REKLAMA

Spotify HiFi na horyzoncie. Wyciekła data premiery

Spotify pyta w ankietach swoich użytkowników czemu chcą usunąć konto. Jako jeden z argumentów by zostać wymienia Spotify Platinum. A więc nowy, droższy abonament z dźwiękiem wysokiej jakości.

15.10.2022 09.26
Spotify HiFi na horyzoncie. Wyciekła data premiery
REKLAMA

To Spotify spopularyzował model usług muzycznych. Szwedzka firma wywróciła całą branżę muzyczną do góry nogami, zapewniając idealny kompromis między interesami wytwórni muzycznych a interesami słuchaczy - tym samym spychając muzyczne piractwo na margines. Nawet Apple, król muzyki cyfrowej, w końcu zmuszony był stworzyć naśladowcę Spotify, jakim jest Apple Music.

REKLAMA

Czytaj też:

Jednak jak na króla rynku, Spotify jest wyjątkowo oporne we wprowadzaniu nowych technologii związanych z dźwiękiem. Wszystkie liczące się konkurencyjne usługi muzyki strumieniowanej dawno już wprowadziły dźwięk o wysokiej rozdzielczości - albo w standardzie, albo jako dodatkowo płatny dodatek. Spotify odgraża się już od dwóch lat o dźwięku HiFi i nic z owego odgrażania do tej pory nie wynikało. Aż do teraz.

Co to Spotify Platinum? To abonament z dźwiękiem HiFi. Ile kosztuje?

Czytelnik 9to5Mac poinformował o ankiecie, jaką wysłało mu Spotify, gdy po 10 latach użytkowania usługi zdecydował się zakończyć subskrypcję i przenieść się do Apple Music, całość udokumentował zrzutami ekranowymi. Taka ankieta to standardowa, automatyczna procedura u wielu dostawców. Tym razem zaskoczyła jej treść.

Na jednym z etapów ankiety Spotify zapytał użytkownika, czy rozważyłby powrót w przeciągu najbliższych 30 dni, gdyby zaoferowano mu abonament Spotify Platinum. Ten miałby kosztować 20 dol. miesięcznie i oferować to samo, co Spotify Premium, a także:

  • Dźwięk o jakości HiFi (nieznane szczegóły kodeku i przepływności)
  • Dźwięk studyjny (nie wiemy co to znaczy)
  • Strojenie pod słuchawki (możemy się tylko domyślać co to znaczy)
  • Dźwiękowe porady (jw.)
  • Biblioteka Pro (jw.)
  • Playlist Pro (jw.)
  • Ograniczenie emisji reklam w podcastach

Tego oczywiście nie należy traktować jako ostateczne potwierdzenie premiery Spotify Platinum w przeciągu najbliższych 30 dni. Spotify ankietą może chcieć tylko sondować opinie klientów. Z drugiej jednak strony, Spotify i tak jest mocno spóźnione za konkurencją. A szczegóły planu Platinum wydają się aż zbyt konkretne, by nic za tym dalej nie stało. A jeżeli tak, to jest drogo. Bardzo drogo.

Spotify Platinum kontra Apple Music.

REKLAMA

Największym konkurentem dla Spotify jest usługa muzyczna Apple’a, dostępna na dziś na urządzenia firmy Apple, a także na te z Androidem, Windowsem oraz z nowoczesną przeglądarką internetową. Subskrypcja Apple Music kosztuje, trzymając się amerykańskiego cennika dla porównania, 10 dol. miesięcznie.

Apple Music nie żąda przy tym dopłaty za dźwięk wysokiej jakości (niektóre usługi proszą o dopłatę, jak Tidal), oferuje przy tym symulację dźwięku przestrzennego przez autorską technologię i Dolby Atmos. Czym więc Spotify będzie kusić do uiszczania dwukrotnie wyższej opłaty? Wygląda na to, że niebawem się przekonamy.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA