Kolej zagoni pasażerów do roboty. W nowej aplikacji PLK zgłosisz rozpadający się peron
Zanim ktoś wytknie mi literówkę w tytule, to niech lepiej sprawdzi kto zarządza siecią kolejową w tym kraju, to nie jest samo PKP, tylko PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., czyli PLK S.A. Ta spółka właśnie przychyliła nieba miłośnikom kolei w tym kraju. Od dzisiaj można pilnować peronów za pomocą aplikacji Sprawny Peron.
Ostatnio zdradziłem, że lubię kolei i to, co się z nią wiąże. Nie pochwaliłem się jednak tym, że znam kilkanaście różnych spółek, które zajmują się tym, żeby organizm, jakim jest polska kolej działał w miarę sprawnie. Amatorzy wiedzą o istnieniu PKP Intercity, PKP Cargo, bardziej wtajemniczeni słyszeli o PKP PLK, nerdy o PKP Informatyka. O kilku innych spółkach nie mogę pisać, bo to wiedza tajemna. Zwykłemu czytelnikowi wystarczy wiedzieć, że każda spółka zajmuje się czymś innym. Niedawno informowałem o rewolucji w PKP Intercity, dzięki której rezerwacja miejsc w pociągach będzie znacznie łatwiejsza. Dzisiaj mam jeszcze lepszą - teraz będziemy stać na straży peronów.
Aplikacja Sprawny Peron umożliwi zgłaszanie usterek
Już można pobrać bezpłatną aplikację na iOS i Android. Za jej pomocą można przekazać informację o usterkach i stanie czystości infrastruktury pasażerskiej, którą zarządza PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Do tej pory można to było robić za pomocą formularza kontaktowego, a to rozwiązanie było mało intuicyjne i wygodne, więc w praktyce nie było popularne. W siedzibie PLK ktoś przemyślał sprawę i postanowił zrobić wersję przyjazną użytkownikom.
W przypadku zauważenia usterki, np - uszkodzonego wyświetlacza, windy, a nawet nieodśnieżonego peronu wystarczy w aplikacji wybrać nazwę stacji lub określić ją za pomocą kodów QR, które znajdują się na plakatach z rozkładem jazdy. Można również skorzystać z lokalizacji w telefonie.
Po wybraniu stacji należy wybrać miejsce występowania usterki (peron, winda/schody ruchome, przejście nad torami, przejście przez tory, przejście pod torami) oraz wybrać z listy jej rodzaj.
Oprócz tego można ją szerzej opisać lub dodać zdjęcie. Należy później kliknąć zgłaszam usterkę i gotowe. Według PLK taki sposób zgłaszania awarii umożliwi ich szybszą naprawę.
Zapewne ktoś może spytać, dlaczego nie dodano tej funkcji do aplikacji od biletów, albo nie zrobiono jednej, dużej aplikacji, która łączyłaby w sobie kilkanaście funkcji. Otóż nie wiem, choć się domyślam, jak powiedział klasyk, ale o tym w następnym wpisie. Czekajcie nastrojeni, a w tym czasie przejdźcie się na dworzec i sprawdźcie, czy wszystko jest w porządku.