Czekasz na technika Orange? Oto jak śledzić na żywo status montażu i naprawy
Szykujesz się na montaż światłowodu, telewizji albo telefonu od Orange? Czekasz na technika, który ma przenieść gniazdko w inne miejsce lub naprawić usterkę? Od teraz możesz wygodnie ustalać z nim termin wizyty i sprawdzać na mapie, gdzie obecnie jest. A to wszystko dzięku usłudze: „Gdzie jest technik”.
Po podpisaniu umowy na usługi telekomunikacyjne, w tym internet stacjonarny, telefon i telewizję, trzeba spotkać się z technikiem, który podłączy niezbędny sprzęt w wybranym przez nas okienku czasowym. Jeśli pracujemy zdalnie, to sprawa jest ułatwiona, ale co w sytuacji, gdy spędzamy większość dnia w zakładzie pracy lub - co gorsza - w ostatniej chwili zmieniły nam się plany?
Z perspektywy klienta bezpośredni kontakt z technikiem w takich sytuacjach jest kluczowy i właśnie na to pozwala usługa Orange o nazwie „Gdzie jest technik”. Miałem okazję ją przetestować i aż żałuję, że nie miałem do niej dostępu wcześniej, gdy sam zamawiałem montaż łącza internetowego. Działa ona dokładnie tak, jak bym tego mógł oczekiwać po tego typu sprytnym narzędziu.
Jak działa usługa „Gdzie jest technik” w Orange?
Po utworzeniu zgłoszenia serwisowego otrzymujemy link do strony www z podsumowaniem naszej sprawy w wiadomości SMS (można go znaleźć również w apce oraz serwisie Mój Orange). Witryna jest przejrzysta zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Podzielono ją na kilka rozwijalnych sekcji, które nie przeładowują strony. Nie trzeba też wchodzić do kolejnych podmenu.
Co przy tym istotne, samo kliknięcie w link przysłany przez operatora nie wystarczy, aby mieć dostęp do wrażliwych danych. W tym celu należy się uwierzytelnić poprzez podanie kodu wysyłanego SMS-em na podany przez nas numer kontaktowy. Nie trzeba też robić tego za każdym razem, a sesja logowania utrzymywana była nawet w momencie, gdy zamykałem kartę przeglądarki.
Po potwierdzeniu naszej tożsamości możemy zacząć korzystać z usługi „Gdzie jest technik” w Orange.
Pierwszą z sekcji jest Status zgłoszenia, gdzie możemy je szybko anulować - jeśli np. awaria, którą zgłaszaliśmy, ustąpiła wcześniej. Widzimy tu również od razu adnotacje takie jak „Nowe”, „W trakcie realizacji” albo „Zakończone”. Wystarczy ją jednak rozwinąć, aby sprawdzić jego dotychczasowy przebieg - wraz z datami i godzinami wszystkich istotnych aktualizacji.
W kolejnej sekcji Szczegóły zlecenia możemy podejrzeć jego numer i typ, rodzaj usługi której dotyczy (np. Neostrada) oraz adres, pod którym są (lub będą) świadczone usługi. Dalej mamy dane kontaktowe (imię i nazwisko lub nazwa firmy) oraz nasz kontaktowy numer telefonu (który możemy zmienić). Na samym końcu jest również pełna historia zgłoszenia - również z datami i godzinami.
„Gdzie jest technik” działa również w przypadku usterki.
Awarie usług telekomunikacyjnych w skali kraju są nie do uniknięcia. Nawet jeśli operator nie popełni żadnego błędu, to i tak zawsze istnieje ryzyko, iż internet, telefon lub telewizja przestaną działać, bo np. w wyniku zdarzenia losowego czy złych warunków atmosferycznych uszkodzeniu uległa infrastruktura dostawcy usług. Szybkie i sprawne załatwienie sprawy jest w takich sytuacjach dla klienta kluczowe.
Na szczęście usługa Orange przyda się nie tylko tym klientom, którzy zamówili wizytę technika w celu montażu nowego sprzętu, ale również tym, którym internet, telewizja lub telefon płatają figle. „Gdzie jest technik” pozwala wygodnie śledzić status naprawy i prosić o zmianę terminu spotkania z przedstawicielem firmy, gdyby zaszła taka potrzeba.
Na niektórych etapach zgłoszenia na stronie może pojawić się również mapa.
Gdy technik już zmierza w naszą stronę, w każdej chwili możemy sprawdzić, gdzie aktualnie przebywa. Do tego w przypadku, gdyby pojawiło się opóźnienie, bo np. w mieście są większe niż zwykle korki, dostaniemy informację na o tym w formie powiadomienia SMS, co zostanie uwzględnione również w ramach usługi. Jeśli ktoś musi wyjść wcześniej z domu, może od razu wygodnie umówić nowy termin.
W ramach usługi „Gdzie jest technik” w Orange możemy również monitorować przebieg zgłoszeń, które nie wymagają wizyty w domu lub w mieszkaniu. Może być to związane z usterką skrzynki na klatce schodowej, bo któryś z sąsiadów urwał kabel lub np. przejściem na internet stacjonarny o wyższej przepustowości łącza. Dzięki temu klient wie, że sprawa nie stoi w miejscu, tylko coś się dzieje.
Czytaj inne nasze teksty na temat usług Orange:
Co jeszcze potrafi „Gdzie jest technik” w Orange?
W razie potrzeby można w ramach tej usługi zamówić rozmowę z technikiem, a po zakończeniu wizyty możemy potwierdzić, iż wszystko działa prawidłowo (lub zgłosić ewentualne zastrzeżenia w działaniu usług). Mam przy tym nadzieję jako klient Orange, że awarie występować nie będą i nie będę musiał monitorować, jak idzie naprawa, no ale w razie, gdyby jakaś usterka się pojawiła - super, że takie rozwiązanie jak „Gdzie jest technik” jest dostępne.
Orange nie stworzył przy tym dla usługi „Gdzie jest technik” osobnej apki, ponieważ link do tej usługi oprócz tego, że jest wysyłany SMS-em, jest także udostępniany klientowi w aplikacji Mój Orange. Operator chciał, aby to rozwiązanie było nieskomplikowane, przystępne i łatwe w obsłudze - a strona www, która nie wymaga tworzenia konta, właśnie taka jest. Dostęp do niej mamy na każdym urządzeniu z przeglądarką i mogą z niej korzystać klienci, którzy dopiero podpisali umowę.