Ważne nowości w aplikacji PKP Intercity. Na te funkcje czekali pasażerowie
W ostatnim czasie nieco głośniej było o współpracy PKP Intercity z innymi sprzedawcami biletów na pociągi, ale przewoźnik nie zapomina o swojej aplikacji. Nowa aktualizacja przyniosła bardzo oczekiwane nowości.
O nowej wersji aplikacji poinformował na Twitterze Tomasz Gontarz, wiceprezes spółki PKP Intercity.
Najbardziej oczekiwana zmiana to moim zdaniem wprowadzenie informacji, z którego peronu odjeżdża pociąg. Od razu widać, gdzie trzeba się udać, nawet jeszcze przed zakupem biletu. Przy okazji aplikacja informuje, na którym peronie wysiądziemy – więc można czekającym przekazać szczegóły, bez konieczności zaglądania do rozkładu jazdy.
Oby rzadko przydawała się informacja o opóźnieniu pociągu. To był duży brak programu, że ewentualne spóźnienia trzeba było monitorować na innych stronach. Przyda się także wykaz przystanków po drodze.
Na Spider's Web piszemy więcej o pociągach i zmianach zachodzących na kolei:
Są to niby drobne, ale bardzo pomocne zmiany, dzięki którym korzystanie z aplikacji będzie jeszcze wygodniejsze
Celowo zaznaczam „jeszcze”, bo już wcześniej byłem bardzo zadowolony z działania programu. Do tego stopnia, że bilety na przejazdy PKP Intercity kupuję właśnie w aplikacji przewoźnika, a nie w innych, które przecież także oferują wejściówki na te pociągi.
Trzeba przyznać, że pod względem kupowania biletów na pociąg mamy naprawdę duży wybór i w sumie każda opcja ma swoje plusy, w zależności od potrzeb. Korzystają na tym wszyscy. Pasażerowie, bo jest wygodnie. Przewoźnicy, bo bilety są łatwo dostępne i liczba podróżujących w naszym kraju stale rośnie. I zadowoleni są też sami sprzedawcy, o czym mówił Tomasz Gontarz w rozmowie ze Spider’s Web+:
Właściciele Jak Dojadę są bardzo zadowoleni z przekierowań. Na cztery wejścia z aplikacji Jak Dojadę jedno kończy się zakupem biletu. To bardzo dużo. Dlatego też szefowie platformy doszli do wniosku, że po co mają przekierowywać, skoro mogą sprzedawać u siebie i dostawać prowizję od nas, PKP Intercity. Im łatwiejszy jest dostęp do biletów, tym lepiej dla nas.
I tak też się stało – w JakDojadę będzie można kupować bilety PKP Intercity. I taka współpraca nie oznacza, że ktoś tylko zyskuje, a ktoś traci. Na początku listopada PKP Intercity poinformowało, że w ich aplikacji przez 11 miesięcy sprzedano 2 mln biletów i odpowiada ona za 6 proc. dziennej sprzedaży.