REKLAMA

Google wycofuje się z produkcji sprzętu? Wprost przeciwnie - dopiero się rozkręca

Google od dawna razem z licznymi partnerami produkuje sprzęty elektroniczne pod własną banderą, a przez kilka lat nawet miał w swoim portfolio całą Motorolę. W firmie pojawił się właśnie nowy dział hardware, który będzie sprawował pieczę nad przyszłymi projektami.

Dział hardware w Google

W ofercie Google’a można znaleźć wiele urządzeń przygotowanych przy ścisłej współpracy z partnerami. Takie firmy jak HTC, Samsung, LG, Motorola i Huawei produkowały smartfony, tablety i inne urządzenia z rodziny Nexus wedle wytycznych twórców Androida.

REKLAMA

Sprzęty z Androidem to nie wszystko.

Google produkuje też urządzenia z innych kategorii. W ofercie firmy są malutkie, tanie i użyteczne Chromecasty, czyli urządzenia pomagające w bezprzewodowym przesyłaniu materiałów multimedialnych w ramach sieci lokalnej.

Nie można też zapomnieć o urządzeniach takich jak Chromebook Pixel i Pixel C, które przede wszystkim mają pokazać partnerom, jak powinny wyglądać nowoczesne laptopy i tablety. Google w ofercie ma też własny router o nazwie OnHub.

Co ciekawe, mimo wielu lat obecności na rynku mobilnym dział hardware w Google’u powstaje dopiero teraz.

Dział hardware w Google będzie pod kontrolą byłego pracownik giganta, czyli Ricka Osterloha. Odszedł on z firmy po sprzedaniu Motoroli chińskiemu Lenovo, a teraz powraca by zająć się dalszym rozwojem urządzeń.

Co ciekawe, chociaż dział hardware w Google ma w założeniu integrować wszystkie sprzęty tworzone przez firmę - podlegać mu będzie nawet zespół pracującymi nad Google Glass - to Nest pozostanie osobną jednostką.

Możliwe, że Google uznało przejęcie Nest za nieudaną inwestycję, a marka zostanie niedługo sprzedana, tak jak swego czasu Motorola.

Własny dział hardware w Google to z pewnością dobra decyzja. Do tej pory brakowało jasnej struktury, a produkty były rozsiane po różnych jednostkach organizacyjnych. Na przestrzeni lat pojawiło się ich wbrew pozorom całkiem sporo.

REKLAMA

Google z pewnością nie chce zdawać się tylko i wyłącznie na partnerów. Firmie zależy na zalaniu rynku Androidem i na popularyzacji Chrome OS, ale nie chce oddawać rynku mobilnego pod całkowitą konkurencję partnerów.

Nie zapominajmy też, że w perspektywie mamy boom segmentu Internet of Things - a Google może tutaj sporo namieszać.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T15:59:53+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:44:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:33:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T12:17:35+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T11:08:05+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T09:46:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T09:03:03+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T08:25:44+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T06:11:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA