REKLAMA

Zanim powiesz, że w telewizji nic nie ma i wyrzucisz telewizor, sprawdź "Dzisiaj w TV"

10.09.2015 17.33
Zanim powiesz, że w telewizji nic nie ma i wyrzucisz telewizor, sprawdź „Dzisiaj w TV”
REKLAMA

Jeśli uważasz, że w telewizji nie ma ciekawych filmów, to koniecznie musisz sprawdzić konto "Dzisiaj w TV". Dariusz Kuśnierek, który je prowadzi, każdego dnia udowadnia, że nie warto jeszcze wyrzucać telewizora, i że codziennie warto włączyć go, żeby obejrzeć dobry film.

REKLAMA

“Dzisiaj w TV” to najlepszy, niekomercyjny projekt na polskim Twitterze, jaki znam. Za jego realizacją stoi Dariusz Kuśnierek - człowiek orkiestra, który kont na Twitterze miał… niemało.

Najważniejszy projekt to “Dzisiaj w TV” aka “#dzisiajwtv” (@dzisiajwtv), ale jest też jest jeszcze “Kartka z kalendarza” (@zkalendarza) oraz “Rymek Wtórny” (@rymekwtorny). Próbowałem przypomnieć sobie i nawet zliczyć inne konta Dariusza, ale było tego tyle, że poległem.

Kuśnierek wyjaśnia, że konta te znikały z różnych powodów. Często było tak, że usługi, które oferowały działały poprawnie, jednak zapotrzebowanie na dostarczane przez nie informacje spadało, więc dalsze utrzymywanie ich przy życiu nie miało większego sensu. Decyzje o porzuceniu części przedsięwzięć były też podyktowane chęcią zaangażowania się w inne, większe i bardziej wymagające projekty.

Tworzenie kont, które polecają warte uwagi filmy, szukają promocji w sklepach lub wysyłają anonimowe tweety, to swego rodzaju pasja Dariusza i możliwość nauczenia się korzystania z nowych, zaawansowanych usług, które wielu internautom pozostają obce.

Jak to działa?

Co ciekawe, Dariusz nie ma dużego doświadczenia w programowaniu, dlatego wykorzystuje gotowe narzędzia i - jak sam mówi - pewne efekty uzyskuje w niekonwencjonalny sposób. Nie żałuje też czasu poświęconego na tworzenie kont, które dzisiaj już nie istnieją. Prowadząc je sporo się nauczył, świetnie się bawił i to, tak naprawdę, było największą siłą napędową.

Skąd się wzięło “Dzisiaj w TV”?

Nie da się ukryć, że #dzisiajwtv jest najważniejszym i najbardziej zaawansowanym, twitterowym projektem Dariusza. Konto ma obecnie blisko 75 tys. obserwujących, co jest bardzo dobrym wynikiem, jak na polskie realia i popularność Twittera.

Pomysł na konto zrodził się z chęci dzielenia się informacjami, które Dariusz i tak już przygotowywał i przetwarzał dla siebie.

Dariusz opracował sposób na pobieranie danych w kalendarza i przeważanie ich do formy, która będzie pasowała do Twittera. A przypomnijmy, że Twitter ma limit 140 znaków dla każdej wiadomości. Dodanie do tweeta zdjęcia lub linku również zmniejsza limit, więc formułę podania informacji należy dobrze przemyśleć i dopracować. Co zajęło Dariuszowi trochę czasu.

