REKLAMA

Sztuczna inteligencja przygotowała reklamę restauracji. Jest przerażająca

Wiele osób obawia się, że sztuczna inteligencja odbierze im pracę. Jednak może warto się wstrzymać z takimi opiniami, zanim zobaczymy, co mogą stworzyć narzędzia takie jak ChatGPT i Midjourney. Rzucono im wyzwanie stworzenia reklamy dla fikcyjnej pizzerii i wynik okazał się koszmarem w formie spotu reklamowego.

28.04.2023 16.26
Sztuczna inteligencja wygenerowała reklamę pizzy. Jest strasznie
REKLAMA

Sztuczna inteligencja to przyszłość - to oczywiste. Kiedyś może nas zastąpią roboty, które będą generowały reklamy dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb, a to, co teraz zamierza zrobić Google.

REKLAMA

Jednakże po obejrzeniu horroru w postaci reklamy pizzerii, nie musimy martwić się zbytnio o pracę ludzi zajmujących się produkcją reklam, ale bardziej o tych, którzy tworzą horrory.

Reklama pizzy stworzona przez SI

Reklamę fikcyjnej pizzerii o nazwie "Pepperoni Hug Spot" stworzył deweloper, który ukrywa się pod pseudonimem Pizza Later, łącząc pięć różnych modeli sztucznej inteligencji.

Efekty są zarówno oszałamiające, jak i przerażające, w zależności od dystansu do ekranu. Radzę jednak nie zatrzymywać się zbyt często na tym nagraniu:

Wygląda nieźle, prawda? Jednak po przyjrzeniu się uważnie, reklama zaczyna przypominać kolejny horror z dużym budżetem, gdzie "wszystko niby jest ok, ale nie do końca".

Na przykład, czy ludzie jedzący pizzę mają zęby? Czasami nie.

YouTube: Pizza Later

Czy kobieta zjada talerz z pizzą? Och, musiała być bardzo głodna.

YouTube: Pizza Later

A co to za nowoczesne urządzenie do robienia czegoś z plackiem? Wygląda jak coś do ogrodu.

YouTube: Pizza Later

Przeczytaj także:

Horror horrorem, ale ta reklama coś pokazuje

Pokazuje może nie to, że zaraz zostaniemy zastąpieni przez roboty. Ale, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, już teraz jesteśmy w stanie zrobić niemal wszystko.

Jak podaje autor, do stworzenia przez SI reklamy użył pięciu narzędzi, odpowiednio:

  • Skrypt: ChatGPT 4;
  • Zdjęcia: Midjourney;
  • Klipy wideo: Runway Gen2;
  • Narrator: Eleven Labs;
  • Muzyka w tle: Soundraw AI Music.

Reklama została dopieszczona i zmontowana w Adobe After Effects.

Redakcja Tom's Hardware przeprowadziła wywiad z autorem, dowiadując się drogą mailową, że cały proces zajął zaledwie trzy godziny od zera do gotowej reklamy.

To pokazuje, jak blisko i jednocześnie daleko jesteśmy od tego, aby być zastąpieni przez roboty w przyszłości.

Wprawdzie cały pomysł i zarys reklamy jest standardowy, ale liczą się efekty, które w tym wypadku są niezłe. Problem w tym, że drobnostki, takie jak te zęby czy dziwne narzędzia, sprawią, że trafiamy do Uncanny Valley - pytanie jest proste: czy lub jak szybko wyjdziemy z tej doliny?

W międzyczasie możecie teraz śnić o perfekcyjnej reklamie pizzerii stworzonej przez SI. Alternatywnie, o najlepszym horrorze, który może wytworzyć.

REKLAMA

I tak na koniec: czy tylko ja oglądając spot Pizza Later, przypomniałem sobie o tym filmie SNL-a?

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA