeniem e-sportowym w historii.
Relację z zawodów na gorąco mogliście czytać w serwisie iem2016.spidersweb.pl, a dzisiaj przyszła kolej na podsumowanie imprezy. Do transmisji - w 26 różnych językach - wykorzystano aż 14 różnych platform w Sieci w 17 krajach. Zaliczają się do nich m.in. Twitch.tv, Yahoo, Azubu, Hitbox i polski player.pl.
W tym roku rozgrywki e-sportowe w katowickim Spodku przyciągnęły przed ekrany w jeden weekend aż 34 mln unikalnych widzów. ESL chwali się, że w tym roku 2 mln osób oglądało transmisję w tym samym czasie. To wzrost odpowiednio o 32 proc. i 25 proc. względem poprzedniej edycji.
Spodek podczas IEM 2016 też pękał w szwach.
IEM 2016 to nie tylko transmisje online. Do Katowic, chociaż po poprzedniej edycji wydawało się to nieprawdopodobne, przyjechało jeszcze więcej ludzi niż rok temu - zmagania e-sportowców, spotkania z youtuberami i targi IEM Expo przyciągnęły aż 113 tys. widzów.
Nie dziwne, że kolejki były nieprawdopodobne, a w środku panował straszny ścisk, skoro impreza Intel Extreme Masters skusiła o 8 proc. więcej widzów w porównaniu do poprzedniej edycji. Wszystkie finały kolejnych rozgrywek w tym roku były oglądane na żywo przez przynajmniej 10 tys. osób.
IEM 2016 pobiło też rekordy w Sieci. Badanie zaangażowania internautów wykazało, że:
- konta ESL i IEM w serwisie Facebook zanotowały aktywność związaną z postami na poziomie 3,2 mln;
- zasięgi można liczyć w setkach mln;
- blisko 1000 postów dotarło do ponad 30 mln unikalnych użytkowników na Twitterze i Facebooku.
Pula nagród we wszystkich edycjach Intel Extreme Masters wyniosła ponad 5,5 mln dol. Tylko w tym roku podczas finałach 500 tys. dol. trafiło do najlepszych graczy.