REKLAMA

Samsung przestał raportować sprzedaż telefonów. Dlaczego?

samsung_galaxy_neo
Samsung przestał raportować sprzedaż telefonów. Dlaczego?
REKLAMA

Tak jak przewidywano, wyniki kwartalne Samsunga trzyma biznes mobilny koreańskiego giganta, bo sprzedaż paneli telewizyjnych i pamięci flash się kurczy. Rentowność komórkowego biznesu Samsunga podwoiła się w ciągu roku i dziś należy chyba nazywać tego gracza bardziej producentem telefonów, smartfonów i chipów aniżeli telewizorów. To zasługa głównie świetnej sprzedaży smartfonów, jednak po raz pierwszy od ponad dekady, gdy Samsung wchodził na rynek telefonów, koreańska firma nie zdecydowała się upublicznić danych o sprzedaży ilościowej. To dziwne i rodzi naturalne pytanie dlaczego?

Czyżby Samsung celował w pozycję lidera rynku smartfonów już po drugim kwartale i fakt, że chyba się do nie udało tak zdenerwował menedżerów z Korei, że zdecydowali się zachować tajemnicę? Od czego jednak mamy firmy analityczne. W momencie gdy Samsung tając sprzedaż komórek podawał swoje wyniki kwartalne, Strategy Analytics podał, że w drugim kwartale 2011 r. sprzedało się 19,2 mln smartfonów z logo koreańskiej firmy. To oznacza, że wbrew temu co niektórzy oczekiwali - Apple obronił swoją pozycję nr 1 na rynku ilościowej sprzedaży inteligentnych komórek po tym, jak w spektakularny sposób wyprzedził Nokię.

REKLAMA

Aktualnie rynek smartfonów po drugim kwartale 2011 r. pod względem ilościowym wygląda tak:

1. Apple - 20,3 mln

2. Samsung - 19,2 mln

3. Nokia - 16,7 mln

4. RIM - 13,3 mln

5. HTC - 12,1 mln

6. LG - 5,4 mln

7. Sony Ericsson - 5,3 mln

8. Motorola - 4,4 mln

To jednak pierwszy i ostatni kwartał, w którym Apple jest nr 1 na rynku smartfonów w ujęciu ilościowym. Jeśli nie zdarzy się jakiś kataklizm rynkowy, Samsung zostanie liderem smartfonów w trzecim kwartale 2011 r. Jeśli bowiem spojrzeć na tempo wzrostu sprzedaży smartfonów Samsunga, to nie sposób nie złapać się za głowę - rok temu, w drugim kwartale 2010 r. Koreańczycy sprzedali jedynie 3,1 mln sztuk smartfonów, a po pierwszym kwartale 2011 r. już 12 mln. W drugim - jeśli przyjąć dane Strategy Analytics za obowiązujące - 19 mln. Jest więc niemal pewne, że przy tylu markach i modelach smartfonów w ofercie Samsunga i przy braku Nokii z Windows Phone 7 okres lipiec - wrzesień 2011 r. wyniesie Koreańczyków na pozycję nr 1. Ciekawe czy wtedy zdecydują się ponownie publikować liczbę sprzedaży komórek.

REKLAMA

Kolejny krokiem będzie wyprzedzenie Nokii na pozycji największego sprzedawcy telefonów w ogóle (włączając to smartfony i tzw. dumbphone'y). Według Strategy Analytics, jeszcze w tym roku Samsung będzie miał ok 20% rynku komórek, przy 26% Nokii.

Nie ma co - Koreańczycy złapali byka za rogi i już mu nie odpuszczą, dopóki go nie ujeżdżą.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-17T10:44:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T09:37:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T09:11:29+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T08:44:55+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T19:00:20+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T17:44:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T16:30:49+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T14:48:36+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T13:15:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T13:08:33+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T10:47:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T10:19:56+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T09:54:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T09:26:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T08:22:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T07:32:57+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:31:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA