Gry znikają z kont EA, gracze są wściekli. Jak je odzyskać?
Włączasz komputer, chcesz pograć w ulubiony tytuł EA, a zamiast tego widzisz pustkę, bo wszystkie gry zniknęły. Jeśli spotkałeś podobny problem, to nie jesteś sam.
Wchodząc na X (dawnego Twittera), można spotkać się z doniesieniami dotyczącymi znikających gier na platformie EA App. Użytkownicy z całego świata mają spotykać się z problemami od wielu godzin. EA wie o problemie i mimo tego, że twierdzi, że problem został zażegnany, to wielu użytkowników narzeka na występujące błędy.
Wchodzisz na EA, a tam nie ma gier. Wszystkie zniknęły
Problem wydaje się naprawdę nietypowy, ponieważ nie sprawia, że użytkownicy są wylogowywani z kont. Po zalogowaniu na swoje konto widzi się… tylko darmowe gry. W wielu przypadkach użytkownicy zauważają komunikat o usuniętych tytułach "z niewymienionego powodu" oraz posiadanych dodatkach na koncie – np. DLC do Simsów 4.
Problem pojawia się zarówno w momencie, gdy ktoś miał kupioną grę bezpośrednio na EA App, jak i u tych, którzy nie mają kupionych gier, a jedynie korzystają z abonamentu Xbox Game Pass w wersji na komputery, który obejmuje dostęp do abonamentu EA Play. Ale nie tylko – także w sytuacjach, w których użytkownik miał kupioną grę od EA na Steam, do której uruchomienia jest potrzebny EA app.
Co ciekawe, taki komunikat powinien pojawiać się wyłącznie w jednym wypadku - kiedy to abonament EA Play, który daje dostęp do części biblioteki gier producenta wygasa. To sugeruje, że gracze widzą błąd, którego w teorii nie powinni zobaczyć. Wielu użytkowników bowiem zaznacza, że od dawna nie korzysta z abonamentu EA Play.
Co ciekawe, kilka godzin temu profil EA Help w serwisie X opublikował post, który sugeruje, że problem został rozwiązany. Mimo tego użytkownicy wciąż publikują doniesienia o problemach z dostępem do gier. Zresztą podobne informacje sugerujące, że wszystko działa bez zarzutu, wskazuje strona internetowa EA status. Na witrynie widzimy, że zarówno serwery EA app, jak i EA Play mają się dobrze.
Niektórzy gracze rozwiązują problem, resetując aplikację EA App. Z drugiej strony taki krok może nie zadziałać. Taki błąd zdecydowanie nie powinien mieć miejsca, ale przynajmniej nie będzie tak dotkliwy, jak niedawny przypadek Ubisoftu, w którym to producent usuwał grę The Crew z kont użytkowników.
Więcej o grach komputerowych przeczytasz na Spider's Web: