Bilety największego polskiego przewoźnika w Jakdojade. Na to czekali pasażerowie
Otwarcie PKP Intercity na inne kanały sprzedaży biletów najwyraźniej zainspirowało innych przewoźników. Wejściówki do pojazdów Polregio kupimy teraz w aplikacji Jakdojade.
Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity, regularnie chwali się sprzedażą biletów w zewnętrznych aplikacjach. Np. pod koniec stycznia w samym tylko Koleo przekroczono liczbę 7 mln kupionych sztuk – udało się to osiągnąć w niewiele ponad rok. Jeżeli chodzi o współpracę z innymi sprzedawcami, to PKP Intercity jest dobrym wzorem do naśladowania. Przewoźnik ma własną, bardzo dobrą aplikację, ale oprócz tego wejściówki dostępne są we wspomnianym Koleo, Jakdojade, mPay, a nawet wyszukać je można w Mapach Google. Nieważne gdzie pasażer kupi bilet, ważne, by pojechał pociągiem PKP Intercity – taka jest dewiza narodowego przewoźnika.
I to działa. Wprawdzie trudno jednoznacznie stwierdzić, w jakim stopniu osiągane przez PKP Intercity wyniki to zasługa właśnie szerokiej dostępności, ale łatwy zakup biletów na pewno odmienia wizerunek kolei i pomaga pasażerom w podróżach. A tych jest coraz więcej. Styczeń 2024 r. był kolejnym rekordowym rokiem pod tym względem i udało się przewieźć 5,2 mln pasażerów, o 13 proc. więcej niż w styczniu 2023 r.
Skoro z PKP Intercity się udało, to współpraca rozszerza się na kolejnych przewoźników
Zarówno właściciele aplikacji, jak i sami przewoźnicy widzą w tym oczywistą korzyść. Polacy wracają do jazdy pociągami. Jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego w 2023 r. z usług kolei skorzystało ponad 374,4 mln osób. To wzrost o 9,4 proc. w porównaniu z 2022 r. Jest to również najwyższa liczba pasażerów w Polsce po 1999 r. Twórcy aplikacji muszą więc ścigać się i zachęcać do zakupów biletów właśnie u nich.
Tak robi teraz Jakdojade z Polregio – największym polskim przewoźnikiem, którego udział w rynku wg liczby przewiezionych pasażerów wyniósł w 2023 r. prawie 26 proc. Dla porównania drugie PKP Intercity to 18,5 proc. Jest więc komu sprzedawać bilety i Jakdojade chce to wykorzystać.
Na Spider's Web piszemy o zmianach na kolei:
Podobnie jak w przypadku współpracy z PKP Intercity najpierw za pomocą Jakdojade bilety się wyszukuje. Do transakcji dochodzi na stronie przewoźnika, do której użytkownik aplikacji jest przekierowywany. Obie strony zapowiadają jednak, że kolejnym etapem współpracy będzie wdrożenie usługi sprzedaży bezpośrednio w aplikacji.
Dobra wiadomością dla pasażerów jest to, że na Polregio w Jakdojade się nie skończy
Kluczowe jest dla nas, aby jak najszybciej wdrożyć możliwość zakupu biletów największych polskich przewoźników, dając użytkownikom dostęp do jeszcze szerszej gamy połączeń kolejowych
- mówi Bartosz Burek, prezes Jakdojade.
Plany ekspansji ma też Polregio:
Udostępnienie podróżnym możliwości kupienia biletów w aplikacji z wyszukiwaniem połączeń wpisuje się w trend cyfryzacji w obszarze oferty biletowej. Jakdojade to kolejny w tym roku partner Spółki, we współpracy z którym realizujemy szeroko zakrojony plan digitalizacji kanałów sprzedaży. W nadchodzących miesiącach zamierzamy wdrażać kolejne mobilne produkty, które będą ułatwieniem dla klientów Polregio
- zapowiada Adam Pawlik, prezes zarządu Polregio.
Z takich zmian należy się tylko cieszyć. W tym przypadku ułatwienie dla podróżnych na pewno będzie spore. Polregio to największy przewoźnik, a Jakdojadę dostępne jest w 50 miastach. Jest prosto i intuicyjnie, więc jeszcze wygodniej postawić na kolej. I o to chodzi.
Zdjęcie główne: NGCHIYUI / Shutterstock