PKP Intercity odświeżyło wagony. W tych fotelach będziecie chcieli się rozsiąść
Wyremontowane wagony pomkną 200 km/h, a w środku na pasażerów czeka sporo wygody.

Za kilka tygodni pierwsi pasażerowie będą podróżowali wagonami po wykonanej modernizacji przez poznańską fabrykę H. CEGIELSKI Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. – informuje przewoźnik.
Tym samym zwiększa się flota wagonów przeznaczonych do jazdy z prędkością 200 km/h
Przewoźnik obiecuje, że "pasażerowie docenią wracające po modernizacji wagony". Fotele odnowiono, zachowując ich wcześniejszą ergonomię i komfort. Rzeczywiście już wcześniej były wygodne – szerokie i miękkie, więc nawet przy dłuższych trasach siedziało się miło. Po remoncie powinno być z tym jeszcze lepiej.

Oprócz odnowionych foteli w odświeżonych wagonach znajdziemy gniazdka do ładowania telefonów i laptopów 230V i USB, indywidualne oświetlenie, klimatyzację i Wi-Fi oraz automatyczne drzwi. Wygłuszenie akustyczne pozwoli na bardziej komfortową podróż. Stare, przedziałowe wagony faktycznie potrafiły być głośne, szczególnie jeśli nie zamykało się drzwi. Kto wie, być może teraz, jeśli pasażerowie dopiszą, w każdym przedziale będzie można liczyć na strefę ciszy.
Z chwilą odbioru wagony typu Z1B oraz Z1B PRM będą elastycznie wzmacniać pociągi o najwyższej frekwencji, aby "zapewnić pasażerom jeszcze większy komfort podróży". PKP Intercity zapowiada, że nowe wagony Z1B zostaną docelowo skierowane obsługi połączeń na trasach: Warszawa – Łódź, Łódź – Gdynia – Kołobrzeg oraz Warszawa – Zakopane.
Wcześniej za sprawą odnowionych wagonów wzrosła prędkość na trasie z Warszawy do Gdańska – z 160 km/h do właśnie 200 km/h. Do tej pory na odcinku między Warszawą a Gdańskiem według stałego harmonogramu jedynie składy Pendolino jeździły 200 km/h.
Jeździmy coraz szybciej, ale wygoda też ma znaczenie
Siedzenia w pociągach wywołały ostatnio sporo emocji. Kolejowi przewoźnicy muszą podnosić sobie poprzeczkę coraz wyżej, bo przecież konkurencja na drogach i w powietrzu nie śpi. Ostatnio LOT wymienił siedziska w swoich samolotach. Gdzie będzie wygodniej? Czas na testy.