REKLAMA

Google wycofuje się z produkcji sprzętu? Wprost przeciwnie - dopiero się rozkręca

Google od dawna razem z licznymi partnerami produkuje sprzęty elektroniczne pod własną banderą, a przez kilka lat nawet miał w swoim portfolio całą Motorolę. W firmie pojawił się właśnie nowy dział hardware, który będzie sprawował pieczę nad przyszłymi projektami.

Dział hardware w Google
REKLAMA

W ofercie Google’a można znaleźć wiele urządzeń przygotowanych przy ścisłej współpracy z partnerami. Takie firmy jak HTC, Samsung, LG, Motorola i Huawei produkowały smartfony, tablety i inne urządzenia z rodziny Nexus wedle wytycznych twórców Androida.

REKLAMA

Sprzęty z Androidem to nie wszystko.

Google produkuje też urządzenia z innych kategorii. W ofercie firmy są malutkie, tanie i użyteczne Chromecasty, czyli urządzenia pomagające w bezprzewodowym przesyłaniu materiałów multimedialnych w ramach sieci lokalnej.

Nie można też zapomnieć o urządzeniach takich jak Chromebook Pixel i Pixel C, które przede wszystkim mają pokazać partnerom, jak powinny wyglądać nowoczesne laptopy i tablety. Google w ofercie ma też własny router o nazwie OnHub.

Co ciekawe, mimo wielu lat obecności na rynku mobilnym dział hardware w Google’u powstaje dopiero teraz.

Dział hardware w Google będzie pod kontrolą byłego pracownik giganta, czyli Ricka Osterloha. Odszedł on z firmy po sprzedaniu Motoroli chińskiemu Lenovo, a teraz powraca by zająć się dalszym rozwojem urządzeń.

Co ciekawe, chociaż dział hardware w Google ma w założeniu integrować wszystkie sprzęty tworzone przez firmę - podlegać mu będzie nawet zespół pracującymi nad Google Glass - to Nest pozostanie osobną jednostką.

Możliwe, że Google uznało przejęcie Nest za nieudaną inwestycję, a marka zostanie niedługo sprzedana, tak jak swego czasu Motorola.

Własny dział hardware w Google to z pewnością dobra decyzja. Do tej pory brakowało jasnej struktury, a produkty były rozsiane po różnych jednostkach organizacyjnych. Na przestrzeni lat pojawiło się ich wbrew pozorom całkiem sporo.

REKLAMA

Google z pewnością nie chce zdawać się tylko i wyłącznie na partnerów. Firmie zależy na zalaniu rynku Androidem i na popularyzacji Chrome OS, ale nie chce oddawać rynku mobilnego pod całkowitą konkurencję partnerów.

Nie zapominajmy też, że w perspektywie mamy boom segmentu Internet of Things - a Google może tutaj sporo namieszać.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-23T19:57:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T19:35:11+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T19:00:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T18:42:50+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T18:13:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T17:17:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T16:48:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T16:23:20+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T15:38:48+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T15:01:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T12:51:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T12:31:27+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T10:04:29+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T09:04:54+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T06:21:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T06:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T20:30:33+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T19:01:39+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T18:25:44+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T13:26:50+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T12:51:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-22T11:30:14+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA