REKLAMA

Z bazy T-Mobile wyciekły dane 100 milionów osób, ale w Polsce to klienci innych sieci mają problem

T-Mobile padł ofiarą ataku hakerów i do sieci wyciekły dane 100 mln osób. Na szczęście abonenci tego operatora z Polski nie mają powodów do niepokoju — gorzej z klientami innych sieci.

t-mobile wyciek danych hack wlamanie
REKLAMA

W internecie od rana huczy, że amerykański oddział T-Mobile’a padł ofiarą ataku. Cyberprzestępcy mieli przełamać zabezpieczenia firmy, co rzekomo pozwoliło im pobrać dane 100 mln osób. Ogłosili w dodatku, że część tej bazy danych została wystawiona na sprzedaż (za drobne 6 bitcoinów, czyli ok. milion złotych).

Redaktorzy serwisu Motherboard, którzy poinformowali o tej sprawie, potwierdzają, że dane są autentyczne. Wśród informacji na temat klientów, które trafiły w niepowołane ręce, oprócz imion i nazwisk są m.in. dane adresowe, dane z praw jazdy oraz numery ubezpieczenia, telefonu i IMEI.

REKLAMA

T-Mobile Polska uspokaja klientów: abonenci z naszego kraju są bezpieczni.

Po natrafieniu na informację o włamaniu na serwery amerykańskiej sieci skontaktowaliśmy się z biurem prasowym polskiego oddziału T-Mobile. Zadaliśmy pytanie, czy atak na amerykański oddział telekomu powinien być powodem do niepokoju dla klientów z Polski.

Przedstawiciele T-Mobile w rozmowie ze Spider’s Web potwierdzili, że pomimo tej samej nazwy, nie ma tu żadnych powodów do obaw. Systemy informatyczne amerykańskiego oddziału T-Mobile’a są odseparowane od tych serwerów, na których dane klientów przechowuje T-Mobile Polska.

Oznacza to, że wyciek z bazy danych zza oceanu nie ma żadnego przełożenia na nasz rynek. Dane klientów z Polski są bezpieczne i w związku z domniemanym włamaniem nie były ani przez chwilę zagrożone. Amerykański oddział T-Mobile’a obecnie bada sprawę.

REKLAMA

Tak jak klienci T-Mobile Polska mogą spać spokojnie, tak nie można tego powiedzieć o abonentach Premium Mobile, a2mobile i Nau Mobile.

W weekend informowaliśmy o tym, że na naszym poletku cyberprzestępcy weszli w posiadanie danych klientów kilku operatorów typu MVNO. Premium Mobile zaczął wysyłać SMS-y do swoich klientów z informacją, iż ich dane mogły wpaść w niepowołane ręce.

Na stronie Premium Mobile pojawiła się informacja o ataku, w której operator wyjaśnił, że cyberprzestępcy włamali się do dostawcy usług sieci. Podobne komunikaty wystosowały do swoich klientów sieci a2mobile oraz Nau Mobile. Więcej na ten temat przeczytacie w osobnym materiale.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-13T20:04:08+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T19:24:22+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T19:08:42+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T18:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T18:03:50+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T17:58:48+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T17:09:28+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T16:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T16:00:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T15:44:17+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T15:27:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T15:03:50+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T14:57:29+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T13:55:21+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T13:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T10:40:23+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T08:04:13+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T07:51:38+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T21:19:01+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T20:50:31+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T20:37:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-12T19:32:48+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA