Zarabiają 10 tys. dolarów miesięcznie na tworzeniu poziomów do darmowej gry
Nie każdy z nas pamięta o grze Roblox. Większość z nas nie wie o niej bo… skierowana jest do dzieci i młodzieży. Gra przeznaczona jest dla graczy od 8 do 18 lat. Co przypomina rozgrywka? Jest coś w rodzaju połączenia Minecrafta z klockami Lego i Little Big Planet, w formie gry dla dużej liczby uczestników, całkowicie opartej na treściach generowanych przez użytkowników.
Graczom w tej grze dano niezwykłą swobodę: mogą oni dowolnie kształtować otoczenie, jak również projektować poziomy i zadania, które mogą wykonywać inni gracze. Wszystkie stworzone poziomy można oprogramować przy pomocy języka LUA. Gra ma więc walory edukacyjne – dzieciaki faktycznie mogą nauczyć się w niej podstaw programowania.
Użytkownicy tej gry mogą dzięki temu wykazać się wyjątkową inwencją. Istnieją do ściągnięcia poziomy które są całymi miastami, grami RPG lub zupełnie nowymi grami opartymi na mechanice Roblox (np. bardzo popularna gra polegająca na walce na miecze). Niektóre z tych gier wymagają płatnej subskrypcji (tzw. Builders Club), ale większość jest dostępna za darmo. Tak naprawdę Roblox jest tylko platformą do uruchamiania tych gier i do komunikacji pomiędzy użytkownikami na tym samym serwerze.
Twórcom gry (Roblox Corporation) zależy na tym, aby jak najwięcej użytkowników aktywnie tworzyło dobrej jakości treści. W tym celu stworzyli oni specjalny program partnerski (Developer Exchange), w ramach którego płaci autorom najpopularniejszych gier. W zeszłym miesiącu para młodych, 18-letnich twórców gier zainkasowała czek na rekordową sumę: 10 tys. dolarów za miesiąc ekspozycji ich gier w Roblox. Ci projektanci to, ukrywający się pod pseudonimem TheGamer101 Conor i Darragh Griffin. Dotychczas zarobili na tworzonych przez siebie poziomach 19 tys. dolarów. Ich dziełem jest m.in. jedna z najpopularniejszych modyfikacji Robloksa: Sword Fighting Tournament – symulacja walki na miecze.
Roblox wypłacił do tej pory ponad 175 tys. dolarów twórcom najpopularniejszych poziomów. Nie jest to pierwsza gra, w której istotne są treści generowane przez graczy. Przykładami innych tytułów mających tę funkcję są m.in. Little Bit Planet i opublikowane w zeszłym roku MMORPG Neverwinter, gdzie gracze mogą projektować misje i lochy dla innych graczy. Jednak to Roblox Corporation wprowadziła dodatkową motywację w postaci dość dużych pieniędzy, które można w ten sposób zarobić.
Źródło: Roblox