Google Analytics w czasie rzeczywistym to coraz lepsze narzędzie!
Nie będę ukrywał - uwielbiam przeczesywać zasoby Google Analyticsa w celu zdobywania konkretnej wiedzy na temat ruchu i przepływu ruchu na Spider's Web i od niedawna na sPlay. To kopalnia wiedzy, która pomaga sterować tym, jak budować promocję serwisu w wyszukiwarce, mediach społecznościowych, czy stron partnerów. Cieszy mnie niezmiernie, że Google dynamicznie rozwija tę usługę, głównie w najciekawszym module analityki w czasie rzeczywistym.
![Google Analytics w czasie rzeczywistym to coraz lepsze narzędzie!](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F03%2FGoogle-Analytics-380x156.png&w=1200&q=75)
Czas rzeczywisty to całkiem młoda nowość w Analyticsie, a nie wyobrażam sobie już dziś codziennej pracy na Spider's Web bez tego narzędzia. W ostatnim czasie moduł ten zyskał kilka naprawdę ciekawych nowości.
![GA czas rzeczywisty – przeglad](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F03%2FGA-czas-rzeczywisty-przeglad-650x257.png&w=1200&q=75)
Teraz możemy obserwować nie tylko to, ile osób znajduje się w naszej witrynie i na jakich wpisach, ale także z jakiego urządzenia przeglądają nasz serwis. Spider's Web regularnie ma ok 20 - 22% użytkowników na urządzeniach mobilnych i to nie tylko na smartfonach, lecz także na tabletach (w układzie ok 15 - 5%).
![Zrzut_ekranu_28.03.2013_18_24](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F03%2FZrzut_ekranu_28.03.2013_18_24-650x249.png&w=1200&q=75)
Można także dotrzeć do informacji na temat źródła odwiedzin, w podziale na wyszukiwarkę (bezpłatne, płatne), odesłane, społecznościowe i bezpośrednie. W ten sposób idealnie widzimy jak promowane przez nas w mediach społecznościowych teksty się klikają, dzięki czemu możemy dobrać jak najlepszą metodę promocji (bardzo ważne).
![Zrzut_ekranu_28.03.2013_18_24 2](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F03%2FZrzut_ekranu_28.03.2013_18_24-2-650x251.png&w=1200&q=75)
Nieco mniej ważne dla serwisu nieanglojęzycznego jest analiza lokalizacji odwiedzających użytkowników. Wiadomo, że polskojęzyczny serwis będzie miał ponad 90% odwiedzin z z Polski, jednak dla gigantów internetu w języku angielskim informacje nt. klikalności z różnych stron świata są zapewne o priorytetowym znaczeniu dla określania ramówki publikacji tekstów.
![Zrzut_ekranu_28.03.2013_18_25](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F03%2FZrzut_ekranu_28.03.2013_18_25-650x249.png&w=1200&q=75)
Kiedyś Google Analytics służył głównie do analizy ruchu na stronie w odpowiednim odcinku czasowym. Analityka aktualizowana była co kilka godzin, przez co nie było możliwości bardzo doraźnego obserwowania jak zachowuje się nasz serwis w czasie rzeczywistym. Reakcje były więc spóźnione. Dzięki temu, że Google rozwija Analyticsa głównie w oparciu o moduł czasu rzeczywistego właściciele stron mogą znacznie skuteczniej reagować na wydarzenia, co przy dobrym zrozumieniu sytuacji może skutkować nie tylko zwiększonym ruchem, ale także reakcji na sytuacje kryzysowe.