Social TV rośnie w siłę, kosztem Twittera
Nowe media oraz urządzenia mobilne zmieniają nasze przyzwyczajenia związane z tymi starymi. Zauważamy to najbardziej w przypadku telewizji, która wciąż ma największą siłę rażenia, jednak przestała być już tylko jednokierunkowym środkiem masowego przekazu. Dzięki sieci i serwisom społecznościowym widzowie komentują to, co się dzieje na ekranie. Drugi ekran staje się ważnym dopełnieniem telewizji. Social TV to ważne zjawisko , generujące dużą aktywność serwisach społecznościowych. Okazuje się, że wiodący w tym Twitter powoli traci swoją przewagę na rzecz wyspecjalizowanych serwisów.
GetGlue to właśnie serwis społecznościowy skupiający aktywność użytkowników na serialach i filmach. To niezależny od nadawców przewodnik po telewizyjnych programach dostępny przede wszystkim przez aplikacje mobilne. Użytkownicy mogą dzielić się ze swoimi znajomymi informacjami jaki program aktualnie oglądają oraz dyskutować na jego temat. Seriale w ciągu ostatnich lat stały się niezwykle modne, przeżywają drugą młodość i generują olbrzymi szum w internecie właśnie dzięki mediom społecznościowym.
Serwis GetGlue pochwalił się, że użytkownicy korzystający z tej wyspecjalizowanej sieci społecznościowej są w przypadku wielu seriali bardziej aktywni, niż społeczność największego serwisu mikroblogowego - Twittera. W przypadku 10 najpopularniejszych seriali nadawanych w amerykańskiej telewizji naziemnej GetGlue zbiera większą ilość aktywności przy czterech tytułach, choć tu wyraźnie widać, że ogólnie na Twitterze pojawia się większa ilość wzmianek. Jednak jeśli chodzi o seriale dostępne jedynie na kanałach kodowanych w kablówkach i telewizji satelitarnej to GetGlue jest popularniejszym serwisem społecznościowym w 9 na 10 przypadków. Twitter rządzi tylko wśród widzów oglądających "True Blood/Czysta Krew".
Te wyniki to przede wszystkim dowód na rosnące zjawisko specjalizacji sieci społecznościowych. Twitter oraz Facebook będą zbierać ogólną aktywność użytkowników, jednak coraz większe znaczenie będą miały społeczności skupione na określonej tematyce jak GetGlue czy MySpace. Jednak Twitter i Facebook raczej będą na tym zyskiwać niż tracić za sprawą logowania się do tych mniejszych społeczności przy użyciu wspólnego konta i publikowaniu aktywności.
Natomiast znaczące zangażowanie użytkowników w sieciach społecznościowych podczas transmisji seriali (dane ukazują aktywność jedynie w dniu emisji) pokazuje, jak ważny jest już drugi ekran, a będzie jeszcze ważniejszy. Zdają się to zauważać już wytwórnie filmowe i stacje telewizyjne. Najnowszy Spiderman wraz z premierą na Blu-ray otrzyma aplikacje na iPada oraz tablety Sony z dodatkowymi treściami i innymi materiałami. Natomiast HBO otworzył własną platformę skupiającą aktywność widzów swoich seriali.