Początkowo wiadomości o wartych uwagi filmach wysyłane były w postaci tekstowej:

Następnie zaczęły pojawiać się zastawienia w formie grafiki - oddzielnej na każdy dzień:

Obecna zasada działania #dzisiajwtv jest już zupełnie inna. Dariusz przygotowuje zestawienie filmów, które następnie zajawiane jest na Twitterze za pomocą serii wiadomości. Pierwsza otwiera nowy dzień i ma dość tajemniczą formę - kilka tytułów, bez szczegółowych informacji o godzinie i miejscu emisji:

Kolejne tweety dotyczą konkretnych pozycji, zawierają tytuł, dzień tygodnia, godzinę emisji oraz stację telewizyjną. Do takich tweetów załączona jest też grafika - kadr z filmu:

Poza tym pojawiają się tweety oznaczone tagami #filmdnia oraz #terazwtv, które promują wybory podejmowane przez osoby obserwujące konto @dzisiajwtv oraz posługujące się tagiem #terazwtv.

To jednak nie koniec zmian wprowadzonych na #dzisiajwtv. W ostatnim czasie pojawiło się sporo usprawnień i nowych funkcji, które Dariusz opisuje na swoim blogu w Medium.

Potrzebne były pieniądze. Pomogli użytkownicy

W dużej mierze zmiany i usprawnienia mogły zostać wprowadzone dzięki finansowaniu społecznościowemu, o które twórca “Dzisiaj w TV” zwrócił się ostatnio do osób obserwujących jego profile na Twitterze.

Z pomocą przyszła jednak społeczność użytkowników, która zdecydowała się finansowo wesprzeć projekt.

Obecnie Dariusz skupia się na popularyzowaniu hasztaga #dzisiajwtv - dlatego też nazwa konta “Dzisiaj w TV” została zmieniona na “#dzisiajwtv”. Oczywiście twitterowy login pozostał bez zmian i nadal jest to @dzisiajwtv.

"Dzisiaj w TV" to teraz #dzisiajwtv

Plan jest taki, żeby z hasztaga #dzisiajwtv korzystali wszyscy zainteresowani tym, co ciekawego można znaleźć w telewizji. Dariusz zaprosił do korzystania z tego hasztaga również stacje telewizyjne, które posiadają własne konta na Twitterze. Wiąże się to z nową funkcją, którą profil “Dzisiaj w TV” wprowadził zaledwie kilka dni temu.

Dariusz nie chce zdradzać kolejnych planów związanych z rozwojem #dzisiajwtv, ale zapewnia, że pomysłów mu nie brakuje. Możemy więc spodziewać się nowych, ciekawych funkcji, a może i nawet ściślejszej współpracy ze stacjami telewizyjnymi, gdyż już i takie propozycje się zdarzały.

No właśnie, bo choć Dariusz żartuje, że:

… to prawda jest taka, iż:

Mimo, że rekomendacje “Dzisiaj w TV” są obecnie bardzo zależne od gustu i upodobań Dariusza, to nie zamyka on drzwi przed rozwojem usługi przez innych użytkowników.

Dariusz jest też otwarty na współpracę ze stacjami telewizyjnymi, choć zaznacza, że na razie nie bierze pod uwagę scenariusza, w którym miałby sprzedać konto i usługę “Dzisiaj w TV”.

Nowy początek dla “Dzisiaj w TV”

Usługa przeszła spore odświeżenie, a ostatnie, ważne, nowe funkcje wdrożono zaledwie kilka dni temu.

Prywatnie uwielbiam “Dzisiaj w TV”, które oceniam jako najlepszy, niekomercyjny projekt na polskim Twitterze. Dzięki pracy Dariusza niemal każdego dnia znajduję powody, aby włączyć telewizor. A czasem, gdy nie mam czasu na oglądanie, włączam go tylko po to, żeby nagrać filmy polecone przez twitterowe konto @dzisiajwtv.

Sprawdź koniecznie “Dzisiaj w TV” na Twitterze i daj follow!

Zajrzyj też do Dariusza, na jego prywatne konto (@dkodr), na którym tweetuje nie tylko o filmach i serialach, ale też o Androidzie, aplikacjach mobilnych i innych ciekawych tematach. Uwadze polecam również bloga Poznaj #dzisiajwtv, którego Dariusz prowadzi w Medium.

REKLAMA

* Grafika: Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA